PDA

Bekijk Volledige Versie : motor temperatuur



nico
11/01/2009, 18:27
Hoi,

Misschien staat het antwoord al wel ergens maar kon het niet vinden.

Mijn temperatuur van de auto word nooit echt warm, hij blijft altijd op het eerste witte blokje hangen. (temperatuur meter in de auto).

Volgens mij loopt ie dan onzuiniger, toch?

Tevens loopt ie onregelmatig stationair en schokt ie in de lage toeren, heeft dat er ook mee te maken?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Nico

Sjon
12/01/2009, 10:05
En als je een tijdje stil staat, loopt de temp wel omhoog?
Indien ja: thermostaat vervangen.

ArvidW
12/01/2009, 10:42
- Thermostaat begint te openen bij 82gr. (+/-2gr.)
- Thermostaat is geheel geopend bij 93gr.
- Fan slaat aan bij 92gr.
- Fan slaat uit bij 87gr.


Dus motortemperatuur zal rond de 90graden liggen:)

Paul Steven
14/11/2009, 15:45
Hoi Nico,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb jij het inmiddels opgelost?

Volgens mij heb ik vorig jaar de thermostaat vervangen, zit in de radiator geschroefd toch?
Temperatuur loopt op als de auto stilstaat, als de fan aangaat, koelt hij tot het witte vlakje.

Groetjes

captainfrasca
14/11/2009, 15:57
Nee, de thermostaat zit niet in de radiator geschroefd, maar onder de buis met het rode dopje zegmaar....

Pas
14/11/2009, 16:30
Ik had ook voorheen dat ie niet eens uit het witte blokje kwam, aan het einde van dat eerste witte blokje sloeg dan ook de fan al aan.

Na m'n koprevisie slaat de meter nu vol uit zodra ik het contact aan zet...

Frenske
14/11/2009, 16:34
Ik had ook voorheen dat ie niet eens uit het witte blokje kwam, aan het einde van dat eerste witte blokje sloeg dan ook de fan al aan.

Na m'n koprevisie slaat de meter nu vol uit zodra ik het contact aan zet...

klinkt ook niet erg gezond :doh:..... weet je zeker dat je alle kabels juist aangesloten hebt?

Rob
12/12/2009, 17:37
Hmmm... bij mij lijkt de fan niet aan te slaan. Tenminste, de meter schiet aardig richting rood en dan gaat ie nog niet aan.

Heb al de thermostaat en temperatuurzender vervangen. Doorverbinden heb ik nog niet geprobeerd, maar is imo alleen een tijdelijke oplossing. Van de zomer deed 'ie het overigens wel.

sjones
12/12/2009, 17:56
ik heb laatst alles vernieuwd , thermostaat a 14 euro , en een thermoschakelaar ( deze zit in de radiator geschroefd) voor de fan , deze was 7 euro .
alles doet het nu weer perfect temp loopt mooi op en als hij te warm word dan slaat de fan netjes aan.

-Bassie-
12/12/2009, 22:25
ik heb wel eens gezeur er mee gehad als ik met m`n verlichting aan reed werd die een stuk warmer dan zonder licht aan.

toen ik met een infrarood thermometer ging meten bleek het niet zo te zijn maar aan m`n teller te liggen.