PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 studentenauto?



de student
10/02/2009, 14:14
Dag beste 924 liefhebbers,
Ik ben student en al een tijd op zoek naar een leuke auto, ben helemaal weg van auto's, doch in het geheel niet technisch. Gezien mijn 'beroep' echter ben ik niet rijk en dus is mijn budget zeer beperkt. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat er een verzekeraar is die een klassiekerverzekering kan afsluiten zonder beperkingen te stellen op het gebied van leeftijd van de eigenaar, en zonder de eis te stellen van het bezit van een 'dagelijkse' auto, en overigens ook zonder kilometerbeperking. Omdat dit voor een jong iemand (verzekeren is machtig duur als je 20 bent) een nogal groot voordeel biedt, besloot ik verder alleen nog maar te zoeken naar auto's van 25 jaar of ouder, ook al weet ik dat die wat onderhoudsgevoeliger zijn. Van alles passeerde de revue, vooral oude volkswagens en hier en daar een bmw of volvo op lpg. De auto die ik echter het liefste heb is -u raadt het al- een porsche 924. Nu staan er van dit model zoals jullie ongetwijfeld zullen weten heel veel exemplaren te koop voor bedragen vanaf minder dan 1000 euro. Uiteraard zit daar de nodige 'crap' tussen, maar na een paar weken van af en toe zoeken ben ik er toch ook wel een paar tegengekomen die nog best heel redelijk lijken. Bouwjaartjes begin jaren tachtig, vaak nog een paar maanden apk, in een aantal gevallen zelfs vrij recent nog groot onderhoud aan geweest zoals distributieriem, en zelfs cilinderkoprevisies worden beloofd!