Taxatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronaldbm
    924 Addict
    • Aug 2014
    • 1702

Taxatie

Ik denk er over na mijn 924 te laten taxeren. Met oog op verzekering bij evt schades. Iemand hier ervaring mee? En is online of fysieke afspraak aan te bevelen?
    Project 924....and nice driving
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 884

Ik heb meerdere auto's gehad die ik voor de verzekering liet taxeren. Om te voorkomen dat je met lege handen staat als er iets met de auto gebeurt en Total loss is. AR verzekeren heeft geen zin, als ze het al doen en dan wordt eventueel slechts de dagwaarde uitgekeerd. Die is voor de vedzekering "nihil" bij een 924 hoewel je er zelf een behoorlijke waarde aan toekent. Dus dan verzekeren tegen getaxeerde waarde. Niet goedkoop en niet elke maatschappij doet dat. Het taxeren van een young/oldtimer dient meestal 1x in de drie jaar plaatsvinden. Taxeren gebeurt bij je thuis of bij de taxateur. Het is in ieder geval altijd fysiek. Online taxeren is onmogelijk. Blijf daar ver bij vandaan. Mijn taxaties kostten gemiddeld €110. Er zijn meerdere taxateurs die oude auto's taxeren. Je vindt ze op internet. Zoek ook dan naar de reviews. Het komt voor dat je het met een taxateur op een accoordje kunt gooien. Heel dubieus. Een goede taxateur geeft de waarde op, waarvoor je bij totaal verlies een soortgelijk voertuig terug zou moeten kunnen kopen. Het heeft dus niets van doen met de waarde van jouw auto in het handelsverkeer, dus waar je hem nu voor zou kunnen verkopen. Er wordt wel vaak met een taxatierapport geschermd bij verkoop. Ik hoop je zo uit eigen ervaring iets te hebben kunnen duidelijk maken.

Comment

• Ronaldbm
      924 Addict
      • Aug 2014
      • 1702

Dank je! Goed te weten dit. Eigenlijk is de conclusie, het levert niets op voor een 924 - tenzij je de verzekering aanpast. Dat was ik dan idd niet van plan. Was meer als bewijs achter de hand, stel er is een discussie na een ongeval dat je de waarde kunt aantonen.
      Project 924....and nice driving

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 884

De waarde na een ongeval wordt helaas bepaald door de verzekeringsmeneer aan de hand van lijstjes....... en dat is zoals gezegd de "daaahaaag" waarde. Lees "nihil", tenzij het een uitzonderlijk exemplaar is. Hoe mooi mijn 924 ook is (vind ik) ik heb hem, gelet op bovenstaande gewoon wa verzekerd. Ik heb de 997 AR verzekerd tegen aankoopwaarde. Als dat over een jaar afloopt laat ik hem wel taxeren. Die financiële aderlating is me iets te groot bij totaal verlies.

Comment

• Vlaanderen
          924 Wannabe
          • Jun 2024
          • 22

Ik heb mijn 951 laten taxeren in Gendringen, Parallelweg 4. Verzekerd bij Unive AR tegen een taxatiewaarde van €30k. Kost weinig. Nu had ik een parkeerschade van ongeveer €1.500. Dit werd gerepareerd met een eigen risico van €100. Dus ik heb de verzekering voor een paar jaar er wel weer uit.

Comment

Working...