PDA

Bekijk Volledige Versie : stuur



maximdb1
11/01/2009, 21:49
hoe monteer ik het stuur van mijn porsche 924?

q01z
11/01/2009, 21:52
welkom hier!

euhm, de plaat van je toeter kan je eraf trekken, daaronder zit een gat waar de stuurpen doorheen valt, daarna vastdraaien met de juiste moer.
wel echt heel strak vast zetten, je wil niet dat je stuur los gaat tijdens het rijden.

verder is het wel van belang dat je vooraf even je wielen exact recht zet, anders rij je daarna met een scheef stuur.

M.B.H.
11/01/2009, 22:03
welkom hier!

euhm, de plaat van je toeter kan je eraf trekken, daaronder zit een gat waar de stuurpen doorheen valt, daarna vastdraaien met de juiste moer.
wel echt heel strak vast zetten, je wil niet dat je stuur los gaat tijdens het rijden.

verder is het wel van belang dat je vooraf even je wielen exact recht zet, anders rij je daarna met een scheef stuur.

en het draadje voor je toeter weer vast zet :wink:

Tom
11/01/2009, 22:11
Centrale moer is dop 24.

Dragon
11/01/2009, 22:24
verder is het wel van belang dat je vooraf even je wielen exact recht zet, anders rij je daarna met een scheef stuur.

Is dat zo? :roll: zeker uit eigen ervaring?

Fantaman
12/01/2009, 21:45
ach als ik rechtdoor rijd, staat mijn stuur op 2 uur :roll:
en heb het stuur niet los gehad :oops:

Tom
12/01/2009, 22:03
Rondje uitlijnen?

q01z
12/01/2009, 22:09
neuh ik heb m geprobeerd recht te zetten destijds :D

Fantaman
12/01/2009, 22:36
Rondje uitlijnen?
eerst midden van het stuur huis, dan stuur recht zetten, dan uitlijnen :wink:
is 1 vsn de dingen die ik ga doen :oops:

captainfrasca
12/01/2009, 22:57
Hmm dat gaat niet goed als je die volgorde van uitlijnen handteerd.

Inderdaad eerst het stuurhuis recht!
Dan uitlijnen en als je dan je werk goed gedaan hebt staat het stuur recht!

Tenzij er al gekl*ot is met het stuurhuis! dan wordt uitlijnen uiteraard helemaal niks! in dat geval laat je het stuur voor wat het is en ga je uitlijnen en dan zet je het stuur recht.

De kans dat je als je op die manier gaat uitlijnen het een gebed zonder eind wordt is dan heel groot!

Been there done that!

Fantaman
12/01/2009, 23:02
ik heb het stuurhuis los gehad, dus met monteren is het stuur een stuk verdraait, daarom, stuurhuis in het midden en dan het stuur er zo recht mogelijk op zetten vervolgens uitlijnen zodat de wielen er goed onder staan en het stuur exact in het midden zit :roll:

captainfrasca
12/01/2009, 23:04
juist, ik had al een vermoede dat je het zo bedoelde.
Ik heb laatst namelijk mijn stuurhuis vervangen en ben enorm aan het kutten geweest om het allemaal netjes uitgelijnd te krijgen. Iets van 2,5 uur bezig geweest, terwijl het stuurhuis, maar 20 minuutjes werk was of zo.

Fantaman
12/01/2009, 23:10
mijn collegas mogen me dan dom inschatten maar dat ben ik niet :twisted:

ik moet er alleen ff achterkomen, hoe het zit met het knipperlicht, waardoor die vanzelf terug gaat, is zo lullig als die totaal nie klopt
en eens kijken hoe ik het midden van me stuurhuis kan vinden, en dan ook gelijk maar ff wat aan die wiel lager speling doen :oops:

captainfrasca
12/01/2009, 23:15
Nu we toch off-topic zijn.

Ik heb dat stuurhuis gedoe ergens op pdf staan in het werkplaatshandboek wat ik van Meneer aard heb gekeregen, misschien moet je hem ff een PM'etje sturen :wink:

Ik heb een how to van dat wiel lager onder how to staan.

Als je het onder de knie hebt kan je ze vervangein 15 minuten per kant! Bestellen julie bij USN centuri? dan kun je ze voor €15,- krijgen met klanten korting! Anders moet je Brezan ff bellen!