PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 beveiligen tegen diefstal



ReMo
03/02/2009, 21:26
Afgelopen nacht is de auto van de overbuurman gestolen. Waarschijnlijk heb ik toen ik de honden uit ging laten de dieven zien lopen. Het gaat overigens over een rode Nissan Primera.

Toch zet het me aan het denken. Wat zou om dit te voorkomen een goede oplossing zijn voor een 924? En hoe hebben andere forum leden dit opgelost?

Een complete alarminstallatie vind ik zo lastig te monteren. Misschien zo'n geel stuurslot of zo'n ding op de versnellingspook?

Tom
03/02/2009, 21:31
Dat helpt tegen gelegenheidsdieven, net als een set Armor Door Plates rond de sloten. Een verborgen massaschakelaar helpt tegen joyriders.

Als ze 'm echt mee willen nemen, verdwijnt-ie toch wel.

-Bassie-
03/02/2009, 21:32
Afgelopen nacht is de auto van de overbuurman gestolen. Waarschijnlijk heb ik toen ik de honden uit ging laten de dieven zien lopen. Het gaat overigens over een rode Nissan Primera.

Toch zet het me aan het denken. Wat zou om dit te voorkomen een goede oplossing zijn voor een 924? En hoe hebben andere forum leden dit opgelost?

Een complete alarminstallatie vind ik zo lastig te monteren. Misschien zo'n geel stuurslot of zo'n ding op de versnellingspook?

de secundaire uitgang van je bobine aan de massa leggen met een klein schakelaartje.

en dan die beetje verstoppen waar je toch redelijk makkelijk bij kan.

en het groene draad op je toeren teller is die zelfde aansluiting :wink:

Radiant
04/02/2009, 14:54
Zo'n stuurslot is iig kansloos, al is het stuurslot nog zo sterk, ze knippen gewoon je stuur door :mrgreen:

ShroudedVeil
04/02/2009, 15:57
mijn alarminstallatie die er in zat was der ook weer zo uit, ging alleen af als je de accu losmaakte....

maargoed

als ze hem willen dan hebben ze hem toch wel , of je moet vlammenwerpers rond om je auto maken zodra er iemand aan zit! :twisted: werkt ook goed bij parkeerwachters :D

Tom
04/02/2009, 16:06
Zo'n stuurslot is iig kansloos, al is het stuurslot nog zo sterk, ze knippen gewoon je stuur door :mrgreen:
Da's niet relevant, het gaat erom dat je het zo lastig mogelijk maakt zodat de gelegenheidsdief een auto verder gaat kijken. De pro krijgt 'm toch wel weg, maar hoe meer zooi erop zit hoe meer tijd het kost en herrie het maakt.

Ik heb een ouwe fiets, als ik die bij het station parkeer hang ik er vijf sloten op. Die stellen op zich niet zoveel voor maar alle vijf slopen kost serieus wat tijd.

Radiant
04/02/2009, 17:38
Moah, als er een Porsche logo op zit willen ze die moeite misschien nog wel nemen.

pocketmech
04/02/2009, 18:36
Gasten, back to the roaring eighties. :-D Wij haalden destijds de rotor uit de verdeler. Deurtje openen met schroevendraaier en contactslot foppen kan elke d-biel. Voordat ze entdeckt haben das einen Rotor fehlt bin ich schon wieder zurueck... (lastig zo'n duits toetsenbord :mrgreen: )

Tom
04/02/2009, 18:59
Lastiger dan die verborgen schakelaar en net zo effectief.

Fantaman
04/02/2009, 20:41
ik heb een verstopte massa schakelaar en ga he handvaten uit de deur halen zodat je niet ff met een schroevendraaier naar binnen kan.
het is niet interessant om een oude auto te stelen, maar een Porsche trekt al meer aandacht dan een huis tuin en kuiken autootje.
als ze echt willen jatten ze alles wat los of vast zit, maar je moet het ze niet makkelijk maken :mrgreen:
en de rotor eruit halen is een beetje veel werk om dagelijks te doen :oops:

pocketmech
08/02/2009, 21:01
Handvaten uit de deur halen :shock: ??? Hoe, wat, hoezo euhhh??

-Bassie-
08/02/2009, 21:03
Handvaten uit de deur halen :shock: ??? Hoe, wat, hoezo euhhh??

zelfde als 4 bierkratjes :shock:

alleen zoveel werk even het tankstation in om wat te halen :mrgreen:

pocketmech
08/02/2009, 21:08
Ahaaaaaa, dukes of hazard style! Wel ff elektrische ramen met afstandbediening nemen :grin:

-Bassie-
08/02/2009, 21:09
Ahaaaaaa, dukes of hazard style! Wel ff elektrische ramen met afstandbediening nemen :grin:

beter van niet 924 is bekend met accu problemen :roll:

Tom
08/02/2009, 21:35
Daar dacht ik ook aan. Een niet startende auto is beroerd, maar als je 'm niet eens open kunt krijgen...

Fantaman
08/02/2009, 22:44
Ahaaaaaa, dukes of hazard style! Wel ff elektrische ramen met afstandbediening nemen :grin:

beter van niet 924 is bekend met accu problemen :roll:
het is de bedoeling dat ze open gaan, en ik ben zo slim om ervoor te zorgen dat ze ook open kunnen als de accu dood is :P

Meneer aard
08/02/2009, 23:00
Gewoon klein backup accu erin zetten..Net ook wat een alarm heeft. Probleem opgelost.

Ik heb ook CV+ afstandsbediening..Niet echt problemen ondervonden..Behalve als de zooi bevriest..Ook na goed reinigen/invetten is het bij mijn nog bevroren..

Fantaman
09/02/2009, 20:15
als ik toch ga verbouwen;
wordt de reservewiel kast ingekort aan de onderkant, kan daar binnen mooi een 2e accu, handig voor start hulp :mrgreen: