PDA

Bekijk Volledige Versie : brom in924S



gts
29/07/2011, 17:01
eigelijk helemaal nieuw hier nadat ik me vorig jaar al had voorgesteld en juist vorige week (eindelijk) kon melden dat de auto weer apk gekeurd is.

nu heb ik het volgende. Bij toenemen vd snelheid vd auto hoor ik een best wel hard bromgeluid dat in volume toeneemt naarmate de snelheid hoger wordt. Het komt vlgs mij van achteren en ik dacht aan een wiellager.

Is bij de 924S de constructie van de lagers hetzelfde als bij de 924? Het lijkt erop dat er in de aluminiumdraagaem een lager geperst zit klopt dat? En hoe haal je deze er dan uit? moet dan de draagarm er onder uit (en hoe gaat dat dan eigelijk?)

Ik ben best technisch maar heb nooit eerder gewerkt aan een 924S (of aan een 924) maar alleen aan oude audi 80 en italiaanse auto's

gts
30/07/2011, 08:07
niemand?

Frenske
30/07/2011, 08:12
lager is anders dan de "gewone" 924, demonteren van de draagarm is raadzaam daar alu gevoeliger is dan ijzer. Voor je het weet is de draagarm onbruikbaar door een foute, scheve persing...

gts
30/07/2011, 08:30
oke thanx!

En dat demonteren van die draagarm is dat een kwestie van losschroeven? of is er iets dat ik MOET weten?

fcam
30/07/2011, 11:02
Dit is een leuk en informatief forum maar omdat je een 924S hebt kan het interessant zijn om ook op het 944 forum te kijken http://www.944forum.com/. Zoals je waarschijnlijk weet is de S technisch overeenkomstig aan een 944.
Vorig jaar heb ik bij mijn S beide achter wiellagers laten vervangen. Volgens mij was dat niet zo'n heisa en zijn de draagarmen niet gedemonteerd geweest. Het gebrom kan ook andere oorzaken hebben zoals slechte homokineten of iets in de versnellingsbak. Bij mij kwam het brom geluid pas opzetten boven de 70 km/u. Je zou het geluid misschien beter kunnen omschrijven (wanneer hoor je het en heeft belasting of ontkoppeling invloed?) en dan de vraag stellen op één of beide forums. Succes.

gts
30/07/2011, 11:31
bedankt voor de tip. ik ga daar mijn licht ook maar eens opsteken. Zo'n 924s is inderdaad eigelijk maar een tussenmodel waarbij je waarschijnlijk zowel op 944 als 924 forums moet zoeken naar info.

Dan nog even mbt de brom.
je hoort het eigelijk al vanaf redelijk lage snelheid. Gas geven of loslaten heeft geen invloed, alleen neemt het toe in nivo ( niet in toonsoort overigens) bij het verhogen vd snelheid.

Waarom ik aan een wiellager dacht is omdat het geluid wel "reageert" op sturen. Stuur je een kant op ( ik weet ff niet meer welke) dan neemt het nivo iets af, de andere kant wordt het iets harder. zou inderdaad ook een homokineet kunnen zijn denk ik.

jimfrey944
30/07/2011, 11:40
dat laatste wat je zecht doet mij idd ook denken aan de lagers
homokineet geeft meestal een tikkend geluid bij slijtage

Cor 944
30/07/2011, 11:46
draagarm hoeft er niet af.
er zijn wiellagerperssets in de handel.
dan is het een fluitje van een cent om de wiellagers uit de alu draagarm te persen.

gts
30/07/2011, 14:03
bedankt allemaal

dopre
31/07/2011, 14:45
Als alle 924 s eigenaren nu ook hun ervaringen of vraagstellingen op het 924 forum plaatsen komen we op een bepaalde tijd ook voor de 924 S aan een ruime informatie.

Dit is een behoorlijke meerwaarde voor het forum

Groeten Dopre

jimfrey944
31/07/2011, 19:13
ik heb wel 11 jaar 944 ervaring is dat ook goed ;)