PDA

Bekijk Volledige Versie : Start probleem, ofwel niet starten dus..



Sjaak
09/02/2009, 00:26
Dacht ik vandaag even een leuk ritje te gaan maken, dacht mijn auto er anders over.. Hij wou niet aanslaan.
Ik dacht vreemd, al duurt het met de kou meestal toch wel wat langer voordat ie wil. Maar er kwam niks. Toen hoorde ik dat de brandstofpomp niet liep. Dus maar even de zekeringen gechecked maar deze waren allemaal ok. nu kunnen het een aantal dingen zijn of de pomp (maar dan zou de zekering moeten sneuvelen denk ik zo) of het brandstof relais, of bedrading of iets in die trend.

Nu weet ik wel dat de benzine aardig op was, en vroeg ik me af of er misschien iets van een beveiliging opzit tegen drooglopen van de pomp.. ofwel te weinig benzine in de tank, kan dat?

enof zijn er nog meer dingen waar ik naar moet kijken??

Alvast bedankt!

924turbo2
09/02/2009, 08:48
drooglopen zit geen beveiliging voor op, je pomp gaat er vanzelf stuk van :grin:

Check ook eens je aardepunt van je brandstofpomp.

Meneer aard
09/02/2009, 08:56
Mik der wat benzine in, Benzine relais rustig verwijderen (geen lomp geweld) en even de draadjes van de brandstofpomp door verbinden om te kijken of ie nog leeft.

ShroudedVeil
09/02/2009, 11:42
Verwacht niet dat je het doet hoor :)

Maar maak dan alsjebliefd geen schakelaar zodat je het vervangen kan uitstellen :wink:

Sjaak
09/02/2009, 17:24
Nee, ik ben niet zo van de beun oplossingen..

Is alleen een beetje vervelend dat ik hem aan straat heb staan.. En daar niet ideaal kan sleutelen.. Vooral met dit weer.

Maar als er geen droogloop gebeuren opzit. dan ga ik in eerste instantie van het relais uit, aangezien de zekering wel zal knappen als de pomp niet rond kan..

Meneer aard
09/02/2009, 18:11
Bijna alle brandstofrelais gaan kapot op de aansturing van de pomp. Wanneer de pomp oud wordt, trekt ie meer ampere. Dat vind het relais ook niet lief en zal dan intern doorfikken. Daarom rijden er ontiegelijk veel 924`s rond met een beunoplossing.

Wat ik al eerder zei..Gewoon even een jump kabeltje maken en deze in de relais voet steken. Meen pin 80 en 83 ofsow..Maar moet even kijken in het schema.

Fantaman
09/02/2009, 21:05
toen ik mijn schade auto binnen wou zetten hield ie er plots mee op, ff een draadje langs de auto gespannen en direct op de + pool geklemp met startbooster. toen kon ik hem op de brug zetten en de motor eruit halen, was ook duidelijk dat de pomp geen plus kreeg :P

Sjaak
09/02/2009, 21:31
Is er een manier om het brandstofrelais door te meten??

Tom
09/02/2009, 21:34
Uitelkaar halen en goed checken op verbrande plekken, losse contacten en dergelijke. Ruik er ook eens aan, als-ie verbrand stinkt is-ie waarschijnlijk wijlen.

Meneer aard
09/02/2009, 21:42
Ruik der eens aan haha..

Kzie Tom al boven de vrouw hangen haha al ruikend :mrgreen:

Radiant
09/02/2009, 21:43
Je kan het wel doormeten, als je even uitzoekt welke pinnen van de spoel zijn (meestal heten die + en -) en welke de schakelpinnen zijn (heten meestal NC, NO en C). Op de pinnen van de spoel zet je 12 volt, dan schakelt het relais in.
Als het relais uit staat moet je 0 ohm meten tussen NC en C en oneindige weerstand tussen NO en C, als het relais aan staat 0 ohm tussen NO en C en oneindige weerstand tussen NC en C.

Relais kunnen na verloop van tijd ook gaan "plakken", de oplossing dan meestal heel vaak en snel schakelen (scrubben), dan komen ze weer los.

Sjaak
09/02/2009, 22:50
Er zit idd een verbrand luchtje aan het relais.. Morgen de porsche dealer maar eens bellen voor een nieuwe.. Mocht het dit niet zijn, een reserve kan geen kwaad.

Sjaak
14/02/2009, 14:53
Hij rijd weer :-D

Wel nog even op de beun manier... Wat draadjes aan het relais gemonteerd en als ik deze in elkaar draai dan loopt de brandstofpomp..

Maar maandag komt het nieuwe relais.
Dan kan het beun relais regel recht de prullenbak in.

Ga de auto nu maar op een wasbeurt tracteren..(is wel nodig)