PDA

Bekijk Volledige Versie : Zekering



erik van oort
06/02/2009, 22:57
Ok, ik weet van alle genummerde zekeringen direct onder de relais wel welke wat zijn. Er is echter nog een bankje zekeringen van 5 of 6 hoger in het dashboard. Weet iemand wat de functie van deze zijn en vooral de 2e van rechts interesseerd me. Ik heb daar op een of andere manier sluiting in. Er blijven na het uitzetten van het contact nl nog wat lampjes op de dash branden (olie en handrem lampje) Na een nacht start de p niet in de ochtend. Ik weet dat als ik de 2e zekering van rechts in dat boardje verwijder ik er geen last van heb. Marre waar is deze van? Het heeft geen enkele functie lijkt wel. Alles werkt en ik heb niet het idee dat het nou een functie van de p aantast na het eruit halen van de zekering. Weet iemand meer???
Gretz Erik

Dd7
08/02/2009, 00:21
in het boekje staat dat deze voor de brandstof pomp is.
lijkt mij een vreemd iets dat de auto op contact blijft staan
in de zekeringenkast iets kortgelsoten?
draadje verkeert/los?

klein kastje
1 - signalhorn
2 - kraftstoffpumpe
3 - kuhlventilator
4 - heckscheibenheizung
5 - kondensatorlufter
6 - klimaanlage
7 - nebelschlussleuchte
8 - fernsterheber
9 - nicht belegt

grote kast

1 - abblendlicht links
2 - abblendlicht rechts
3 - fernlicht links
4 - fernlicht rechts
5 - zustatzfernscheinwerfer
6 - motor fur klappscheinwerfer, bremslicht, warnblinkanlage
7 - zigarettenanzunder, zeituhr, innenbeleuchtung, radio
8 - blinker, bremskreis-warnleuchte
9 - ruckfahrleuchte, heckwischer, aussenspiegel
10 - frischluftgeblase
11 - scheibenwischer, scheibenwaschpumpe
12 - kennzeichen, kofferraum, achchenbescherbeleuchtung, instrumentenbeleuchtung
13 - begrenzungslicht rechts
14 - begrenzungslicht links, motorraumleuchte
15 - nebellampen

relaiskastje

I - kuhlgeblase
II - kraftstofpumpe
III - klimaanlage
IV - scheinwerferreinigung
V - -
VI - heizbare heckscheibe
VII - -
VIII - zustatzfernlicht
IX - signalhorn
X - scheibenwischer-intervall
XII - -

m.v.g
Dennis

erik van oort
08/02/2009, 10:40
Thanks, dat ik sluiting heb is zeker. Maar waar. Het wordt er ook nog eens niet makkelijker doordat het geen permanente sluiting is. Ineens is deze er en een andere keer heb ik er geen last van. Dingen dat de richtingaanwijzer allerlij meters beinvloed gebeurd mij ook. Vreemd is dat ik die engelse p bilble heb en er geen plaatje instaat met die tweede zekering bank of ik mis em. Grappig dat het de brandstofpomp is, na de zekering eruit te hebben gehaald doet deze het nog prima (op gas) he he. Ik rij alleen nog maar op gas en het zou best kunnen dat de pomp het niet doet. Gak testtttee. Nogmaals thanks. Weet iemand anders nog wat, merd het zeker. I hate zoeken in electrische systemen.
gretz erik

Tom
08/02/2009, 14:50
Ik heb net de Haynes gecheckt, daar staat bij mij ook alleen het hoofdpaneel in.

Targa
09/02/2009, 13:26
Ik heb het boekje even niet bij de hand dus ik sluit me er dus maar even bij aan dat dit voor de brandstofpomp is. Er zitten inderdaad enkele zware zekeringen op dat kastje.

Wat zou kunnen is dat er een keer iets met het brandstofpomprelais is geweest. Het gebeurt nog al eens dat dan dmv een extra schakelaar oid het relaiscontact wordt overbrugd. Dan komt er dus een spanning op de achterkant van het relais via een andere weg. Bij mij is dat ook zo en dan blijft de motor lopen als ik het contact uit zet. Je zou eens kunnen kijken of er bij jou ook zoiets is uitgehaald. Kijk dan of er achter op het brandstofrelais extra draden zitten.

Greetzzzz Albert

erik van oort
09/02/2009, 16:44
Grmp, bedankt Albert. Maar ik heb de zekering eruit en het blijft werken ook op benzine. Ik moet bekennen dat ik een btj ongelukkig wordt. Gas en benzine blijkt toch echt een probleem merk ik steeds meer. Niet in de minste plaats omdat er allerlij stroomsystemen xtra zijn aangelegd die het lastig maken het geheel te doorgronden. Echt megakut. Eigenlijk moet ik een totale rebuilt doen, maar dat kreng moet blijven lopen. Tja,, ik zal eens je advies opvolgen.

Gretz erik

Tom
09/02/2009, 17:25
Da's precies wat ik tegen heb op LPG naderhand inbouwen. Het valt of staat met de deskundigheid en nauwkeurigheid van de inbouwer, en ik geef het je te doen om op de gemiddelde 25+ jaar oude 924 met zijn semi-brakke elektrisch systeem een behoorlijk werkende installatie te bouwen.

Troubleshooten wordt extra lastig, zeker als je geen schema hebt van de extra bedrading...

erik van oort
09/02/2009, 18:14
Tja, het kan allemaal wel, maar je moet eerst het electrisch op orde hebben voordat je lpg erin doet. Buiten dat is de manier hoe het er bij mij ingezet is niet al te best gedaan. Het lijkt heel wat maar is gewoon niet goed gedaan. Helaas was ik toen ik hem kocht niet echt een expert op lpg gebied. Nu zou ik wel weten hoe ik het zou doen. Het kan echt wel maar dan moet er echt een heel ander managmentsysteem in enzovoort enzovoort. Eigenlijk is de kjet gewoon het grote probleem in combi met een gasmengstuk in de buis van de luchtinlaat. Op dit moment moet ik eerst het electriek op orde krijgen daarna kan ik pas verder met het gas en injectoren en andere plannen.
Tips over electriek zijn altijd welkom. Vooral omdat ik nu de zekering erweer in heb en alles weer normaal is. Grrrrrrrrrrrrrrr. Tzal binnenkort wel weer gaan branden (lampjes in dash) iemand ideeen??? :(
Owja als iemand weet hoe je een kabelboom maakt please help. Hayes is leuk maar soms mist het wel es wat.
gretz erik

Meneer aard
09/02/2009, 19:15
Waarvoor heb je een kabelboom nodig dan? Ik zie dat je in Arnhem woont..Is niet zo heel ver hiervandaan haha. Ik wil je best helpen met ontwikkelen van een kabelboom/oplossen voor je problemen :) Indien je intresse heb moet je maar even een pb sturen.

Tom
09/02/2009, 20:30
Kijk, dat zijn de betere berichten!

Targa
10/02/2009, 20:29
Jawel! Helemaal eens met dat LPG inbouw door loesje inbouwers. Daarom doe ik het altijd zelf. Voordeel is dan ook dat je precies weet hoe het zit mocht er een storing zijn maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Waren overigens wel Mercedes motoren met k-jettronic.

Het elektrische schema van de LPG installatie is heel eenvoudig, met dat erbij moet er wel uit te komen zijn. Heb het nu niet bij de hand maar kan het eventueel wel voor je inscannen. Laat maar even weten.

Tom
10/02/2009, 21:21
Zonet even mee aan het klooien geweest; de tweede zekering van links in het bovenste paneeltje is voor de brandstofpomp.