PDA

Bekijk Volledige Versie : slecht starten en wisselend stationair toerental



simon924
04/12/2007, 18:59
Hallo, net voorgesteld en meteen een vraag,

Er is een ding waar ik erg van baal bij mijn auto, en dat is het (soms) slecht starten.
Koud starten gaat altijd goed, als ik de (warme) motor uitzet, en direct start, slaat deze ook direct aan. Maar als ik hem bijvoorbeeld een half uurtje laat staan, dan wil hij niet meer starten. Of in elk geval niet snel...
Als hij start blijft hij wel netjes lopen, en de motor draait verder prima.
Veel mensen geven ander advies, van de benzine pomp, tot verstuivers, tot bougie kabels, enz. enz.
Dan nog het stationair toerental, dit staat normaal op 900 toeren, maar soms bij een keer vlot gas geven, blijft hij ineens 1700/2000 toeren draaien. Meestal gaat dat weer over als ik een keer snel plankgas geef.
Iets met de gaskabel, of zou het iets te maken hebben met het bovenstaande probleem??

Alvast bedankt!

captainfrasca
04/12/2007, 19:53
Dat hoge statinair is volgens mij ergens een vacuum lek in een van je slangen, wat je eens kan proberen als ie weer zo hoog loop even met een spuitfles met water en zeep op de verbindingen spuiten en kijken en luisteren wat er gebeurt, gaat ie ineens wat langzamer draaien, dan heb je daar dus een lek zitten....

Slecht starten bij een warme motor is het welbekende warme startprobleem, dit wordt veroorzaakt door een zogenaamde vapourlock in je benzineleidingen omdat deze warm worden en geen toevoer krijgen van nieuwe benzine en op die manier kunnen er luchtbelletjes in het systeem voorkomen.

Tom
04/12/2007, 20:46
Da's een probleem waarmee Porsche zich gedurende vrijwel de hele productie van de 924 heeft bezig gehouden, is maar deels opgelost. Mijn 924 heeft er ook wat last van.

Het kan zijn dat je brandstofdruk wat wegvalt doordat de opvoerpomp niet krachtig genoeg (meer) is.

Stationair zou ik ook zoeken in een vacuĆ¼mlek.

simon924
06/12/2007, 17:54
okey, bedankt!
om vapourlock tegen te gaan zijn daarom de brandtsofleidingen geisoleerd? Want bij mij is die isolatie nogal versleten en gescheurd...
En van die valse lucht zal ik es een keer kijken als ik tijd heb.