Witte sloop porsche Rutte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924ERKE
    924 Wannabe
    • Oct 2024
    • 93

Toch een luxe , zo'n donor auto.
    Mocht ik plaats hebben en .....kocht ik er ook eentje.
    Als je ziet wat ze soms voor donor onderdelen vragen....soms koop je beter nieuw.
    Ik heb het al gezegd hier.Je hebt een donor voor de prijs van 4 wielen,een stuur,twee voorste zetels en een knopje met logo....
    Dat laatste vragen ze zomaar 200 euro voor .....te gek voor woorden.....maar ja , moet kunnen zeker.
    Last edited by 924ERKE; 20-01-25, 18:06.

Comment

• Risky147
      924 Wannabe
      • Dec 2024
      • 31

Originally posted by 924ERKE
      Toch een luxe , zo'n donor auto.
      Mocht ik plaats hebben en .....kocht ik er ook eentje.
      Als je ziet wat ze soms voor donor onderdelen vragen....soms koop je beter nieuw.
      Ik heb het al gezegd hier.Je hebt een donor voor de prijs van 4 wielen,een stuur,twee voorsdte zetels en een knopje met logo....
      Dat laatste vragen ze zomaar 200 euro voor .....te gek voor woorden.....maar ja , moet kunnen zeker.
      Ja ,bizare prijzen worden er gevraagd, ik ben ook eerst ook rond weze neuzen

Maar daar wordt je niet vrolijk van en is ook niet te doen.
      Er zat een interieur in de witte die 13 jaar zonder achterklep en ingeslagen linker raam in de regen had gestaan.

En vervolgens ook nog van alle meters en gadgets berooft was op de sloop en een afgeknipte kabelboom op de koop toe haha

Logies want het was immers een sloop auto.

Dus ik begon met een verrot interieur wat eindigde in een lege body en als ik alles moest kopen dan dan kon ik er net zo goed een hele mooie 924 van auto scout halen.

Is geen verwijt naar de onderdeel verkopers hoor die moeten het spul ook demonteren en opslaan maar ik wil het zo voordelig mogelijk doen.

Dus deze in België deze gehaald voor 800 euros nagenoeg kompleet en 38 jaar stilgestaan 27.000 gelopen met duitse papieren en klokgaaf echt nul roest.

Eigenlijk een schande dat ik deze sloop maarja ik heb mijn zinnen op de witte gezet

Comment

• Risky147
        924 Wannabe
        • Dec 2024
        • 31

Heeft die witte überhaupt wel ooit gereden ?
        Attached Files
        Last edited by Risky147; 19-01-25, 20:03.

Comment

• Beer924
          924 Gek
          • Aug 2021
          • 1053

Gelukkig zijn er bij de diverse onderdelen verkopers nog veel onderdelen voorhanden. Tja die prijzen zijn eigenlijk, gelet op de vraag en het behoorlijk grote aanbod wel een beetje uit de pas gaan lopen. Weet echter dat er bij Porsche zelf, tot mijn grote verbazing nog veel voor de 924 verkrijgbaar is. En tegen verrassende prijzen.

Comment

• 924ERKE
            924 Wannabe
            • Oct 2024
            • 93

Klopt Berend,
            maar je hebt dan ook nieuwe betrouwbare zaken zonder risico..
            Onze vriend heeft echt een koop gedaan ....wat heb je nieuw nog voor 800 euro.....een uitlaat?
            Gelukkig kan je vandaag de dag geen eerlijke goede gewone 924 meer vinden onder de 10000 euro, wat in feite nog altijd veel te laag is voor het produkt.
            Helaas lopen er nog veel te veel mensen rond ,die denken dat je voor een paar duizend euro er eentje zal hebben die goed is.
            Ik volg de aanbiedingen soms op verkoopsites en huiver van sommige biedingen...en vraagprijzen.
            Tja , is wel mijn mening en die kan uiteraard verschillen
            En dat er bij porsche nog veel te krijgen valt van de 924 ,bewijst ook dat het merk zijn reddertje koestert als een zoon van de familie....wat sommigen er ook van zeggen.

Comment

• Beer924
              924 Gek
              • Aug 2021
              • 1053

Wat ik zie, is dat de 924 niet erg in trek is. Niet de hele goeie maar ook de matige niet. Ze staan lang waardoor prijzen kelderen. Kortom, gelet op wat ik de laatste drie jaar geïnvesteerd heb en vermoedelijk nog zal blijven doen is verkoop op dit moment vermoedelijk geen optie. Alhoewel de wens van een 944-2 wel blijft bestaan. Zeker.

Comment

• Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 556

Ja, en toch hebben die prijzen al een enorme sprong genomen... als ik de verhalen van vroegah mag geloven had je toen al een knappe <5k. Dat red je nu ook niet meer.

Maargoed, mijn idee ermee was niet per se dat het in waarde moest vermeerderen. Waarde houden en allicht een bescheiden waardevermeerdering is voor mij prima. Om rijk te worden koop ik wel aandelen.

Comment

• Risky147
                  924 Wannabe
                  • Dec 2024
                  • 31

Originally posted by Riggard
                  Ja, en toch hebben die prijzen al een enorme sprong genomen... als ik de verhalen van vroegah mag geloven had je toen al een knappe <5k. Dat red je nu ook niet meer.

Maargoed, mijn idee ermee was niet per se dat het in waarde moest vermeerderen. Waarde houden en allicht een bescheiden waardevermeerdering is voor mij prima. Om rijk te worden koop ik wel aandelen.
                  Ik kocht in 1989 er 1 van 1977 voor 9000 gulden.

Nog in de gulden tijdperk haha.
                  Dat was toen een hoop geld voor 12 'jaar oude auto voor een 19 jarig mannetje .

Maar dat was toen een koopje gezien de prijzen waarvoor ze toen voor verkocht werden.

Nu betaal je voor een rijdende opknappen bijna dit bedrag in euro

Maar die auto heeft zijn geld wel weer opgebracht met alle plezier en aandacht,

Want toen was je toch wel de man met een porsche zeg maar.

En het ding rijd nog steeds ) nooit meer terug gezien maar volg hem via de rdw en krijgt trouw zijn apk om de 2 jaar.

Een tweede hands kale deur koste trouwens toen al 500 gulden en over de deur spiegel maar niet te praten die viel er toen vanaf op een hobbel en zag hem nog liggen en toen reed er een vrachtwagen overheen voordat ik hem kon pakken. Die gaven ze toen ook al niet weg .

Om bij de witte te blijven ik ben nu de puntlassen van de dakplaat aan het uitboren en heb het voorraam verwijderd.
                  ​​​ik wou dit eerst bij de grijze doen maar dat leek mij niet zo handig voordat ik mijn Targa dak verpest.

De dakplaat van de witte is toch al verpest daar is overheen gelopen of er heeft een auto opgestaan ofzo geen idee maar die is sowieso gedeukt.

Ga ik eerst kijken hoe makkelijk het los komt.
                  Ik moet sowieso bepalen waar ik de dak plaat bij de stijlen los ga slijpen want de plaat aan de onderkant raam is 1'geheel van links naar rechts.

Maar in principe pel ik alleen de dakplaat eraf niet de constructie van het dak zelf 🙈
                  Last edited by Risky147; 21-01-25, 18:13.

Comment

• Riggard
                    924 Fan
                    • Jan 2021
                    • 556

Benieuwd hoe het gaat met dat dak, heb iemand dat wel eens eerder zien doen, klinkt an sich overzichtelijk omdat je de constructie behoudt. Maarja, plaatwerk, uitlijning, blijft toch altijd een kunst.

Comment

• Beer924
                      924 Gek
                      • Aug 2021
                      • 1053

Plaatwerk is helemaal niets voor mij, maar ik vind het geweldig om te zien hoe vakmensen dat doen.

Comment

• Risky147
                        924 Wannabe
                        • Dec 2024
                        • 31

Doordat je de dak constructie laat zitten hoef je opzich niet uit te lijnen omdat je alleen de losse plaat erop legt en deze zet je met zettangen vast voordat je überhaupt gaat lassen/lijmem

Ik heb ook wel eens gezien dat de gehele raamstijlen doorgezaagd werden dan maak je het erg moeilijk voor jezelf 🙈
                        En daarmee trek je alles uit verband en zouden er met een koprol of ongeluk wel eens hele rare dingen kunnen gebeuren......

Met een beetje knap gereedschap is het goed te doen.

Ik heb een tig apparaat dat werkt heel goed met dit soort klusjes.

Het zou ook nog met autogeen kunnen met vlammetje en staafje maar dat wordt snel te heet .
                        Last edited by Risky147; 21-01-25, 22:56.

Comment

• Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 1053

Even een vraag over het vervangen van die dakplaat. Ik begrijp dat je de dakplaat van de grijze sloper (met open dak) gaat plaatsen op de witte. Althans dat is het plan. Was het niet zo dat de dakconstructie van de 924 met open dak (want een Targa is het helemaal niet) verstevigd was? Kun je dan zomaar rücksichtlos een dakplaat met gat plaatsen op een constructie die daar niet voor bedoeld is? Was het ook niet zo dat de "Targa's" vanwege die versteviging geliefd was voor het circuit. Of ik ben met een andere auto in de war.
                          Last edited by Beer924; 22-01-25, 09:31.

Comment

• Risky147
                            924 Wannabe
                            • Dec 2024
                            • 31

Originally posted by Beer924
                            Even een vraag over het vervangen van die dakplaat. Ik begrijp dat je de dakplaat van de grijze sloper (met open dak) gaat plaatsen op de witte. Althans dat is het plan. Was het niet zo dat de dakconstructie van de 924 met open dak (want een Targa is het helemaal niet) verstevigd was? Kun je dan zomaar rücksichtlos een dakplaat met gat plaatsen op een constructie die daar niet voor bedoeld is? Was het ook niet zo dat de "Targa's" vanwege die versteviging geliefd was voor het circuit. Of ik ben met een andere auto in de war.
                            Ik ben (nog) niets tegengekomen wat daar op duid.

​​​Wat me wel opvalt is dat beiden autos zeer dikke binnen dorpels hebben van het caliber golf 1 cabrio .

Maar een dakplaat bepaalt de kracht van het chassis niet dit is een plaat van 0,6 mm die weer op een dragende constructie wordt verlijmd in combinatie met punt lassen.

Tuurlijk helpt het in het totaal plaatje qua kracht mee een dicht of open dak daarin tegen heeft de Targa weer een vels rand en de rand rondom het gat waar de clips zitten om het dak vast te zetten wat weer meer stevigheid geeft.

Maar de dak constructie bepaalt de draagkracht en niet de dakplaat.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er 2 verschillende chassis werden gemaakt Targa en geen targa dan zouden ze het wel heel ingewikkeld maken voor zichzelf.

Ik denk gewoon dat de dakplaat met of zonder gat op wordt geplopt in de fabriek en dat er geen verschil inzit.

Maar ik kan het fout het hebben.

​​​​​​

Last edited by Risky147; 22-01-25, 15:56.

Comment

• Riggard
                              924 Fan
                              • Jan 2021
                              • 556

Ik kan me ook niet herinneren dat er een versteviging in het dak zit van een targadak, maar als je het hemeltje eruit haalt zie je dat snel genoeg.

Comment

• Beer924
                                924 Gek
                                • Aug 2021
                                • 1053

Ik ben al even aan het zoeken op internet, maar kan het niet meer vinden. Ik dacht dat ik het was tegen gekomen op een of ander forum. En natuurlijk bepaalt niet de dakplaat de sterkte maar de constructie. Daar heb je helemaal gelijk in. Als ik het weer heb gevonden dan laat ik het je weten.

Comment

Working...