PDA

Bekijk Volledige Versie : bedrading verwarmde sproeiers + lampje onder motorkap



tortini
06/08/2011, 21:13
Hallo Allemaal

De bedrading onder de motorkap van mijn verwarmde ruitensproeiers en het lampje ontbreekt. (wel losse uiteinden maar niets aan elkaar)

Wat wel goed is volgens mij is de stekker waar alles aan heeft gezeten (kleur wit. 6 voudig). Hier komen van de hoofdkabel 3 kleuren op uit. Van links naar rechts: zwart/geel, bruin, groen/geel. (de kleuren gecombineerd met geel kan ik niet goed hebben is namelijk niet goed te zien) Daarbij is de bruine draad doorgelust op het meest rechter pinnetje en de zwart/gele is doorgelust naar het pinnetje naast deze bruine draad. Voor de duidelijkheid dan nog even de kleuren van links naar rechts op de stekker:

Zwart/geel , bruin, groen/geel , leeg, zwart/geel, bruin (laatste 2 zijn dus doorgelust)

Nu komen er uit mijn sproeier twee draden: zwart + bruin en van het lampje 1 draad waarbij de kleur niet zichtbaar is.

Iemand een idee hoe e.e.a. aan te sluiten ?

tortini
07/08/2011, 19:43
Niemand een idee hoe dit aangesloten moet worden?

tortini
07/08/2011, 19:49
Kwam nog dit losse stekkertje tegen. Heeft dit nog te maken met de verwarmde ruitensproeiers of het lampje onder de motorkap. Komt uit dezelfde kabel waar de ruitenwisser motor aan vast zit

tortini
10/08/2011, 20:39
Niemand een idee ?
Kan het namelijk ook in haynes niet vinden

Iemand die misschien even onder zijn motorkap kan kijken?

jimfrey944
10/08/2011, 21:49
ik had het bij mijn 944 ook niet aangesloten omdat ik het niet zo op verwarmings elementjes heb
maar volgens mij schakelen die met je achterruit verwarming mee net als je spiegels
weet ik niet zeker
zoeken we op !!!!!

de voeding van de verlichting is van af A9 (tot dat stekkertje die ik op de foto zie) grijs geel daar gaat hij over in een zwarte draad
die naar de lamp loopt hij heeft alleen voeding aarding komt van het armatuurtje
je kan dit makkelijk controleren door te kijken of er spanning op komt te staan als je de verlichting aan heb

tortini
10/08/2011, 22:59
Morgen dan eerst maar eens kijken waar spanning op komt als ik de lampen aan zet en vervolgens waar spanning op komt als de achteruit verwarming aan zet. Goede tip.

Ben dit soort kleine dingen in orde aan het maken omdat het ooit gewerkt heeft en origineel op mijn 924 (bj85) zit en naar mijn mening ook zou moeten werken

jimfrey944
10/08/2011, 23:07
heb je ook een foto van die conector waar je het in je eerste post over had

tortini
11/08/2011, 21:51
Hier dan de foto van de stekker. Er zit wat rode verf op de draaden van het spuitwerk van een vorige eigenaar. Dus vandaar zijn de kleur van de draden moeilijk te herleiden

Tevens vandaag een poging gedaan om iets te meten met mijn multimeter. Weet eigenlijk niet of er een wisselspanning of een gelijkstroom gemeten moet worden. Voor eventuele draden naar de verwarmde ruitensproeiers heb ik alleen een wisselspanning van ca. 23 volt gemeten, klopt volgens mij niet echt

Daarbij nog een ongeluk met het lampje gehad. Draadje wat er in zat is afgebroken bij de aanhechting. E.e.a. opgehaald en is dus niets meer van te maken. Op zich zou dat een probleem weer oplossen maar wil toch proberen het weer origineel te maken. Dus opzoek naar een andere

Fantaman
12/08/2011, 14:26
23 volt wisselspanning, zal wel iets fout gedaan hebben. auto werken op 12v gelijk spanning, dat wat van de accu afkomt.
de dynamo levert wisselspanning maar wordt intern omgezet naar 13 a 14 volt gelijk.
succes met meten

tortini
12/08/2011, 22:15
Dat die 23 volt niet zou kloppen had ik al zo'n vermoede van. In iedergeval multi meter op gelijkspanning. Dank je!