PDA

Bekijk Volledige Versie : Temperatuur Sensor



harry
24/07/2011, 10:32
Kan iemand mij vertellen hoe ik de functienationaliteit meten kan van de watertemperatuur sensor.
(op tekening no 53) part no 047 131 851D

Het zelfde geldt voor de olie druk sensor achter op het blok

Duncan
24/07/2011, 11:51
Temperatuur sensor staat volgens mij in de Haynes:
Hoofdstuk 3, Puntje 20 Electric solenoid (1979 models only), sub 2.

maup
24/07/2011, 16:18
Met een temp.meter in een pannetje water op het vuur zetten, en als het water 45 graden is moet hij uitgaan.
Bij de oliedrukzender moet tussen de WK aansluiting en aarde de stroom onderbroken worden bij ongeveer 1 bar.
De G aansluiting is voor de oliedrukmeter (de WK dus voor je oliedruklampje) en of die een goede waarde aangeeft kan je volgens mij alleen controleren door ook een mechanische oliedrukmeter aan te sluiten en die dan te vergelijken met de oliedrukmeter in je dashboard. Zo zou ik de sensors controleren maar misschien is er een andere/betere manier,succes;)

harry
24/07/2011, 17:44
Met een temp.meter in een pannetje water op het vuur zetten, en als het water 45 graden is moet hij uitgaan.
Bij de oliedrukzender moet tussen de WK aansluiting en aarde de stroom onderbroken worden bij ongeveer 1 bar.
De G aansluiting is voor de oliedrukmeter (de WK dus voor je oliedruklampje) en of die een goede waarde aangeeft kan je volgens mij alleen controleren door ook een mechanische oliedrukmeter aan te sluiten en die dan te vergelijken met de oliedrukmeter in je dashboard. Zo zou ik de sensors controleren maar misschien is er een andere/betere manier,succes;)
Kijk daar heb ik wat aan......Bedankt

M.B.H.
25/07/2011, 07:24
let ook op de weerstanden over de kontakten