PDA

Bekijk Volledige Versie : Hendeltjes verwarming + covertje (middenconsole) komt los



kasperdemeu
27/07/2011, 09:43
Hey iedereen,

Een paar dagen geleden wou ik 's nachts naar huis rijden en aangezien het zo'n prachtige zomer is, was de wagen helemaal aangedampt. De ontdamper aangezet, werkte goed, maar bij het open schuiven van de blazers (naar rechts schuiven) kwam dat hele covertje mee waar die drie hendeltjes in zitten. Bij nader onderzoek leek dit niet gewoon een probleem te zijn van een los covertje, maar van het feit dat als ik de schuivertjes verplaats, ze niet regelmatig verschuiven, waardoor het paneeltje los geduwd wordt.
Ik merk ook dat de schuivers (vooral de middelste) stroef schuiven, lijkt oorzaak / gevolg te zijn van zelfde probleem...

Enig idee of ervaring met zelfde probleempje?

Groetjes en bedankt,

kasper

jimfrey944
27/07/2011, 10:22
Achter het paneeltje zie je dat er links en rechts een schroefje zit om de schuiven op zijn plaats te houden
Deze kunnen afgebroken zijn
Het kan zijn dat de klep of de kabel gesmeerd moeten worden deze willen namelijk ook nog wel eens roesten
Kwestie van kijken en proberen
Het zit niet echt ingewikkeld in elkaar

kasperdemeu
27/07/2011, 10:55
Dank je!

Tijd dat ik eens een bus goed vet ga kopen, de wagen heeft er duidelijk nood aan, zo piepen en kraken!

Btw: is het normaal dat als je lichten aan zijn het lampje van de assenbak blijft branden, ook als die toe is?

jimfrey944
27/07/2011, 11:00
Btw: is het normaal dat als je lichten aan zijn het lampje van de assenbak blijft branden, ook als die toe is?

Ja

jimfrey944
27/07/2011, 17:02
ik heb nog wel een goed binnenwerk liggen van de kachel als je die zoekt