PDA

Bekijk Volledige Versie : slechte koude start en schokkerig lopen



Senne
05/02/2009, 16:56
Hallo,

sinds een paar dagen rijd ik met mijn bruine '83tiger rond, nu viel mij op dat de auto vrij moeilijk start, ondanks dat ik net verdeelkap en rotor heb vervangen. daarna draait hij zeer schokkerig en bij gas geven pakt hij precies even niet in lage toeren. als hij even wat warmer staat draaid hij wel soepeler, maar lijkt mij toch nogal schokkerig naar mijn idee.

belangrijk om te weten is dat ik hem juist zo'n grote onderhoudsbeurt van pimpmyporsche+ nieuwe olie, en nieuwe verdeelkap en rotor heb gegeven. Allemaal vrij professioneel gedaan. Ik heb een paar manden geleden de koppeling getest, even in 3de met handrem opgezet en koppeling laten komen, hij viel gewoon zoals het moet uit.

Nu is mijn vraag, moet ik mij grote zorgen maken, of is het normaal dat een 924 schokt bij koudstart zoals een blondine die leert rijden?

mvg wouter

Senne
05/02/2009, 17:02
Oja, toe ik de auto kocht, wist een mecanicie me te vertellen dat de kleppen weleens geregeld mochten worden

alvast bedankt voor antwoorden

Radiant
05/02/2009, 17:48
Slecht gestelde kleppen veroorzaken zoiets niet. Maar als ze gesteld moeten worden is het wel aan te raden dat te doen.

Bougies en bougiekabels al eens bekeken?

Fantaman
05/02/2009, 18:35
mijn auto schokt gauw en houd in onder de 2000 toeren als de motor koud is :roll:
meschien heeft het ermee te maken dat ie nu tikt als een gek :oops:

Senne
06/02/2009, 20:20
bougies en bougiekabels heb ik recent reeds vervangen, nu ieman zei me dat de motorsteun miss wel een versleten kon zijn, maar dit verklaart natuurlijk nog niet waarom hij soms inhoud als hij koud staat

Porschediddy
06/02/2009, 20:39
Ik zit met hetzelfde probleem denk ik. Nuja, af en toe toch, vreemd genoeg. Een tijdje geleden bromde de motor ook tot 2000 toeren en daarna leek hij pas in gang te schieten. De bougies zijn vervangen en de bougies kappen (ken de juiste benaming niet). Nu dacht mijn garagist dat het misschien aan de injectoren kon liggen. Ik langs gegaan bij een Bosch center, maar daar dachten ze eerder aan de bougiekabel. Zeker op letten bij vochtig weer raadden ze me aan. Maar sinds een paar dagen lijkt het miraculeus opgelost, dus ik ga er maar voorlopig geen honderden euro's tegen aan gooien en wacht nog even af.

mvg
Jan

Tom
06/02/2009, 22:05
Mijn auto heeft de eerste paar honderd meter ook vaak last van een ochtendhumeur. Er zal vast iets niet helemaal optimaal zijn, maar het is niet zo storend dat ik meteen dingen ga lopen vervangen...

Fantaman
09/02/2009, 20:47
ik zeg altijd maar dat ze ff wakker moet worden :mrgreen:
als ze net wakker is lijkt het of ik turbo lag heb, bij de 2000 wil het op eens wel :P
met warme motor is het bijna compleet weg, nouja koude start betekent ook laag toerental stationair (hoort ook niet)
ik weet dat er ergens iets mis is met de koude start en op warm fase, maar ik ben er nu aan gewend.
rustig wakker maken, kalm de straat uit rijden(voorzichtig met het gas anders gaat ze nukken), invoegen, en karren daarne geen problemen meer :D