PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is het blauwe monster waard??



Auke924
26/01/2009, 14:21
Hij is nog niet te koop maar lang zal het niet duren. Nou vroeg ik me af hoeveel de auto waard is.
Even wat info over de auto:

Omdat de auto ongeveer 15 jaar geschorst was en in stalling stond hebben wij de volgende dingen door een monteur laten doen:
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe waterpomp
- Ontsteking af laten stellen.

Verder is er aardig in geïnvesteerd om de 924 weer zo betrouwbaar mogelijk te maken:
- Nieuwe koperen remleidingen rondom
- Nieuwe flexibele remleidingen achter
- Nieuwe blokken voor (schijven zijn nog zeer goed evenals segmenten achter)
- Nieuwe rem olie
- Nieuwe motor olie
- Nieuwe versnellingsbak olie
- KVS vervangen
- KVS slangen vervangen
- Nieuwe wiellagers voor
- Injectoren gereinigd + nieuwe rubbers
- Nieuwe accu
- Talloze kleine dingetjes

De Porsche heeft weinig tot geen roest. Bodem is keihard. Het enige puntje van aandacht is het spatbord linksvoor waar wat roest onder de lak ontstaat. Er is echter een goed origineel scherm bij de auto maar we zijn er tot op heden nog niet aan toe gekomen om deze te monteren.

Ook hebben we nog een mooie bij het interieur passende Radio-CD speler geïnstalleerd, aangesloten op de originele boxen.

Al met al is de auto geschikt voor dagelijks gebruik. Interieur is ook nog als nieuw. De afgelezen kmstand is ongeveer 70.000. Als je naar de algemene staat van de auto kijkt dan gaat het er bij mij wel in dat het de originele stand is, zo goed ziet hij er uit. Dit kan ik echter niet garanderen.

Ben benieuwd naar jullie mening over de waarde van het monster :-D

ShroudedVeil
26/01/2009, 15:43
zonder foto's kunnen wij natuurlijk niks zeggen ;)

Auke924
26/01/2009, 17:08
juist, heb alleen nog geen foto's die komen volgende week. Paar vage foto's:

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/01/439.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/01/442.jpg

924turbo2
26/01/2009, 17:11
Ik zou zeggen als hij in nette staat zonder apk +/-1500 euro, met 1 jaar apk +/- 1950 euro.

Voor een jusite schatting zou ik de auto moeten zien, zelfs foto's zeggen weinig en kunnen erg vertekenen.

Radiant
26/01/2009, 17:18
Vette kleur :)

pocketmech
26/01/2009, 17:21
Wel een mooie kleur......dat helpt ook! :-D

Auke924
26/01/2009, 17:30
Bedankt voor jullie input. Hij is van '79 dus 30 jaar oud. Apk zal geen probleem zijn want auto is 100%. Als je auto 30 jaar is kan je toch een apk van 2 jaar krijgen?

Dragon
26/01/2009, 17:39
Oow, dat is mooi blauw...

misschien kan ik mijn vader erin in interesseren, maar ik ben bang dattie niet wil kopen...
Hij vind onze S een prachtige auto, maar hij heeft er moeite mee dat het allemaal zo laag ligt en dat hij zich erin moet vouwen...

Radiant
26/01/2009, 18:01
Maareuh, dat is toch geen S?
Ik zie een kleppendeksel, een spinnenkop en de S bestond nog niet in '79 dacht ik :P

(volgens je "type en jaartal" onder je naam wel)

Tom
26/01/2009, 18:07
Klopt, is een 2.0.

Het is een originele Nederlander, nietwaar? Die schattingen lijken me prima, zou goed moeten verkopen voor dat geld. Mooie kleur, inderdaad.

Auke924
26/01/2009, 21:30
2 k is nog steeds te weinig dan verliezen we erop en bewaren we hem voor later :roll: . Ik denk dat we de spatborden nog vervangen en nog een paar puntjes op de i zetten, apk van 2 jaar erop en dan eens zien wat de gek er voor geeft. De hele auto professioneel over laten spuiten in de originele kleur is ook nog een optie die we niet uitsluiten. Ik vrees echter dat hij daarna nooit weer zal worden verkocht 8)

Tom
26/01/2009, 21:31
Lijkt me eerlijk gezegd ook geen straf. Mooie auto, een plezier om in te rijden.

Auke924
26/01/2009, 22:27
mwoaah wordt nu toch wel weer tijd voor een ander project. Iets spectaculairders..

Auke924
26/01/2009, 22:28
of vloek ik nu in de kerk :D

Dragon
26/01/2009, 23:57
euhm een 924S als project? DAT IS PAS EEN UITDAGING!

Duncan
27/01/2009, 21:44
2 k is nog steeds te weinig dan verliezen we erop
Het lijkt me heel moeilijk om een 924 op te knappen en met winst te verkopen. :lol:
Je doet het omdat je het zelf leuk vind...

Tom
27/01/2009, 22:32
Tenzij je zowel de auto als de benodigde delen bijna voor niks te pakken kunt krijgen, is dat inderdaad het probleem.

Strikt genomen is de auto wellicht 3000 euro waard. Er zullen alleen waarschijnlijk weinig mensen zijn die dat ervoor over hebben omdat er zoveel -op het oog even goede- auto's voor minder aangeboden worden. Dat die auto's in de loop van de tijd meer kosten door allerlei zaken die het begeven, kunnen ze niet meteen zien.

Auke924
28/01/2009, 08:33
Oke nou voorlopig gaat hij toch niet de verkoop in en worden er nog wat onderdelen opnieuw gespoten. Meer info volgt in het project topic.

Meneer aard
28/01/2009, 10:29
Zelfde geldt voor mijn auto..Tuurlijk als je een auto reviseert heb je altijd kosten die je er never nooit meer uit kan halen. Maar het is wel een beter exemplaar dan wat er nu op de markt te koop is. Waar de gem. 924 uit elkaar valt van ellende! Zeg nou eerlijk. Iedere 924 die ik tegen kom heeft wel iets met de inspuiting en of verdere trammelant.

Maar ja mensen zijn te koppig (zul je vast ook wel ondervinden auke ;) ) dat ze eerst eens verder kijken dan hun neus lang zijn en vooral hun scheur dicht houden..Porsche rijden en zo goedkoop mogelijk........................ :lol: De grap van 2009 :P

Duncan
28/01/2009, 10:57
Mijn punt is dat als je een auto wilt verkopen het erom gaat wat een koper er voor wil geven, niet wat jij ervoor wil hebben.

Dus bezint voor je begint. Op het moment dat je in een 924 gaat investeren ben je het geld voor een groot deel kwijt als je hem verkoopt.

Zelfde met mijn boot. Als die klaar is kan ik haar verkopen maar mag blij zijn als ik de materiaal, stalling en toebehoren kosten eruit kan halen. Die 5 jaar werk heb ik voor mezelf erin gedaan en er zal geen financiele vergoeding tegenover staan.

Tom
28/01/2009, 11:50
De waarde van goede 924s zal ongetwijfeld dezelfde richting uit gaan als die van de 914 en de 928, die je allebei een paar jaar geleden voor een habbekrats kon kopen. Nog even geduld, wat dat betreft.

924turbo2
28/01/2009, 18:47
Porsche rijden en zo goedkoop mogelijk........................ :lol: De grap van 2009 :P

Niet de grap van 2009 maar van 924 :grin:

Dat heb je nou eenmaal met een 924, blijft een Porsche voor liefhebbers met weinig geld.
Een Porsche liefhebber die meer te besteeden heeft zal eerder voor een 911 gaan.

Zoals al vaker gezegd is een 924 geen goede auto als winstpakker, dan moet je een Porsche nemen met de motor achterin.

Een 924 is gewoon de onderkant van de markt, dan moet je niet gek opkijken dat mensen een klein budget hebben. Ik heb dit zelf meegemaakt met een paar 924's die ik heb gesloopt voor onderdelen, je krijgt een hoop reacties zogeheten kwartjes vinders, die zelfs afdingen op onderdelen van een paar euro. Dit is ook de reden dat ik ermee gestopt ben. Maargoed dit moet je gewoon accepteren. Een hoop 924 rijders zijn studenten of scholieren en die hebben nou eenmaal weinig te besteden........

Dus maak je niet te druk Meneer Aard, is slecht voor je hart :grin:

Meneer aard
28/01/2009, 20:05
Dan was ik heel simpel :mrgreen: Dan mochten ze van mij zo naar de klote lopen. Ik had er geen seconde langer moeite aan verspild..Afdingen op een euro doen ze zeker ook als ze bij de hoeren zijn :P

Ik maak me er niet druk om..en de hartkleppen liggen toch al op straat haha :twisted:

924turbo2
28/01/2009, 20:53
Ik zal geen namen noemen :wink:

Auke924
28/01/2009, 22:41
Op onze donor auto die we voor 500 hebben gekocht hebben we toch een aanzienlijk winstje gehaald en dan reken ik alle onderdelen die we zelf nog konden gebruiken niet eens mee. Kleine indicatie:

Aanschaf 500

Blok 150
Interieur 200
Velgen 150
Dash 50
Uitlaat 50
Carosserie 25 van de sloper :-D
Klein spul +/-200

Totaal 725

En er ligt nog een motorkap, voorbumper, versnellingsbak en tussenas. 1000 is wel te halen dus, rendement van 100%
Ik ken mensen die doen het voor minder ;)

Tevens niet geheel onbelangrijk. Al het geld wat in de porsche geinvesteerd is stijgt langzamerhand in waarde mits we hem heel houden. Geld op je spaarrekening wordt steeds minder waard nu wouter en zijn vrienden geld bij gaan drukken en de geldvoorraad M3 flink toe zal nemen. Ben blij dat ik nog geen pensioen heb want dat zal nu fors minder waard worden.

Tevens niet geheel onbelangrijk 2: Alles wat in de porsche is geinvesteerd zit niet in incourante goederen zoals tientallen liters bier, cadeau's voor de vriendin, kleren en ga zo maar even door :mrgreen:

Om een lang verhaal kort te maken, in aandelen moet je niet zitten, in obligaties ook niet..

Juist je voelt hem al aankomen :wink:

Tom
28/01/2009, 22:48
Mooie berekening...

En met een pensioen onder je arm is het stukken minder leuk om naar meetings te komen. Kun je beter doen met een 924.

Steady Eddy
29/01/2009, 10:57
En dan moet je eerst nog oud genoeg worden om van dat pensioen te kunnen genieten.
Best is NU te genieten.