PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen (+Voorstellen PR-LB-58)



Kors
12/01/2009, 01:45
Hallo allemaal,

mijn naam is Kors en ook ik ben gegrepen door de Porsche 924. Ik ben nu druk het internet aan het afstruinen op zoek naar informatie over de 924's en naar goeie 924's die te koop staan. Uiteraard heb ik al wat rondgekeken op dit forum, maar voor ik me in discussies ga mengen wilde ik me eerst even voorstellen.

wat me zo aanspreekt aan de 924 is dat het gewoon een mooie auto is, dat hij nu goedkoop is om te houden in de zin dat je geen wegenbelasting en weinig verzekering betaalt en dat hij voor een porsche redelijk eenvoudig is wat betreft de techniek. Ik hoop er het meeste zelf aan te kunnen doen op het moment dat er iets kapotgaat (het blijft immers een oude auto). Daarnaast schijnt hij heerlijk te rijden en is hij in brandstofverbruik ook best gunstig.

Op het moment heb ik er eigenlijk nog maar eentje gezien die me interessant lijkt om te kopen. link: http://link.marktplaats.nl/216786542" target="_blank

Waar ik naar zoek is een Porsche die in goede staat is. ik heb onderhand begrepen dat het moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden en dat er helaas ook een hoop 'mishandelde' 924's zijn. Daarom sprak deze me wel aan; hij ziet er op het eerste gezicht netjes uit (nette naden, geen zichtbaar roest) en hij heeft een onderhoudshistorie.

Ik heb geen haast om er een te kopen, ik wil wachten tot ik echt een goede tegenkom. Ben zelf wel handig met sleutelen, maar heb met auto's in het algemeen en de 924 in het bijzonder weinig ervaring. Mijn vader heeft wel ervaring met het sleutelen aan auto's, hij heeft een aantal oldtimers (overigens is de jongste auto die hij heeft van 1973). Daarvan heeft hij er 2 compleet gerestaureerd en is hij nu met twee andere bezig.

Mijn eerste vraag aan jullie is: is er nog wat zelf te sleutelen aan de 924 mocht je er wat mee krijgen? En dan bedoel ik of ik met hulp van mn vader een eind zou kunnen komen. Een heel blok reviseren zal misschien niet lukken, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Ten tweede: wat voor risico loop je met een 924? daarmee bedoel ik of hij betrouwbaar is om bijvoorbeeld ver mee op vakantie te gaan en of er hoge kosten aanzitten als er iets kapot gaat?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Tom
12/01/2009, 07:00
Welkom!

Een net brandstofverbruik zul je met een 924 niet echt scoren, waarschijnlijk blijft het -afhankelijk van je gebruik en rijstijl- ergens onder de 1:10 steken. Ik rijd rustig maar veel files, verbruik is over het algemeen 1:8.

Wat de rest van je vragen betreft: lees eens wat op dit forum, er wordt genoeg gepraat over zelf sleutelen (vooral in de projecttopics). Er is ook een uitgebreide lijst met bekende problemen en de oplossingen daarvoor te vinden.

Succes met je zoektocht! De door jou gevonden auto ziet er bijzonder mooi uit.

Dragon
12/01/2009, 12:10
welkom welkom :)

Sleutelen gaat prima aan de 924 (S), zolang je er maar met je hoofd bij blijft, het handboek volgt en het juiste gereedschap gebruikt.

LWB
12/01/2009, 16:22
hoi,
welkom hier en succes met de zoektocht!
de door jouw gezochte auto heb ik een jaar of wat geleden bekeken,was er toen wel over te spreken. kan me helaas niet meer dingen terughalen (paar jaartjes ouder :wink: )
Kleur met die velgen(optioneel destijds) ziet er naar mijn mening zeer fraai uit.

Kors
12/01/2009, 16:34
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties!

LWB, kan je je nog herrinneren waarom je destijds toen je deze auto hebt bekeken hem niet gekocht hebt? of ging je hem niet bekijken om hem te kopen maar gewoon uit interesse?

groeten,

kors

LWB
12/01/2009, 17:39
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties!

LWB, kan je je nog herrinneren waarom je destijds toen je deze auto hebt bekeken hem niet gekocht hebt? of ging je hem niet bekijken om hem te kopen maar gewoon uit interesse?

groeten,

kors

was toen er nog niet helemaal uit of het nu een turbo zou moeten worden of een 2.0,was mijn 1e 924 (er volgde er nog meerdere) die ik bekeken heb. Kan zo ook niet meer de vraagprijs voor de geest halen.Markeerde een paar kleine dingen aan toen aan de buitenkant en binnenin de auto wat mij heeft doen besluiten om er niet gelijk op in te gaan. Heb trwns ook geen proefrit gemaakt.

Indien niet te ver uit de buurt altijd de moeite waard om te kijken.

Kors
14/04/2009, 16:19
Hallo allemaal,

zoals al eerder gezegd zou ik na het poetsen eindelijk eens wat fotootjes plaatsen van het beestje. na het poetsen regende het nogal (we werden gedwongen een partytent op te zetten om te kunnen poetsen, een mens moet wat) dus heb er niet heel veel gemaakt, ook niet van t interieur. kan jullie vertellen dat het er goed uitziet, klein scheurtje in de zitting van beide stoelen en het dashboard heeft helaas wel wat meer scheuren, maar goed.
zoals jullie kunnen zien heeft hij twee plekjes; op het linkervoorspatbord is de plamuur een stukje losgelaten. zit geen roest onder, was niet van plan er op korte termijn iets aan te gaan doen. of denken jullie dat dit wel zou moeten gebeuren?
daarnaast op het rechtervoorspatbord; de vorige eigenaar liet zijn vriendin 1x de auto uit de garage halen met alle gevolgen van dien. hij heeft er primer opgedaan zodat het niet gaat roesten. werkt wel, maar niet mooi. zit ook een klein deukje onder. wat zouden jullie doen? zit erover te denken zelf te proberen het wat mooier te maken. heb niet de illusie dat ik het zelf zo kan maken dat je er niks meer van ziet, maar wil de komende tijd mn geld even vrij houden voor als er echt iets aan de hand is. hebben jullie nog tips?

[attachment=6:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_004.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=5:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_005.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=4:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_006.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=3:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_007.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=2:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_008.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=1:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_009.jpg[/attachment:1l98ynm7]
[attachment=0:1l98ynm7]Porsche_gepoetst_april_2009_010.jpg[/attachment:1l98ynm7]

klaas 924
14/04/2009, 18:01
mooie kleur op je 924
en in combinatie met deze wielen , een plaatje :duim

ik zou beide voorschermen door een prof laten spuiten,dan heb
je hem aan de buiten kant helemaal af :!:

Ritske
14/04/2009, 18:07
Ziet er, buiten de schade om, zeer netjes uit.
Ik zou met wat thinner eerst de primer er proberen af te halen en dan de beschadiging bijwerken.

Tom
14/04/2009, 18:22
Mooie auto, kleur en velgen staan 'm inderdaad super. Ook even de voorspoiler recht laten trekken als je toch bezig bent...

LWB
14/04/2009, 20:35
mooie kleur,komt aardig bij die van mij in de buurt. Welk bouwjaar heeft ie? Eerste toelating 1986,bouwjaar 85?

automobilia
14/04/2009, 20:37
wilkommen zuhause! mooie auto.........en fantastische kleuren combi.Trouwens hoe ziet de binnenkant er uit?

veel plezier er mee,

Bert

Kors
14/04/2009, 22:31
bedankt voor de complimenten!

klopt, bouwjaar 85.
voorspoiler wou ik inderdaad nog onder handen nemen, zit veel steenslag op en t zwart is niet echt mooi meer. daar hij niet in het zich zit wou ik eerst is proberen hem zelf wat mooier te maken.
spatbordjes op den duur inderdaad door een prof laten doen, maar wil nu eerst even wat geld bewaren voor als er echt iets cruciaals kapot gaat. tot die tijd wou ik kijken of ik er zelf low budget voor zou kunnen zorgen het wat minder opvallend te maken.
binnenkant ziet er netjes uit, beide stoelen hebben op de zittingen een klein scheurtje maar die zie je bijna niet, valt precies in een plooi. dashboard heeft het wel wat zwaarder te verduren gehad. zal nog wat fotootjes van het interieur maken.
kleurcode is LM 4 Y uit mn hoofd. heb het niet vaak gezien en vind het zelf erg goed staan, zeker in combinatie met de turbovelgjes. ben er erg blij mee!

Jeroen
16/04/2009, 14:16
Welkom hier :D

ShroudedVeil
16/04/2009, 14:21
Zelf low budget moet best lukken :)

Als je de topic van David en Marc hun witte loop project leest moet het best lukken , als je alle stappen maar goed volgt

Daarna als je wat beter in de portomonee zit kan je het altijd nog echt laten doen :)

Ik vind de kleur echt super staan !

en die onderspoiler kan je ook best zelf doen ! :)

Tom
16/04/2009, 14:24
Metallic zelf spuiten op zo'n plaats zou ik zelf niet doen, wordt geen succes. Je zou een spot repair kunnen proberen, kost meestal niet zoveel.

klaas 924
16/04/2009, 16:57
of nu even niets doen,en gaan sparen :idea:
want een slecht gerepareerde deuk is nog lelijker
dan een deuk waar niets aan is gedaan :!:

Fantaman
18/04/2009, 18:07
Metallic zelf spuiten op zo'n plaats zou ik zelf niet doen, wordt geen succes. Je zou een spot repair kunnen proberen, kost meestal niet zoveel.

dan moet ik toch even vermelden regelmatig kleine beschadegingen bij werkt met de spuitbus, de matallic kleuren hebben minder kleur verschil dan de gewonen lak en verder kan ik ook niet ontdeken dat mtallic lak uit een spuitbusje anders is dan gewoone lak.
in dunne laagjes erop spuiten, met de fohn kan je de lak sneller laten drogen :mrgreen:

Kors
19/04/2009, 16:42
ik denk dat ik het gewoon is ga proberen, veel lelijker dan hoe het er nu uitziet kan het niet worden. kan inderdaad altijd nog door een professional laten doen.
ik zal het resultaat op het forum zetten, maar het zal nog wel even duren voor ik de tijd ervoor gevonden heb. als ik het doe wil ik het wel goed doen en er de tijd voor hebben.

bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

klaas 924
19/04/2009, 16:50
goede keus (eerst zelf proberen) :duim

en

succes met dit projectje :idea:

Pas
21/04/2009, 13:43
ik denk dat ik het gewoon is ga proberen, veel lelijker dan hoe het er nu uitziet kan het niet worden. kan inderdaad altijd nog door een professional laten doen.
ik zal het resultaat op het forum zetten, maar het zal nog wel even duren voor ik de tijd ervoor gevonden heb. als ik het doe wil ik het wel goed doen en er de tijd voor hebben.

bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

Profs zijn over het algemeen niet blij met spuitbus lak, want dit moet vaak geheel verwijderd worden omdat het anders tot chemische reacties leid (sinasappel effect). Maar de voorspoiler valt toch niet zo heel erg in het zicht.