PDA

Bekijk Volledige Versie : Lange trip voorzorgsmaatregelen...



nico
03/02/2009, 22:10
Hoi,

Ik ga in mei een tripje met de 924 maken vaan een kilomter of 6000 in 2 weken tijd. Natuurlijk regel ik een grote beurt en laat ik de distr. riem uit voorzorg vervangen.

Maar wat zijn nou de typische 924 kwaaltjes waar ik rekening mee kan houden?

Bij voorbaat dank,

Nico

Tom
03/02/2009, 22:13
Zorg ervoor dat je laadcircuit en accu in goede staat zijn en dat je brandstofpomp niet teveel zoemt.

ReMo
04/02/2009, 10:17
Ik zou ook rekening houden met de koeling. Eventeel nieuwe waterpomp monteren en middelen om lekkage op te lossen.
Er schijnt van die tape te zijn die je om een lekke slang kunt wikkelen. Door de temperatuur vloeit deze enigzins uit en dicht het lek. Misschien dat iemand hier weet hoe dat precies heet.

En daarbij naartuurlijk wat flesjes koel vloeistof.

Zorg dat je reservewiel in orde is en dat je wielbouten hebt die hier passen.
Krik in orde? En natuurlijk wat veel voorkomend gereedschap.

En niet geheel onbelangrijk, pechhulp ANWB voor het buitenland en voldoende geld op je rekening zodat je ten alle tijden bepaalde kosten kunt betalen als je zelf niet iets kan fixen.

Waar gaat de reis overigens naar toe?

Tom
04/02/2009, 11:21
V-snaar op reserve is ook geen gek plan.

Meneer aard
04/02/2009, 11:35
Evt koelwaterslang meenemen maar ja..Als je echt bergachtig gebied rijd zou ik lekker gewoon de fan vervangen door een high flow fan. Scheelt echt een stuk met koeling.

nico
06/02/2009, 09:51
Hoi,

Een high flow fan? waar kan ik die kopen en kan ik dat zelf bevstigen op de originele plek?

De reis gaat overigens door duitsland, oostenrijk, italie, zwitserland en frankrijk... ff de mooiste bergpassen bekijken... :wink:

Heeft iemand trouwens nog een goed adresje voor het onderhoud aan de 924?

Groeten,

nico

Meneer aard
06/02/2009, 10:28
Die fans kun je overal wel bestellen. Schijnt dat je ook direct bij de importeur kunt bestellen (is buitenland d8 amerika)..Maat van me heeft dat gedaan en scheelde iets van 25% op de prijs hier in NL. webshops o.a. van biesheuvel leveren die dingen. Je kunt ze gewoon monteren, enige voordeel is dat ze meer luchtverplaatsen en minder amperé trekken. De stock 924 fan is nou niet echt bepaald een ontwerp van hoogwaardig stukje staal. Je kunt ook een fan van de S pakken die heeft meer koeling.