PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] Toerental te hoog



Eric
23/07/2011, 22:42
Tjonge zeg, nu weer last van een te hoog toerental. Zo'n dikke 3000 toeren loopt hij nu! Ik zal morgen kijken wat hij doet als hij weer koud is.
Van te voren wilde hij niet starten met een warme motor.
Als iemand een idee heeft....

joeyw91
24/07/2011, 02:59
Wat ik eens gehad heb, was een verhoogd toerental met een fluitje erbij.

Dit was het resultaat van een losgetrild stationairregelschroef. Aan dit schroefje heb ik vervolgens leidingtape gedaan, en nooit geen last meer van gehad.

924turbo2
24/07/2011, 05:25
Kan ook een lek in je inlaattraject zijn, controleer alle rubber slangen/verbindingen en je vacuum slangetjes.

Eric
24/07/2011, 16:44
Hij is nu koud en draait nog steeds op 3000 toeren. Kun je mij zeggen waar die stelschroef zit? Daarna zal ik gaan kijken bij mijn slangen, maar volgens mij zijn die dicht....

Frenske
24/07/2011, 18:32
stelschroef zit hier:

6936

Frenske
24/07/2011, 18:33
oeps, pijltje vergeten, daar bij de schroevendraaier. Haal de schroef er geheel uit en controleer de rubberen o-ring, bij twijfel gewoon vervangen, niet tapen, is lapmiddel!!

succes!

Hendrik
24/07/2011, 21:04
Maak dan ook een screenshot van hetgeen waar het omgaat?

http://community.924forum.nl/downloads.php?do=file&id=14

6945

@ Frenske

Downloaden (http://lightshot.skillbrains.com/component/content/article/9-download.html) en installeren dan printscreenknop = WIN

Frenske
25/07/2011, 06:28
komt hij weer met zijn hogere computterkunde ....... :9

Hendrik
25/07/2011, 09:21
zijn maar 3 stappen. :{

Eric
25/07/2011, 09:45
Hij blijft te hard lopen, de stelschroef maakt bijna geen verschil...

M.B.H.
25/07/2011, 09:50
kijk maar eens naar je rubber dat daar waar het aan de koudl.schuif gemonteerd zit : gescheurd ?
anders de Vacuem slag die naar de remservo gaat even met een lijmstang of griptang dicht knijpen.
dan weet je waar je het moet zoeken.
dit lijkt mij geen Afstelling maar lek ergens !!!

Eric
25/07/2011, 23:48
Klopt! Slang kapot! Morgen even vervangen....uitslag volgt...(de slang van de remservo is gebroken)

Eric
26/07/2011, 15:47
Klopt! Slang kapot! Morgen even vervangen....uitslag volgt...(de slang van de remservo is gebroken)

Nu wil hij niet aanslaan, hij loopt 1 seconde...en stopt....

Frenske
26/07/2011, 16:00
stationaire schroef richting los draaien, dat lek was er niet in een keer, dus heeft men dat gecompenseerd met die schroef in te draaien .....

Eric
26/07/2011, 18:54
Ok, ga ik zo doen....eerst even wat eten! (Ik zat zelf te denken aan de WUR).

---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 18:19 ----------

De stelschroef van de stationaire toerental helpt niets. Ik denk dat ik de brandstofpomp moet gaan controleren. Het is wel raar dat hij zo 1 tot 2 seconden wil lopen en dan afslaat....

Frenske
26/07/2011, 19:11
als ie eerst 3000 toeren blijft draaien en na het dichtstoppen van het lek niet meer draait, waarom ga je het dan bij de pomp zoeken?

Eric
26/07/2011, 19:26
Ik heb deze auto net aangeschaft. Ik vermoed dat de vorige eigenaar het een en ander heeft opgelost met lapmiddelen. Ik heb gewoon pech op dit moment; letterlijk en figuurlijk ;)
Ik heb de slang gerepareerd. Verder heb ik de WUR uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De bedrading ziet er niet zo joepie uit. Ik weet nu even niet waar ik moet zoeken...zodoende dacht ik aan de brandstofpomp....

powerflux
26/07/2011, 21:28
Ok, ga ik zo doen....eerst even wat eten! (Ik zat zelf te denken aan de WUR).

---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 18:19 ----------

De stelschroef van de stationaire toerental helpt niets. Ik denk dat ik de brandstofpomp moet gaan controleren. Het is wel raar dat hij zo 1 tot 2 seconden wil lopen en dan afslaat....

ik geloof dat 2 slagen linksom de standaardsetting is voor de stationairschroef.

eigenlijk verwacht ik nu dat de CO afstelling verkeerd is. om het hoge toerental te compenseren bij stationair is hij wellicht flink rijker gedraaid en wordt hij nu verzopen. zet de CO afstelling ook even op standaard (opendraaien tot er brandstof uit een van de uitgangen van de spinnenkop komt en dan een kwartslag dicht? controleer dit even in andere topics op het forum!!)

edit: ik lees nu dat het spontaan gekomen was, en niet al toen je hem kocht. toch loont het om dit te controleren.

Eric
04/08/2011, 17:12
Super! Ik ben eruit!

- Het stationaire toerental heeft te maken met de stelschroef die de gaskabel regelt. Deze was losgetrilt en moet vast worden gezet.

- Het stoppen van de motor heeft te maken met het relais van de brandstofpomp. De vorige eigenaar heeft deze doorverbonden in de zekeringskast (achter het relais). Deze draad was losgeraakt.

Bedankt voor jullie hulp en vast en zeker tot de volgende ronde!