PDA

Bekijk Volledige Versie : [Verkocht] 924 2.0 1981 (50 jahre) met LPG installatie



Pas
24/07/2011, 02:46
Na best lang wikken en wegen heb ik toch besloten dat voorlopig mijn Porsche avontuur afgelopen is.
Ik heb sinds Mei m'n bachelor en ook een contract getekend voor een voltijd baan. Ik heb een auto nodig die me elke dag heen en weer naar mijn werk brengt zonder te veel hobbiesleutelen. Met alles wat ik nog van plan was voor de Porsche kan ik dat helaas niet betalen.

Dus, details van de auto:

Bouwjaar: 1981
Type: 924 (duh) 50 Jahre editie
KM- stand: ~ 180.000
Kenteken: PH-XH-06
Datum eerste toelating: 24 september 1981
Datum eerste tenaamstelling: 6 januari 1997
Datum laatste tenaamstelling: 31 januari 2009
Brandstof: LPG op ketekeng, ook benzine
APK vervaldatum: 29 november 2011


Ik heb de auto in 2009 gekocht met net boven 140k kilometers voor ruim 2400 euro (ja was meteen verlieft).
Na aankoop is er na het uitlaatspruitstuk een nieuwe uitlaat onder gekomen (totaal 6 jr garantie) en er is een nieuwe startmotor geplaatst.
Heb het exact getal niet bij handen maar net boven de 150k km heb ik een koprevisie moeten uitvoeren. Hierbij zijn alle klepgeleiders/seals vervangen en 1 uitlaatklep. Datzelfde jaar zijn ook de achterremtrommels vervangen en de handremkabel.

Na een lange tijd zonder zorgen hebben jullie mijn projecttopic na de aanrijding wellicht wel gezien. Daarbij is de voorkant van de wagen professioneel vervangen en daarbij ook een hoop onderdelen. Daarna is er nog voor ruim 500 euro onderhoud uitgevoerd voor de APK keuring. Meest recent is de linker aandrijf as, delen van de benzine leidingen, linker wielophanging (roestgaatje), waterpomp en verdamper (van het LPG systeem) vervangen.

Ik kan dit niet anders dan een projectauto aanbieden.
Huidige 'mankementen'
Motor loopt op zowel benzine als LPG, echter trekt valse lucht en kan dus niet goed afgesteld worden. Dit ben ik van plan nog te verhelpen mits er tijd voor is.
Er zitten op 2 plekken deuken, rechtersachter een kado van iemand in Leiden die niet fatsoenlijk langs geparkeerde auto's kan rijden. Voornamelijke zaak van deze wagen is dat er een nieuwe laklaag nodig is (eventueel mengverhouding huidige kleur beschikbaar). Er is een trilling in het stuur (van voor de aanrijding nog), de ophanging is al een aantal keer onderzocht maar er is niets gevonden. Op het moment moet je de koplampen handmatig omhoog draaien, hiervan heb ik een andere koplampmotor liggen die ik nog moet monteren.

Speciale punten van de auto.
Omdat het een 50 Jahre is heeft de auto de turbo look velgen (met goede banden), elektrische ramen en elektrisch bedienbare spiegels. Er is nog een origineel onderhoudsboekje, maar deze is op den duur niet meer bijgehouden maar geeft 100% zekerheid over de kilometerstand.
Met een LPG systeem doet het een stuk minder pijn om te tanken is ben je brandstofkosten kwijt vergelijkbaar met een auto die 1:18/1:20 rijd!
Ik heb (2e hands) leren 911 stoelen in de wagen gezet na aankoop.
Er zit een radio/cd/mp3 speler in met aux/usb ingang, ben bereid om de usbkaart erbij te geven.


Dus ja, wat wil ik ervoor. Ik heb mijn hoofd gezet naar 800 euro. In onderdelen is de auto meer waard, maar zie hem liever rijdend dan gesloopt na zoveel werk erin gestoken te hebben. Denk alleen al de gloednieuwe verdamper (146E) die een week geleden gemonteerd is! Als ik de valse lucht gerepareerd heb gaat de prijs waarschijnlijk wat omhoog, dit is echt een ophalen en wegwezen prijs.


Opties die je er nog bij kan kopen om het project door te zetten:
- Olie temperatuur meter met sensor en verloopstuk 15E
- Sideskirts nieuw in verpakking 150E (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180547893753&ssPageName=STRK:MEWAX:IT)
- Bredere en lagere overzet achterbumper 50E (Van joost gekocht op het forum)


Foto's moet ik nog maken.

powerflux
24/07/2011, 05:56
hmm, ik had beter kunnen wachten en de jouwe kunnen kopen dan de mijne geloof ik ;)

collegegeld dokken.. geen vaste dagen in de week meer werken.. balen, een 2e Porsche zit er echt niet in :(
Dus, dan maar veel succes met de verkoop! en voorzover ik er zicht op heb is het een aantrekkelijke prijs - ik vind van wel.

Pas
24/07/2011, 11:26
Was nog vergeten dat er ook iridium bougies in zitten van 10k km oud en dat er bij de apk een nieuwe accu in is gegaan. Tevens is dit een wagen met targa dak.

Bij mij is het ook een hele omschakeling. Niet meer lekker klooien als student...

Pas
24/07/2011, 23:30
Aanvulling:
Vergat te vermelden dat ik er vorig jaar een nieuwe startonderbreker in heb laten zetten.

gts
26/07/2011, 17:59
Was nog vergeten dat er ook iridium bougies in zitten van 10k km oud en dat er bij de apk een nieuwe accu in is gegaan. Tevens is dit een wagen met targa dak.

Bij mij is het ook een hele omschakeling. Niet meer lekker klooien als student...

als student klooide ik ook altijd met auto. ik ben nu 47 maar doe het nog steeds hoor:):)

Frenske
26/07/2011, 18:20
hmmm, vreemde jongens, daar boven de Moerdijk. Toen ik studeerde klooide ik bij voorkeur met de meiden ......

Fantaman
26/07/2011, 18:43
hmmm, vreemde jongens, daar boven de Moerdijk. Toen ik studeerde klooide ik bij voorkeur met de meiden ......

tsja het is ook veel makkelijker om met auto's te klooien dan met meiden|:)

Frenske
26/07/2011, 19:09
tsja het is ook veel makkelijker om met auto's te klooien dan met meiden|:)

ahaaahhh, de weg van de minste weerstand!! Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat de wereld overbevolkt is .......

Fantaman
26/07/2011, 19:50
ahaaahhh, de weg van de minste weerstand!! Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat de wereld overbevolkt is .......
god zij ooit: ga voort en vermenigvuldig uw

-Bassie-
26/07/2011, 19:58
nu gaat het weer over een auto.

Pas
26/07/2011, 22:19
Heb vanavond even wat foto's gemaakt van de wagen hoe hij er nu bij staat.
Met name rechtsachter is een lelijke beschadiging, maar er zijn geen scheuren dus nog goede hoop dat het van binnenuit te fixen is. Spuiten moest toch al aan die kant.

http://community.924forum.nl/images/imported/2011/07/9241-1.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2011/07/9242-1.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2011/07/9243-1.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2011/07/9244-1.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2011/07/9245-1.jpg
Rood gemarkeerd waar het niet helemaal strak is.