PDA

Bekijk Volledige Versie : Kuipstoelen?



Rebel
07/02/2009, 13:20
Heej mensen ik was een beetje nadenken over mijn 924.

Nu is het interieur helemaal rot zoals de meeste.

Ik wou dit eigenlijk laten overtrekken.
Maar voor dit geld heb je een set leuke kuipstoelen die volgens mij beter zitten.

Alleen ik weet niet hoe kuipstoelen er in een 924 uitzien? iemand toevallig foto's?
En dan zit je nog met de achterbank die zal er dan niet meer bij passen?

Jullie mening erover graag..

Tom
07/02/2009, 13:22
Ik vind dat de standaardstoelen van de 924 uitstekend zitten, ook op een lange rit. Pas op met extreme kuipstoelen in een 924, voor je het weet kom je de auto niet meer in of uit.

klaas 924
07/02/2009, 13:58
het probleem is vaak dat je bij de kuipstoelen geen passensde
geleiders koopt(ongeveer 75 euri per montage set)
en dan moet je het nog maar goed zien te bevestigen

ook ik wilde dat doen maar ik heb iets meer uitgegeven
en heb originele stoelen gekocht(is ook veel mooier/maar dat is persoonlijk)

Rebel
07/02/2009, 16:36
mja geleiders zal wel lukken.

Enige waar ik bang voor was dat de toch wel iets moderne look kuipstoelen vloeken met een oldtimer auto als de 924.

misschien toch maar eens stoeltje lenen van een vriend om te testen als dat kan post ik wel foto's

Tom
07/02/2009, 16:40
Alternatief: op marktplaats zoeken naar stoelen die er wel bijpassen (jaren-'80 Recaro's bijvoorbeeld) en dan stoelen en bank opnieuw laten bekleden. Als je zwarte voorstoelen met nette bekleding vindt, kun je alleen de achterbank laten bekleden, kleine verschillen tussen zwart en zwart vallen niet op.

Rebel
07/02/2009, 16:51
Ja dat kan wel

Zwarte stoelen leer ofzo voor

En achterbank in leer laten bekleden.

Alleen lijkt me mooi om 4 punts gordel in te hebben dus even kijken wat de mogelijkheden daarvoor zijn.

Tom
07/02/2009, 17:40
Ik heb wel eens een week gereden in een auto met vierpuntsgordels, wat was ik blij toen ik er vanaf was. Vreselijke ondingen als je ze regelmatig aan en af moet doen.

Grietje
07/02/2009, 18:11
http://www.vwimport.nl/images/cars/car47-556.jpg

Tom
07/02/2009, 18:13
Staat niet slecht. Iets te modern, maar niet vreselijk.

Rebel
08/02/2009, 20:09
Wow bedankt voor de foto :D

Ik heb zwart interieur denk dat zwarte stoelen dan wel mooi staan.

-Bassie-
08/02/2009, 20:11
Wow bedankt voor de foto :D

Ik heb zwart interieur denk dat zwarte stoelen dan wel mooi staan.

denk er aan dat je dan enig sinds goede kwaliteit koopt.

die goed zitten en niet te hard zijn want dat zit niet fijn als je er wat langer/verder mee rijd.

en daar bij zou ik toch kijken naar een set originele stoelen voor een hogere waarde straks.

Ritske
08/02/2009, 20:28
Eerlijk gezegt, ik vind dit helemaal niks-geef mij dan maar een origineel model stoel die aangepast en opnieuw bekleed is

-Bassie-
08/02/2009, 20:29
Eerlijk gezegt, ik vind dit helemaal niks-geef mij dan maar een origineel model stoel die aangepast en opnieuw bekleed is

mag ik vragen wat je bedoelt met aangepast??

en verder geef ik je er gelijk in.

heb er zelf ook over na gedacht.

en uit eindelijk toch beslist te gaan bekleden.

kost alleen wel een hoop :wink:

Tom
08/02/2009, 20:38
Gewoon goed kijken op marktplaats en speurders, dan kom je wel een beter interieur tegen...

Ritske
08/02/2009, 21:22
Er zijn bedrijven die passen de stoelen voor meer ondersteuning bij bv de rug of de wangen, het lijkt mij dat het dan ook mogenlijk is een originele stoel meer zijdelingse steun te geven door aanpassen van de wangen.

-Bassie-
08/02/2009, 21:27
Er zijn bedrijven die passen de stoelen voor meer ondersteuning bij bv de rug of de wangen, het lijkt mij dat het dan ook mogenlijk is een originele stoel meer zijdelingse steun te geven door aanpassen van de wangen.

klopt inderdaad maar is dat nodig dan??

en anders moet je een set stoelen kopen uit 911 die passen ook :wink:

heb je originele Porsche "kuipstoelen"

Tom
08/02/2009, 21:29
911 turbo-stoelen, zelfde basisvorm maar meer kuipvorm.

Ik wil overigens wedden dat de standaardstoelen al stukken beter zitten als je ze opnieuw laat vullen.

924turbo2
09/03/2009, 21:57
Echter kuipstoelen in een straat auto is af te raden, lastig met je gordel. En geen verstelbare leuning.

Ik heb nog 2 sets Koenig sport leren sport stoelen staan. Komen uit een 911. PM je e-mail adres maar even als je een foto ervan wilt.