PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 studentenauto?



de student
10/02/2009, 14:14
Dag beste 924 liefhebbers,
Ik ben student en al een tijd op zoek naar een leuke auto, ben helemaal weg van auto's, doch in het geheel niet technisch. Gezien mijn 'beroep' echter ben ik niet rijk en dus is mijn budget zeer beperkt. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat er een verzekeraar is die een klassiekerverzekering kan afsluiten zonder beperkingen te stellen op het gebied van leeftijd van de eigenaar, en zonder de eis te stellen van het bezit van een 'dagelijkse' auto, en overigens ook zonder kilometerbeperking. Omdat dit voor een jong iemand (verzekeren is machtig duur als je 20 bent) een nogal groot voordeel biedt, besloot ik verder alleen nog maar te zoeken naar auto's van 25 jaar of ouder, ook al weet ik dat die wat onderhoudsgevoeliger zijn. Van alles passeerde de revue, vooral oude volkswagens en hier en daar een bmw of volvo op lpg. De auto die ik echter het liefste heb is -u raadt het al- een porsche 924. Nu staan er van dit model zoals jullie ongetwijfeld zullen weten heel veel exemplaren te koop voor bedragen vanaf minder dan 1000 euro. Uiteraard zit daar de nodige 'crap' tussen, maar na een paar weken van af en toe zoeken ben ik er toch ook wel een paar tegengekomen die nog best heel redelijk lijken. Bouwjaartjes begin jaren tachtig, vaak nog een paar maanden apk, in een aantal gevallen zelfs vrij recent nog groot onderhoud aan geweest zoals distributieriem, en zelfs cilinderkoprevisies worden beloofd!
Helaas lees ik op dit forum op verschillende plaatsen dat er onder de -laten we de grens wat hoger leggen- 1500 euro niets goeds te koop is. Is dit inderdaad zo, en moet ik er niet aan beginnen? Zijn die auto's hoe dan ook onbetrouwbare troep, en kan ik beter doorsparen of zoeken naar iets anders? Of is het wel degelijk mogelijk een goede te vinden voor dit bedrag? Overigens: hij hoeft niet mooi te zijn. Uiterlijke dingen kan ik zelf nog wel in orde maken, of niet, en dan vind ik het nog niet erg. Technisch moet hij echter gewoon goed zijn.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
met vriendelijke groet,
De Student

Meneer aard
10/02/2009, 16:44
Ga eens zoeken..Denk dat je dan wel op een ander spoor komt om een 924 als studenten auto te gaan rijden

Sjaak
10/02/2009, 17:47
Ben erg benieuwd naar de verzekering die je gevonden hebt???
En oude auto's hebben onderhoud nodig!!! En dat kost geld, vergeet dat niet..

Fantaman
10/02/2009, 18:11
ik zit in de\elfde catogerie en ja ik heb voor weinig nu een 924 (onder de 1000), maar wel met motor schade en een hoop andere dingen die nog gedaan moeten worden. verzekering is 60 euri in de maand en dan slurpt ie euro 98. ik scoor 1op8 :oops: en het onderhoud kan ik gelukkig zelf, daar haal ik me winst uit :mrgreen: plus at ik het leuk vind, echt goedkoop is het niet.

als je een leuk autootje wil en goedkoop, neem een Daihatsu Charade avn 10 tot 15 jaar oud, wegenbelasting is zo weinig dat je dat goed maakt met de goedkopere verzekering ten opzichte van een 924. plus de versie met 1.3 motor is snel zat, en er gaat weinig stuk aan z'n auto :mrgreen:

ShroudedVeil
10/02/2009, 18:13
klopt die is snel zat en kan je ook leuk mee spelen,

de verzekering van een oldtimer licht rond de 9 euro per maand Fantaman ;)

Ook voor iemand van 18/19 jaar

Tom
10/02/2009, 18:16
Een 924 is geen studentenauto, tenzij die student uitstekend kan sleutelen en het een goed idee vindt om de stufi meteen in de tank te gooien.

Nog even geduld, kijk eens naar de eerste Golfs II die bijna belastingvrij zijn en ook zuinig en betrouwbaar, of een Polo II. Die 924 kan er later ook nog komen.

Fantaman
10/02/2009, 18:25
klopt die is snel zat en kan je ook leuk mee spelen,

de verzekering van een oldtimer licht rond de 9 euro per maand Fantaman ;)

Ook voor iemand van 18/19 jaar
ja ik heb gewoon als dagelijkse auto moeten verzekeren :cry:
dat kon alleen als je een andere auto had om in te rijhden. die komt wel een keer een 2e auto :mrgreen:

Steady Eddy
10/02/2009, 18:25
Heeft die student uiteindelijk nog wel tijd om te studeren als hij voortdurend aan het sleutelen is ?

de student
10/02/2009, 18:45
lust een normale 924 2.0 alleen 98?
dank overigens voor de reacties

Kevin- Martini
10/02/2009, 18:52
Ja, alleen euro 98.
Verder: tuurlijk kan je een 924 rijden als student, mits je er het een en ander voor inlevert. Daar zit het knelpunt mijns inziens.

Targa
10/02/2009, 19:43
Ja maar mannen, vergeet niet dat je als student met een 924 natuurlijk wel de blitz maakt bij de studentes!!

Steady Eddy
10/02/2009, 19:55
Tenzij hij rookt, knalt, rammelt, piept...

Tom
10/02/2009, 20:20
...en hij je laat staan als het tijd wordt om ze naar huis te brengen.

Sweetlaker
10/02/2009, 22:25
da's toch geen probleem, blijf ze een nachtje slapen of zo.

Pas
11/02/2009, 02:33
Tsja, ik ben ook student en heb nu sinds iets meer dan een week een 924. Betaal 12,60 verz. per maand en dat is volledig casco (taxatierapport).

Maar ik kijk niet op het dubbeltje. Ondanks dat ik een fatsoenlijk onderhouden auto kocht kon ik na 300km al de startmotor vervangen en 2/3 van de uitlaat .. ja, sta je dan als particulier. Maar ik denk dat je met een goedkopere nog veel sneller aan kosten zal komen.

Ik heb wel een lpg installatie erin, laatste tank was 1:8,8 en dat met 0,52/0,60 per liter is best te doen, alleen is de actieradius niet zo groot en sta ik om de 230/250km de gastank te vullen :mrgreen:

Meneer aard
11/02/2009, 07:32
Das op 98 niet veel beter kan ik je zeggen..

Als je het gas onderin legt lust de 924 ook best een slok!

Fantaman
11/02/2009, 20:49
meschien licht het aan mijn zware voet en de lange wachtrijen bij het kruispunt en 130 op de snelweg, ik scoorde laatst onder de 1op8 :oops:
dus stond ik na 360km weer bij de tank en 70euro armer, maar ik rij wel een heuze sportwagen met Porsche bloed :P
nee als ik zuinig wou rijden had ik wel een Cuore of een charade gekocht :mrgreen:

Meneer aard
11/02/2009, 20:55
In beide zou ik nog niet dood gevonden willen worden haha :mrgreen: Op lange afstanden scoort ie van mij wel redelijk..Maar zodra je de stad induikt of een iets te zware rechtervoet heb..Mja dan moet ie maar niet zo lekker geluid produceren :mrgreen: