Kwik Fit, Steekproef RDW en nu?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larry
    924 Fan
    • Aug 2009
    • 257

Kwik Fit, Steekproef RDW en nu?

Wil jullie dit verhaal niet onthouden. Afgelopen woensdag Audi A3 van vriendin weggebracht naar Kwik-fit in de buurt. Na een paar uur telefoontje ''remmen zijn verroest''. Afkeur! Moet vervangen worden a €469! Ik na werk er na toe en ja er zat roest op de schijven. ''gaat dat er niet af met remmen'' ''Nou het kan er afgeslepen worden maar dat kunnen ze kromtrekken'' aldus de APK-meester. ''Ik neem 'm mee en de volgende ochtend breng ik 'm naar een buurtgarage. (Op weg er na toe voor 5 verkeersdrempels hard geremd) De buurtgarageman loopt om de mooi gewassen A3 uit 1998 en zegt ''rijd maar door naar APKstation verderop en zeg maar dat ik je gestuurd hebt'' Aldaar wordt de auto snel goedgekeurd zonder opmerking over de remmen en toen .....steekproef RDW!!
    Na 1, 5 uur kwam de ambtenaar en met een vergrootglas werd de auto bekeken. Iedere autogordel (5 stuks) werd tegen het licht gehouden etc. En over de remschijven... geen enkele opmerking!!!!
    Het zit met toch niet helemaal lekker. Ik ga nu op vakantie.
    Maar wat zouden jullie nu doen richting KWIK+FIT :eyebrows:
  • -Bassie-
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 4367

Re: Kwik Fit, Steekproef RDW en nu?

helemaal niks.

als er meer dan 50% roest op een schijf zit is dit afkeur.

makkelijk gezegd

kwikfit had zelfs de auto nog afgekeurd af moeten melden.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

Comment

• Larry
      924 Fan
      • Aug 2009
      • 257

Originally posted by -Bassie-
      helemaal niks.

als er meer dan 50% roest op een schijf zit is dit afkeur.

makkelijk gezegd

kwikfit had zelfs de auto nog afgekeurd af moeten melden.

MMM werk je soms bij ........?:eyebrows:

Comment

• -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

Nee werk bij een volvo dealer.

En ben totaal niet voor kwikshit.

Comment

• Frenske
          In Memoriam | Erelid
          • Feb 2009
          • 3309

zulke verhalen komen overal voor, als de omzet wat slapjes is worden ondernemers wel eens creatief ...... :Cry: Helaas moeten de goeden weer eens onder de kwaden leiden .... :doh:
          924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

Comment

• -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

Als je er niet veel van weet dan trap je er zo in.

En dan verdienen ze er wel wat aan.

Je kan zeggen dat ze hem dan maar afgekeurd moeten afmelden.
            dan kan je als klant een second opinion aan vragen bij rdw word die door een steekproef controleur weer nagekeken.

Comment

• Larry
              924 Fan
              • Aug 2009
              • 257

Als je er niet veel van weet dan trap je er zo in.

En dan verdienen ze er wel wat aan.

dan kan je als klant een second opinion aan vragen bij rdw word die door een steekproef controleur weer nagekeken.

Ok nu komen we ergens. De remmen hebben oppervlakkige roest (meer dan 50%) Is het dan correct dat een garage de boel vervangt ipv er een keertje mee remt? Ik vind het rieken naar oplichting. En de RDW heeft 'm nu dus gecheckt. Heeft iemand ervaring met een brief richting hoofdkantoor Kwik-fit?

Comment

• Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

eeehhh, je wil niet weten hoeveel onnodige reparaties worden uitgevoerd. Ook door de o zo deskundige dealers. Ik ken wel wat gevallen en die zijn tot de importeur toe ontkent. Voor de rechter kwam de waarheid toch aan het licht......
                De glazen paleizen moeten ook betaald worden, of heeft iemand ooit een monteur meegemaakt die €100 en soms meer per uur krijgt van zijn werkgever?
                Wat pleit voor de monteurs is dat ze zo met hun vak bezig zijn dat ze de belangen van de klant totaal uit het oog verliezen. De auto moet tip top afgeleverd worden. Wat dat kost boeit hun niet, hoeven ze ook niet te betalen. Aan hun zal het niet liggen of toch?

tip: vraag altijd de oude onderdelen terug, 50% kan dat niet want ze zitten er nog op. Ik kocht voor mijn lieftallige echtgenote een P106, geheel dealer onderhouden, alle facturen er bij, NAP ook. 500 km voor de aankoop een grote beurt bij de P(eugeot)dealer en na 1000 km stond zij langs de weg met, volgens de wegenwacht, volledig versleten bougies. Dus maar aan een beurt begonnen. Blijkt dat sommige reparaties volgens de facturen helemaal niet uitgevoerd waren. Tot zover "je bent beter af bij de dealer" :Cry:
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

Comment

• 924turbo2
                  924 Freak
                  • Dec 2007
                  • 2956

Kansloos, je bereikt er niks mee, zonde van je eigen tijd.
                  937 racer

Comment

• captainfrasca
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 3548

Hoi!

Een brief sturen naar Kwikfit heeft geen zin, kan ik je nu al vertellen.
                    Ik kan je ook vertellen dat de keurmeester je niet opgelicht heeft, een keurmeester wordt streng gecontroleerd door het RDW! Als er op het moment van keuren roest op de schijven heeft gezeten is het terecht afkeur!

Dat de betreffende manager je dan nieuwe schijven probeert aan te smeren, dat zou iedere garage doen.

En ja ik heb bij Kwikfit gewerkt als manager.
                    Porsche isn't just a car, but a way of life!
                    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                    Lees hier de regels van 924forum.nl

Comment

• Hendrik
                      Administrator
                      • Jan 2011
                      • 1847

Heb het ook gehad maar was er zelf van op de hoogte en het waren ook oude schijven die tegen het limiet aan zaten. Voor de garage paar keer flink lopen remmen en zo kon ik naar huis met een advies.

Dus wat je eigenlijk pas deed bij de andere garage had je bij de eerste moeten doen.

Kortom niks aan doen.

Foto's van astra F schijven die door de keuring kwamen!

Voor. Alleen achterkant roest.

Achter. Tja moet je hier van zeggen.
                      Is zeker wel meer als 50% roest en minder dan 50% contact met remblokken..

Comment

• Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

beetje opervlakte roest rem je er zo af met een rondje rijden, is onterecht dat ze het daar op afkeuren

als de fotos van van hendrik bekijk, ja dan ga ik meten of het meer dan 50% van het opervlak is waar de remblokken contact maken. dat rem je er dus niet even af.

ik hoor trouwens wel meer dat hier en daar bij de kwik dingen aan de auto worden gesloopt zodat het gerepareerd wordt.

je blijft toch afhankelijk van wie er werkt, dealer of geen dealer, of het werk zorgvuldig wordt uitgevoerd
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

Comment

• captainfrasca
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 3548

Originally posted by Fantaman
                          beetje opervlakte roest rem je er zo af met een rondje rijden, is onterecht dat ze het daar op afkeuren
                          Tycho,

Roest op de schijfrem meer dan 50% is afkeur, zelfs weten zeker afkeur.
                          Stel hij keurt hem goed en hij zegt tegen de klant is goed zo paar keer remmen en het is eraf. En krijgt een steekproef, dan heeft ie (ik heb het ff opgezocht in het RDW boek) 3 straftpunten!! En geloof me 99% van de keurmeesters zijn zuinig op hun papieren omdat ze daar veel moeite voor moeten doen, dat leggen ze niet zomaar ff in de waagschaal om voor het bedrijf waar ze toevallig werken wat extra winst binnen te halen! Dat zou jij toch ook wel moeten weten lijkt mij aangezien je met je 1e of 2e (weet ik ff niet) autotechnicus bezig bent!

Dus hoe je het ook wend of keert het is terecht!!

Als je de klant dan eerst een rondje laat rijden en dan weer de remmen nakijkt en dán pas goed keurt als er geen roest meer zit, dan is het OK, anders niet.. Geloof me dit is geen oplichting van de keurmeester! wel van de manager van kwikfit, de keurmeester of ie nou voor kwikfit werkt of bedrijf B of C, dat maakt niet uit, puur en alleen omdat ze onder toezicht staan van het RDW!!

Net wat ik al eerder heb gezegd, ik heb zelf bij KF gewerkt, ik ben het niet eens met hun werkwijze MBT verkoop, maar het keuren ansich gebeurd eerlijk omdat het niet anders kan!!

Ik word af en toe zo moe over het gezeur over de keurmeesters van KF terwijl juist hún degene zijn die hun werk wél goed doen! Het gaat om de verkoop techniek van Kwikfit, en dat is juist wat er slecht aan hun is!

Daarbij komt dat KF vaak gebruik maakt van onafhankelijke externe keuringsbedrijven als Dekra en OKB (onafhankelijk keurings bedrijf)

Comment

• captainfrasca
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3548

Ja, dat kan!

Maar dat had ie dan gelijk moeten doen toen de auto daar stond, zodra je de deur uitbent en je hebt geen keuringsrapport, heb je geen poot om op te staan!

Ten tweede moet je wel heel zeker zijn van je zaak want als de RDW Controleur de auto ook afkeurd ben je meteen ik dacht 40 euro extra kwijt! Hoewel hij nu ook het dubbele heeft moeten betalen voor een gewenst resultaat!

Buiten het feit om dat dat andere bedrijf uiteraard KF (of een ander willekeurig bedrijf) in een kwaad daglicht zet om zo klanten naar zich toe te trekken, zo werkt dat in de praktijk.

Comment

• Hendri!
                              Administrator
                              • Jan 2011
                              • 1847

Re Kwik Fkt, Steeùproef RÆW en nu~

Ÿquote=Frenske;87074]je moet eens wat vaker remmen ........ :whistle:[/quote]

Hehe... dat probleem is al weg hoor.

Dat waren nog o°ginele cchijven
                              Maar#zoals j5 ook opàeen fotm ziet züt de roest zelf onder het oppervlak wat nog glimde. (stukje eraf gebroken)
                              Het is al weer 2 jaar geleden maar nog niet te begrijpen daõ ze er øo doorkgamen.
                              í
                              Zit nuàhelaas íet een ÷ebrokenDvoorveer en die gaat ook vervangen worden bij de KF. edface:
                              Daar was dat €250 goedkoper dan bij de dealer voor hetzelfde materiaal. Is €120üper kanô en twe veren ùs 150 eqro dus Gaar ga ck niet het materiaal voor aanschaffen om het zelf te doen.

Comment

Working...