PDA

Bekijk Volledige Versie : ombouwen naar turbo met k-jetronic



christianrolfes
10/02/2009, 22:27
Hallo,

Ik rijd wel geen 924, maar een scirocco, hoop dat het niet uit maakt. Ik wil graag wat technische informatie. Heb een blok met een compressie verhouding van 1:8 ongeveer en ke-jetronic. Dus dat moet wel kunnen met een turbo.

Wat ik graag wil weten:

Hoe loopt de luchtstroom bij een 924? Gaat ie van de turbo door de luchtdebietmeter en dan naar inlaatspruitstuk? En waar plaats je de intercooler.

De waste gate, wordt die gewoon met een kort slangetje op de turbo zelf aangestuurd?

Wie helpt mij om mijn Scirocco 1.8 om te bouwen tot Turbo รก la 924.

Groeten Christian
http://www.vwscirocco.tk

924turbo2
11/02/2009, 09:02
Waarom een setup van een 924, pak gewooon en modernere turbo van Garret van een Golf 4.

christianrolfes
11/02/2009, 18:17
omdat een golf 4 geen k-jettronic heeft

Tom
11/02/2009, 19:22
Dat maakt op zich niet uit voor de turbo die je monteert. Je zult toch het een en ander zelf moeten maken.

christianrolfes
11/02/2009, 21:58
ja, welke turbo er op komt dat moet ik nog even bekijken. Zal eerst een niet al te grote zijn voor het proberen, maar dat maakt voor mijn vraag niet uit. Het gaat mij om de setup. Komt de luchtdebiet meter voor of na de turbo? En gaat de lucht eerst door de intercooler of eerst door de luchtdebiet meter?

Fantaman
11/02/2009, 22:00
eerst filter, dan luchtmeter, dan turbo, dan intercooler, dan naar de inlaat van de motor :mrgreen:

Meneer aard
11/02/2009, 22:02
Wrom zou je K-jetronic willen gebruiken i.c.m. een turbo..Das echt waardeloos. Kzou mooi investeren in een leuke EFI conversie.

En om eerlijk te zijn..Deze voor de hand liggende informatie is zo te vinden via de search functie van dit forum noch het gebruik van google.

924turbo2
12/02/2009, 08:23
ja, welke turbo er op komt dat moet ik nog even bekijken. Zal eerst een niet al te grote zijn voor het proberen, maar dat maakt voor mijn vraag niet uit. Het gaat mij om de setup. Komt de luchtdebiet meter voor of na de turbo? En gaat de lucht eerst door de intercooler of eerst door de luchtdebiet meter?

Zoek eerst eens wat meer algemene info over turbo's/ intercoolers op Google, het basis principe is allemaal hetzelfde.
Een standaard 924 turbo heeft trouwens geen intercooler.

Stuttgart pferd
14/02/2015, 01:04
Je kan het best een turbo van een tot pakken die zijn veel betrouwbaarder

-Bassie-
18/02/2015, 00:03
let op dit topic is al 6 jaar oud, vandaar een slotje