Oude garde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1113

Daar worden vermoedelijk alle rooien op een hoop geveegd, zonder nadere aanduiding van die geweldige namen. Maar het ging ons specifiek om die speciale rode kleuren zoals Arjan beschreef.

Comment

• Vlaanderen
      924 Wannabe
      • Jun 2024
      • 45

Misschien niet elk detail, maar toch een behoorlijke indicatie, lijkt mij

Comment

• Vlaanderen
        924 Wannabe
        • Jun 2024
        • 45

Hierbij het plaatje wat de link oplevert:

afbeelding.png
        Attached Files

Comment

• Sharjah
          924 Fan
          • Sep 2010
          • 278

Ik ben niet helemaal van het eerste uur en eigenlijk ook helemaal niet meer actief hier, maar ik heb me zojuist voor het eerst in vele jaren weer eens ingelogd, nadat ik een 924 had bekeken die hier in de buurt te koop staat.
          Porsche 924 "Earl" »weggegeven«
          Porsche 924 Sondermodell Le Mans 1980
          "Die Eisbaerin von Neckarsulm" »verkocht«
          Porsche 924 diverse schaalmodellen 1:43 en 1:87 »aanwezig«
          Porsche 924 zo goed als nieuw »toekomstdroom«

Comment

• 924ERKE
            924 Fan
            • Oct 2024
            • 128

Hallo iedereen,vind dat hier best wat reactie komt op de startvraag.
            Had de laatste tijd de indruk dat het wat aan het uitsterven was, maar blijkbaar wordt er nog veel bekeken zonder direct te reageren😉
            Ik ben nu nog niet zo lang lid maar had me eerder wel al eens geregistreerd onder mijn eigen naam met een vorig mailadres.
            Op zeker ogenblik kon ik langs geen kanten meer op het forum door ..... maar ben het wel blijven volgen....heb me laatst opnieuw kunnen registreren en ....
            ik kijk er weer zeker wekelijks naar en lees vrijwel alles.
            Ik heb al veel dingen opgestoken die ik nog niet wist van de auto en nu zie ik dat zilvergrijs klaarblijkelijk de meest populaire keuze was bij de kopers....het is dan ook eigenlijk een vrij neutrale kleur(voor sommigen saaie kleur)....je speelt er qua modetrent mee op save.
            Mijn auto is zo'n grijze uit de tweede helft van '77 en ik geniet er nog altijd van.
            Ze worden inderdaad meer geprezen omdat ze ook minder gezien worden op de wegen.
            Ik hoop dat dit mooie forum blijft bestaan en bedank dan ook de iniatiefnemers met een ziel voor het model!
            Facebook is echt niet mijn ding om diverse redenen maar ik begrijp dat de jongere garde dat wel iets vind.

Comment

• captainfrasca
              Administrator
              • May 2007
              • 3596

Dit forum blijft zeker bestaan! Het is alleen zo dat de servers waarop dit forum draait bij de host gewoon ontzettend traag is. Ik ben aan het oriënteren om het hele forum per januari over te zetten naar een andere host.

Facebook is tegenwoordig inderdaad een grote concurrent, ik heb geprobeerd om daar ook wat van de grond te krijgen, maar daar is de concurrentie gewoon te groot. Daarbij blijft het bij een forum altijd gemakkelijker om het één en ander gewoon op te zoeken en is wat dat betreft gewoon een goede vraagbaak.

De huidige vaste kern doet zijn best om het forum levendig te houden. Zelf ben ik momenteel veel minder actief online simpelweg omdat ik niets te melden heb omdat de mijne voor onbepaalde tijd is geschorst omdat er nogal wat werk aan zit om op de weg terug te komen. Voornamelijk best een pittige lasklus. Zelf kan ik dat niet en de kosten lopen denk ik al gauw in de enkele duizenden euro's en dan heb ik het nog niet gehad over de cosmetica. Verkopen doe ik niet, was immers ook mijn eerste auto en ik ben er in getrouwd in 2010.

Zelf kan ik niet helemaal mijn vinger erop leggen waar de nieuwe eigenaren blijven. Ik de hoogtijdagen waren er zeker een stuk of 20 leden dagelijks actief. Velen zullen de 924 wel weer verkocht hebben en er zullen er ook best een aantal op de sloop beland zijn vrees ik.
              Porsche isn't just a car, but a way of life!
              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
              Lees hier de regels van 924forum.nl

Comment

• Ronaldbm
                924 Addict
                • Aug 2014
                • 1746

Los van de seizoensinvloeden dat het hier altijd rustiger is in de winterstop, herken ik wel wat David zegt. Ik heb ook niet veel te melden, als is het dat de mijne na 10 jaar wel OK is inmiddels. Tuurlijk, kan altijd beter. Maar technisch goed en geniet momenteel gewoon erg van het rijden (tot de winterstop dan).

weet ook niet of er veel wordt gekocht aan 924 nu voor de hobby. Zie best vaak auto’s weer terugkeren op mp. niet verkocht, voor de handel of gewoon teveel werk die bovenkomt voor de nieuwe eigenaar (lees ook kosten/baten denk ik)
                Project 924....and nice driving

Comment

• Beer924
                  924 Gek
                  • Aug 2021
                  • 1113

Er is inderdaad nog maar een handjevol 924 liefhebbers die hier actief zijn. Helaas. Ik ben er zelf denk ik eentje van. Ik vind het gewoon leuk om mijn hobby met anderen te delen. Én om informatie te vergaren. Ik heb hier al zoveel gelezen dat ik kon gebruiken. Top. Dat David aangeeft dat het forum blijft bestaan vind ik geweldig. Inderdaad alleen hopen op een ander platform. Dit werkt niet echt geweldig, maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad.
                  Facebook is absoluut geen infotheek, zoals dit forum eigenlijk wel is. Je kunt vrijwel niets terugvinden. Veel te veel groepen. Maar het voordeel van al die (wereldwijde) groepen is dan wel, dat er veel voorbij komt. Hoewel: veel van hetzelfde. De 924's hebben natuurlijk zo'n beetje allemaal dezelfde kwalen en iedereen heeft er al een keer van een paar last gehad. Dus misschien is het wel zo, dat de informatie op dit forum zo uitgebreid is, dat men leest, zijn probleem terugvindt en kan oplossen en vervolgens niet meer terugkomt. En vergeet ook niet, dat niet iedereen gecharmeerd is van een forum. Het kan aan de toonzetting liggen of het niveau.
                  Overigens schrijf ik mijn belevenissen met mijn 924 ook in de rubriek "Waar gebeurd" in het maandblad Klassiek & Techniek. Ik heb pas geleden op de beurs in het autotron gesproken met de uitgever van dat blad, Benno Schmitz. Ook hij had geconstateerd, dat de belangstelling voor klassieker/youngtimer liefhebbers tanende was. Misschien zien we dat hier ook terug.
                  Hoe dan ook. Voor de een misschien een gruwel, voor de ander een geruststelling: ik blijf hier schrijven zolang ik de 924 heb.........

Comment

• 924ERKE
                    924 Fan
                    • Oct 2024
                    • 128

Heel juist wat hier gezegd wordt.
                    Ik vind dat het systeem wel naar behoren werkt....af en toe eens een melding maar als je opnieuw opstart ,ben je zo terug.
                    Dat de oldtimerwereld vermindert zou ik zo nog niet direct kunnen bevestigen....in de 'algemene' club waar ik bij aangesloten ben ,zijn er toch nog een behoorlijk aantal leden.....700 en daar zitten maar een 4 tal 924/944 varianten in.
                    Restauratie kost al veel uren en money, als je er vandaag aan begint en dat is alleen voor de echt begeesterde eigenaars....of toekomstige eigenaars.
                    Maar zoals altijd is een hobby niet vrij van kosten ,werk of problemen ....of je moet je met kaarten,dammen of schaken bezig houden😀

Comment

• Beer924
                      924 Gek
                      • Aug 2021
                      • 1113

Dat laatste........ weet je wel hoeveel bier dan kan kosten???
                      En weet dat jouw hele verhandeling met betrekking tot dat elektrieke probleem straks keurig voor het nageslacht bewaard blijft, maar vooral ook vindbaar is. Kom daar maar eens om op facebook. Niet te doen.
                      Last edited by Beer924; 01-12-24, 15:54.

Comment

Working...