PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen..



Wolfray
07/02/2009, 15:35
Hallo 924 lovers..

Mijn naam is ray en kom uit nieuwerkerk (zld).

Ik wou graag jullie oordeel voordat ik volgende week over ga tot de aanschaf.
aangezien jullie een hoop kennis hebben over de 924.

Het betreft een zilverkleurige 924 uit 1977.
Heeft jaar stil gestaan en remmen staan vast.
dit alles lijkt mij niet echt een probleem.

Nu is mijn vraag wat is het gemiddelde verbruik van deze auto op de snelweg.
dit aangezien ik er rond de 800 kilometer per week mee gaat rijden.

hoop op wat reactie's. en btw nice to meet you all!!

Tom
07/02/2009, 15:43
Welkom!

800 km in de week, ik hoop dat je een goede onkostenvergoeding krijgt want hij wordt niet veel zuiniger dan 1:10, mijn auto doet 250 km in de week en haalt 1:8.

Bij een '77er moet je goed letten op roest, veel roest.

Meneer aard
07/02/2009, 15:47
Begin maar vast keerringen en pakkingen in te slaan.

Als ze echt goed vast zitten..Zou je keer met de hamer (redneck style) erop kunnen slaan maar dat schiet gewoon niet op. Als je er 800 km/week gaat rijden is mijn advies om alles te vervangen; Remschijven/remblokken/remklauwen reviseren/remschoenen en remcylinders achter vervangen + remslangen.

Houd er maar vast rekening mee dat er lekkage`s en andere problemen naar voren zullen komen. Koop liever een andere dagelijkse auto (diesel) want a. een 924 is niet echt zuinig en b. het is oud..het gaat kapot.

Tom
07/02/2009, 15:51
Daar kan ik me bij aansluiten. Een 924 als dagelijks vervoer betekent veel gedwongen sleutelen. Lees maar eens door de projecten hier en neem de 924 erbij, maar niet als enige auto...

Ritske
07/02/2009, 20:22
Een 924 voor dagenlijks gebruik is niet te doen, dan heb ik het niet over het brandstofverbruik maar over de reparatie's, het blijft tenslotte gaan om een auto van 32 jaar oud. Zelf dacht ik ook, dat kan wel voor dagenlijks gebruik maar als je mijn project topic door gaat lezen dan weet je wat je zoal kan tegenkomen in een ogenschijnlijk goede auto. Het komt erop neer ik heb dat ik een andere auto heb gekocht voor dagenlijks gebruik en de 924 voor de hobby hou(ja 924 rijden is verslavend :mrgreen: )

Wolfray
07/02/2009, 22:26
Thnx voor jullie advies, denk dat ik hem tog maar koop en dan idd voor de hobby, en een kleintje dan voor dagelijks gebruik :).

cheers...

Bcreative
07/02/2009, 22:43
Welkom Ray!
Hoop dat je een goede auto koopt. Er kan zoveel stuk. En alles gaat ook een keer stuk bij die oudjes. Maar ze zijn wel erg leuk! Succes met de aankoop en veel plezier natuurlijk! :grin:

M.B.H.
08/02/2009, 11:00
OOk welkom Ray :-D
Kijk en lees goed door de topic's !!!!!
Waar je allemaal op moet letten :idea:
Waar je allemaal op kent rekenen :idea:
Dus veel wijsheid :wink:
EN ALS HET NIET LUKT :oops:
ER ZIT OP DIT FORUM GENOEG KENNIS :roll:
OM JE TE HELPEN :wink:
EN ER IS HIER MEESTAL :grin:
VOOR EEN SCHAPPELIJKE PRIJS OOK NOG AAN ONDERDELEN TE KOMEN.
:mrgreen:
Succes met de aankoop!!

m.(B.A.)

Tom
08/02/2009, 14:49
Prima beslissing. Het is namelijk wel een erg fijne auto...

pocketmech
08/02/2009, 22:05
W,

Welcome! Als je wat op 't oog hebt kan je altijd nog een forumlid vragen uit de buurt om mee te gaan....

LWB
08/02/2009, 22:48
:-D welkom hier,succes met de zoektocht!

ShroudedVeil
09/02/2009, 12:34
Welcome!

Ook in Zeeland

alleen dan wel het andere einde van Zeeland, tegen zuid holland/braband aan als ik het goed heb toch?

Suc6 met je zoektocht en hopelijk tot op een meeting!

Groeten Frank