PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo! en circuitdagje?



yamaha
10/02/2009, 12:25
Hallo mensen...

Ik ben de gelukkige bezitter van een rode Porsche 924 uit 1985.
ik heb hem voor een heel zacht prijsje zonder apk kunnen kopen.
en de volgende dag naar de apk gebracht waar hij zonder enige opmerking door kwam.

maar ik kom direct al met een paar dingetjes waar ik wel even jullie hulp kan gebruiken.
ik heb namelijk via mijn opleiding een circuitdag over 2 weekjes op circuit assen.
en daar wil ik graag met mijn 924 een sessie van 40 minuten mee gaan rijden.
maar ik heb niet het idee dat hij al klaar is voor deze "zware" taak.

het onderhoud is nogal achterstallig. motorolie was lang niet vervangen...
bougies zijn oud, versnellingsbakolie is oud, enz enz de distributieriem is echter wel vrij nieuw.

ik heb zelf de olie al vervangen. en ga vanavond een stabilisatorstang op de achterwielen zetten. en wil dit weekend o.a. de bak-olie vervangen en de kleppen stellen.

hebben jullie enig idee waar ik even op moet letten, en wat ik nog kan/moet doen zodat mijn lieve 924 het volhoud?

groeten,
wouter

ShroudedVeil
10/02/2009, 12:38
Heey Welcome!

Hou der zoiezo rekening mee of je plug van je versnellingsbak er nog terug op kan omdat deze wel een helemaal verot gedraaid kunnen zijn

heb je ook de goede olie erin gegooit, daarmee bedoel ik echte goede olie!? die duurder is dan de normale en warmere tempraturen aan kan

924turbo2 weet volgens mij veel van een curcuit klare auto af , pm hem anders even!

Groeten Frank

924turbo2
11/02/2009, 08:38
Veiligheid komt op de eerste plek:

- remmen, haal alles uit elkaar, controleren, schoonmaken. Zowie zo zou ik schijven en blokken vervangen en achter je remcylinders, remschoenen en een montagesetje. Remslangen goed contoleren of deze nog bruikbaar zijn. Neem Dot 4 remolie ipv Dot 3.

Betrouwbaarheid:
- vervang rotor en onstekingskap en bougies
- vervang distributieset (uit voorzorg) kost wienig
- vervang motorolie en filters
- vervang luchtfilter
- vervang bakolie
- contoroleer je wiellagers rondom
-check of je uitlaat er goed/ stevig onderhangt

Wegligging:
- Zet je camber voor en achter maximaal negatief (-1,5/-2)
- Verlaag je auto achter doormiddel van de schetsplaten (+/- -2,5cm)
- neem voor en achter stabilisatorstangen
- banden, zorg dat je niet op merkloze banden gaat rijden, deze gum je zo op en piepen als een gek. Neem desnoods een setje versleten Michelin's dat rijdt beter dan een nieuwe set merkloze banden.

Hier zou ik mee beginnen, ik weet zeker als je vaker op het circuit gaat rijden dat je ook andere schokbrekers/ voorveren enzo zult willen maar bovenstaande lijkt me een mooi begin.

http://www.autofotos.nl/2008/M0801_RSZ_Zand/02%20-%2013.20%20-%2013.40%20Sport%20Klasse/pages/M0801%20(10182).htm