PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen na vervangen bougie(kabels)



924porscheman
31/08/2011, 20:25
Hallo!

Ik zit met het volgende probleem,


mijn porsche 924 uit 81 (van me zoon) die had had het probleem dat de motor regelmatig op 3 cilinders liep

nou hebben we de bogie kabels en de bogies vervangen en de injetoren gereinigd, dit probleem is opgelost.

vervolgens heb ik de co weer goed laten zetten, alleen nu komt het sins dit gedaan is rij ik een halve tank benziene op nog geen 160 km de auto loopt met een koude motor prima maar na een half uur gaat hij stoteren boven de 3500 toeren. als je dan dus vol gas geeft gaat hij stoten stoteren en loopt hij terug in toeren, laat je het gas los pikt hij het geledelijk weer op.

Iemand een idee wat dit kan zijn?


Dus meer benziene verbruik.
Slecht lopen van de motor in toeren, en met optrekken.
Houd verschikkelijk in.


Ik hoor het graag groetjes (snellePorsche)

-Bassie-
31/08/2011, 20:32
waarop is de motor afgesteld?

hoe hoog staat het CO?

coppe218
31/08/2011, 20:43
Ik ga ook mee in het idee dat hij als hij eenmaal warm is teveel brandstof krijgt.

924porscheman
31/08/2011, 20:46
Co. Staat tussen 1 en 2

Kan het wlr zijn?

M.B.H.
01/09/2011, 07:19
het zou de brandstof drukregelaar ( WUR )kunnen zijn .
Wat is je systeem druk als de moter hij warm is ?
zou +/_ 3,7 bar moeten zijn en koud +/_ 0,5 bar
als de druk bij de warme moter te laag staat krijg je een veel te rijk Mengsel.

Frenske
01/09/2011, 07:23
Martin, wil je niet tegenspreken, maar de drukregelaar zit toch in de spinnekop? Of verwacht je dat de WUR niet goed functioneerd?

M.B.H.
01/09/2011, 15:49
Martin, wil je niet tegenspreken, maar de drukregelaar zit toch in de spinnekop? Of verwacht je dat de WUR niet goed functioneerd?
nee de regelplunjer zit in de spinnekop maar de wur regeld de systeemdruk !!!!!!

maup
01/09/2011, 19:35
Zijn de injectoren wel goed gereinigt? Ik heb namelijk ook een keer mijn injectoren schoongemaakt (in een bakje injectorcleaner in mijn ultrasoon gehangen en een paar uur aangezet). Hierna kwamen er alleen nog een paar zeikstraaltjes uit;(. Er zijn mensen die zeggen dat je onze injectoren niet kan schoonmaken omdat dan juist het vuil loskomt uit het zeefje dat erin zit. Ik weet niet of dat klopt maar mijn injectoren heb ik weggegooid en nieuwe gekocht.

924porscheman
03/09/2011, 13:21
maar als dat het probleem zou zijn met de injetoren gaat hij geen halve tank zuipen op nog geen 180 km lijkt mij?

ernst1971
03/09/2011, 13:23
op de een of andere manier staat hij waarschijnlijk veel te rijk afgesteld.

924porscheman
03/09/2011, 13:34
en om even terug te komen op de wur, de motor loopt verder wel goed? als je dus volgas stilstaand geeft pakt hij mooi op (bij zowel koud als 10 min na lopen) maar als je dan een stuk of 20 25 km heb gereden ongeveer komt het probleem ineens.. en de benziene probleem wat kan dat zijn als de co goed is? loopt het dan via de luchtfilterhuis door die lepel weg?

ik ruik ook nergens benziene ofzo heb al gezocht op lekken bij de injetoren of op de slangen of spinnenkop daar kan ik niks vinden.

---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:27 ----------

ik ga eerst wel even de warmloop regelaar vervangen, heb er nog 1 liggen als die natuurlijk niet goed werkt en idd die druk verkeerd is kan die ook gaan zuipen als een gek.

ik laat het weten.

-Bassie-
03/09/2011, 16:58
Hoe hoog staat je Co afgesteld?

Ik ging van 1% naar 1,6% scheelde zo'n km op de liter.
Dus als ze hem op 4,5 zetten kan die wel erg veel verbruiken.

924porscheman
04/09/2011, 13:14
Hoe hoog staat je Co afgesteld?

Ik ging van 1% naar 1,6% scheelde zo'n km op de liter.
Dus als ze hem op 4,5 zetten kan die wel erg veel verbruiken.


hij staat op 1.4 % co

924porscheman
14/09/2011, 11:50
Gister eindelijk tijd gehad en het weer was ernaar om de wlr te vervangen, helaas kon ik nergens meer mijn co laten controleren, wat ik wel weet dat hij veel en veel te arm loopt nu ik een nieuwe (gebruikte) wlr er op heb gezet. hij klapt heel erg (explosies in de uitlaat) en met een koude motor blijft hij draaien maar met een warmen motor slaat de auto steeds af vandaag even kijken of ik het haal om mijn co nog even na te laten kijken.

M.B.H.
14/09/2011, 13:42
lijkt mij erder te rijk.
klappen in de uitlaat dat kan betekenen,
dat je ontsteking te laat staat
of niet verbrande brandstof.