PDA

Bekijk Volledige Versie : te koop Porsche 924 Weissach



-FuBaR-
03/02/2009, 04:31
t moet er dan toch maar van komen:


Te koop: Porsche 924 Weissach*

Merk: Porsche
Model: 924
Special Edition: Weissach
Bouwjaar: 1982
Km-stand: 210.000 km
Transmissie: handgeschakeld
Versenllingen: 5
Carrosserie: Coupe 2 drs
Brandstof: Benzine 98
Kleur: Zermatt Silber
Gewicht: 1096 kg
Motorinhoud: 1.984 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 92 kW (125 PK)
APK: 30-10-2009
Prijs: 2750 Euro

Opties:

Uitneembaar targa dak
Centrale deurvergrendeling met afstb.
Electrische spiegels (verwarmd)
Electrische ramen
15" ABS velgen
Achterspoiler
Achterruitewisser
Cobra alarm type 3
Electrische antenne (Hirschmann)
Reserve sleutel aanwezig
Boekjes en bonnetjes aanwezig

* Met dit Weissach-type vierde Ferdinand Porsche het vijftig jarig bestaan van het merk. Van deze special edition zijn er iets meer dan 1000 gebouwd. Herkenbaar aan de handtekening op de stoelen en vele electrische opties.


De auto is sinds ik hem heb, onderhouden bij porsche Service Kraan in Uithoorn. De auto is technisch nog erg goed. Hij start, rijdt, remt en schakelt prima. Carroserie heeft geen roest, want dit model is gegalvaniseerd. Wel heeft de auto helaas enkele parkeerschades. Het interieur heeft de gangbare gebruikssporen: scheurtje in de bekleding, scheurtjes in het dashbord. Van alle reparaties en de recentelijk vervangen onderdelen zijn de bonnetjes aanwezig. Verder is er enige historie over de auto bekend van de vorige eigenaar, ook daarvan heb ik de bonnetjes.

De banden hebben nog ruim profiel. De distrubutieriem moet vervangen worden bij 255.000km

Ik verkoop de auto omdat ik een nieuwe auto heb gekocht. Helaas kan ik geen twee auto's houden. Ik heb de auto drie jaar in mijn bezit. Hij is wegenbelastingvrij en met een oldtimer verzekering van ong 100 euro is hij erg goedkoop. Voor meer informatie of vragen ben ik bereikbaar op tel 0629520443. De auto is te bezichtigen in Ouderkerk aan de Amstel.

Als ik de auto zelf zou houden dan zou ik uiteindelijk de bekleding van de bijrijdersstoel laten repareren en enkele putjes in de deuren laten weghalen.

foto's staan ook op http://link.marktplaats.nl/226010322