Ghent collection cars

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924ERKE
    924 Fan
    • Oct 2024
    • 111

Ghent collection cars

Het is hier toch maar stil ,dus post ik maar iets over mijn bezoek aan de beurs in Gent.
    Er stond heel wat mooi spul daar ook van Porsche en je kan alle foto's bekijken via het oldtimerweb van jullie buurland.
    Moet je zeker eens doen
    Wat me wel is opgevallen , de grote afwezigheid van de 924.....
    Er stonden een drietal gerelateerde auto's, hoofdzalelijk de 944...
    Een teken aan de wand ,dat deze auto nog steeds ondergewaardeerd is en dat vind ik spijtig.
    Of ,ze beginnen zeldzaam te worden hier....
    Men weet vaak ,heel vaak niet hoe goed de 924 ondanks zijn nukkige buien soms rijdt.
    Dat ervaar je alleen als je er ééntje hebt?
    Ik heb ook terloops een bezoek gebracht aan de stand van mijn club GRW en daar kreeg ik de vraag om volgend jaar 2026, mijn 924 uit '77op hun stand tentoon te stellen.
    De 924 wordt dan 50 jaar oud.
    Ik vind het een hele eer en heb alvast toegezegd.
    Mijn auto is nu niet nieuwstaat maar hij mag zeker gezien worden.
    Het viel me ook op dat de prijzen voor de andere auto's , algemeen best redelijk waren .
    Sommige speciale uitvoeringen en zeldzame auto's gaan natuurlijk veel maar je kan ook voor een redelijke som een geliefde auto hebben.
    Zo zag ik een Peugeot 203 (ahum, eigenlijk niet zo mooi...maar ja.) dat was ooit mijn eerste auto.....dus voor mij automatisch nostalgie.
    Wel die auto stond werkelijk in showroomstaat en was ook technisch top....werd verkocht met apk (of keuring) en met garantie.....dit voor een prijs van 6500 euro.....vond ik heel redelijk.
    Wat ik soms niet begrijp is dan weer de prijzen voor een 2pk.....soms te gek voor woorden.
    Blijkbaar lopen er toch nog veel rond die dat er voor over hebben...maar gelukkig vallen we niet allen voor de 924....
    en zo heeft iedereen zijn eigen idee !
    Op de beurs had ik ook een ideetje.....maar dat is voor een latere post.
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1077

Mooie post en met een cliffhanger.....

Comment

• 924ERKE
      924 Fan
      • Oct 2024
      • 111

Tof dat je het leuk vond.
      Dat laatste ....dat ideetje kwam gewoon op mijn pad.
      Ik liep tussen de standen door en zag daar een porsche embleempje liggen.
      Klein genoeg om het eventueel te gebruiken als vervanger van het origineel logo op de knop van het handschoenkastje.
      Bij mij zat dit er niet op maar je kon het achteraf wel toevoegen en vervangen.....wat nooit is gebeurd.
      Ik vind zo'n knopje met logo nu wel mooi staan en in mijn interieur zijn er eigenlijk heel weinig dingen die verwijzen naar de maker.
      Het is een vroege uitvoering en die waren nog steeds sober uitgevoerd.
      Bij mij geen inscripties in de deuren,deurkaarten nog in het sobere zwarte vinyl....geen bekledingen .....kortom ,bij de vroegere uitvoering was er zelfs nog geen sprake van dik kwaliteitstapijt (wat er bij mij nu wel al op zit)
      Ik had al gekeken naar zo'n knop maar men vraagt daar torenhoge prijzen voor....tot 150 euro en dat is me toch te zot (gek );-)
      Nu heb ik het volgende gedaan vandaag.
      Daar ik niks wil fundamenteel wil wijzigen (gaten boren ,enz...) en de auto toch zo origineel wil blijven houden, zorg ik ervoor dat als ik iets wijzig dit ook zonder enig probleem kan worden verwijdert.
      Dus....
      Ik heb een oud sleuteltje aangepast zodat dit in de slot schuift van het kastje....vervolgens het rond handgreepje er van verwijdert en daarop heb ik het logo bevestigd.
      Het resultaat mag best gezien .....
      Uiteraard is het maar een benadering van het echte,want dat heeft eigenlijk weinig kleur.
      Ik ga er van uit dat de kleuren van het nu nog nieuw logo wel zullen vervagen....en dat kan ik ook wel wat helpen vervangen ;-)
      Ik post hier een foto van het resultaat ,dat voor mezelf zeker voldoening geeft.
      Een niet kenner zal het zelfs niet zien.....kenners uiteraard wel .
      Anderen zullen misschien een andere mening over het resultaat hebben en ik kan dit best begrijpen.
      Tja, het mooie van de mens is dat hij soms een beetje ... ..blijft.
      Reageer maar wat je over vindt.
      .groeten !

PXL_20250217_113125411.jpg
      Last edited by 924ERKE; 23-02-25, 19:51.

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1077

Ja de soberheid in een 924 kent zijn gelijke niet. Dat embleempje op het slot van het dashboardkastje is inderdaad de enige verwijzing naar het merk waarin je je voortbeweegt. Sommige hebben nog deurkaarten met de naam Porsche.
        Soms kun je op een beurs tegen een mazzeltje aanlopen. Heel soms vind je iets waarvan de eigenaar op dat moment niet weet wat het is, maar jij wel. Dat overkwam mij op een beurs in Antwerpen. Ik had een Renault 8 Gordini gerestaureerd en miste daarvoor het originele stuur. En laat ik zo'n stuur nou in zo'n kraampje op de beurs zien liggen. Ik vroeg wat de man wilde hebben voor het stuur. Ja dat weet ik niet zei hij. Ik weet ook niet waar het van is. Ik zei dat het van een Simcaatje was. Oh, nou doe maar €35. Ik bood €30 en had hem. Daar werden destijds mega bedragen voor gevraagd en erger nog, ook betaald. Kortom ik was een happy mens! Soms heb je geluk. Haha.

Comment

• Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 574

Mooi logo! benieuwd waar je dat mini logo'tje gescoord hebt. Mijne heeft het logo ook niet, heb een poging gedaan het te 3d printen, maar op de eerste zonnige dag... boog dat krom, haha, leuke poging.

Comment

• 924ERKE
            924 Fan
            • Oct 2024
            • 111

Mooi verhaal van Berend en je kan soms echt mazzel hebben.
            Dat gaat zo in het leven.....de ene dag win je ,de andere dag is soms kl....
            Nu , ik vind het wel tof dat jullie het ook mooi vinden.
            Riggard, je zal het niet geloven maar dat logo kost peanuts en is genoeg te krijgen.
            Ik had een klein kartonnen malletje gemaakt om de maat van het origineel met het mijne te vergelijken en deze is vrijwel identiek.
            Men verkoopt sleutelhangers met dit logo op.
            Je snijdt het aan de achterzijde open en dan zie achter de bekleding een plaatje zitten waarmee het logo aan twee gefelste pennetjes vast zit.
            Ik heb met een dremel die verbindingen los gemaakt en toen kwam het logo aan de voorkant vrij.
            Aan dat logo zitten dan twee pennetjes van ongeveer 2 mm.
            Ik heb die laten zitten maar je kan ze ook verwijderen met hetzelfde toestel.
            Nu zou je, als je dat wil, het embleempje ook kunnen laten scharnieren zoals bij het origineel exemplaar.
            Je moet er dan een klein asje aan bevestigen waarop het scharniert.
            Jij zou met jouw printer een klein onderstukje kunnen printen en er dan op lijmen bijvoorbeeld.
            Dan moet je nog op de juiste plaats een klein gaatje boren in de knop waarin dat pinnetje pas.....dat kan ook worden geborgd als je jouw knop demomteert wat, denk ik ,niet moeilijk is....
            Nu, jij zelf wel inventief genoeg om de voor jou ideale plaatsing te maken.
            Je kan ook mijn systeem gebruiken zoals geschreven in eerdere post.
            Veel succes en laat het resultaat , als je het zou plaatsen maar eens zien.....altijd goed en leuk voor anderen.
            Groeten, peter
            sleutelhanger.jpg

Comment

• Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 574

Ah, de sleutelhanger! die weet ik te vinden inderdaad, bedankt voor je tip, ik ga het schaamteloos kopiëren

Comment

• 924ERKE
                924 Fan
                • Oct 2024
                • 111

Hahaha, ben blij dat je dit doet!

Comment

Working...