Witte sloop porsche Rutte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1053

De aanhouder wint. Ik wist dat ik het ergens gelezen had. Dit is een berichtje uit 2004 op het Duitse 924 forum PFF. Ik ben daar een tijd geleden aan het zoeken geweest naar technische informatie over het targadak, omdat dat ding ook bij niet wilde wat ie moest doen. Ik heb het integraal overgenomen, dus in het Duits. Kun je het zelf vertalen.

"Hallo!

Wenn man keine Klimaanlage hat,ist das Targadach ein ganz guter Kompromiss.Vor
    allem das Hubdach leistet da gute Dienste.
    Außerdem sind die Autos mit Targadach etwas sicherer und steifer,weil im Dach ein zusätzlicher Rahmen integriert ist.
    Aber wer will sich schon überschlagen und auf das Dach fallen.

Gruß,Ernst"

Overigens is het wel opmerkelijk dat er niemand in dat draadje verder op deze opmerking reageert. Overigens heb ik er wel een beeld bij. Je haalt toch een aardige lap materiaal weg, dat samen met het raamwerk deel uitmaakt van de stijfheid/stevigheid. Maar dat is mijn eigen invulling.

Comment

• Risky147
      924 Wannabe
      • Dec 2024
      • 31

Originally posted by Beer924
      De aanhouder wint. Ik wist dat ik het ergens gelezen had. Dit is een berichtje uit 2004 op het Duitse 924 forum PFF. Ik ben daar een tijd geleden aan het zoeken geweest naar technische informatie over het targadak, omdat dat ding ook bij niet wilde wat ie moest doen. Ik heb het integraal overgenomen, dus in het Duits. Kun je het zelf vertalen.

"Hallo!

Wenn man keine Klimaanlage hat,ist das Targadach ein ganz guter Kompromiss.Vor
      allem das Hubdach leistet da gute Dienste.
      Außerdem sind die Autos mit Targadach etwas sicherer und steifer,weil im Dach ein zusätzlicher Rahmen integriert ist.
      Aber wer will sich schon überschlagen und auf das Dach fallen.

Gruß,Ernst"

Overigens is het wel opmerkelijk dat er niemand in dat draadje verder op deze opmerking reageert. Overigens heb ik er wel een beeld bij. Je haalt toch een aardige lap materiaal weg, dat samen met het raamwerk deel uitmaakt van de stijfheid/stevigheid. Maar dat is mijn eigen invulling.

Ja okee,

​​ik ben er niet overtuigd van 1 persoon die wat roept.
      Dat komt je vaker tegen op forums je kan er heel veel goede info vanaf halen, maar je komt ook wel eens dingen tegen van hoe is het mogelijk om zo'n advies te geven.

Een balkje kan er extra in zitten maar de man zegt dat een 924:met Targa compleet stijver is gelast en dat gaat er bij mij niet in.

Dan zou de fabriek 2 types auto's moeten maken met 2 lijnen 1 gewone 924 lijn en een lijn voor 924'targa
      Daar geloof ik niets van.
      Veel te duur en dubbele las robots no way
      ​​​​​​
      Het hergebruiken van donor plaatwerk:
      pel ik eerst zodat complete delen van de donor je weer op de officiële plekken kan puntlassen.
      Het achterpaneel van de 924 gaat er ook compleet uit
      ik ben er niet zo van stukjes er in te lassen dat blijft een zwak en roest gevoelig punt b/v bij het achterklep slot

Ik ben nu een Volvo 144 van 1973 aan het opknappen voor een vriend van mij (plaatwerk)

Die staat naast de porsche waardoor ik minder tijd heb voor de porsche .
      De 144 was eerst dus kleine sprongetjes bij de porsche en grote sprongen bij de Volvo.

​​​​​
      Last edited by Risky147; 23-01-25, 17:40.

Comment

• 924ERKE
        924 Wannabe
        • Oct 2024
        • 93

Goed en druk bezig.Tof dat je dat voor een vriend doet.
        Als opmerking van het vorig item ,dacht ik te weten dat de 924 nog gewoon door mensen gelast werd en niet door robots.
        Zeker de eerste serie's.
        De eerste lasrobots dateren in de industrie van de jaren zestig en waren nog in beginfase.
        Volgens mijn info werden lasrobots in de autoindustrie pas echt gangbaar vanaf de jaren 80.
        Je kan daarover beelden vinden op het net .Dan zou het misschien wel kunnen....
        Ik kan natuurlijk verkeert zijn en ik weet ook niet wanneer lasrobots het hebben overgenomen van de mensen .
        Dit is een foto van de fabriek in neckarsulm en volgens mij staan de onderdelen in een mal om zo aan elkaar te lassen.
        Zullen allicht ook al puntlassen geweest zijn en hier of daar een gewone lasnaad.

PXL_20250123_173550522.jpg
        Last edited by 924ERKE; 23-01-25, 18:50.

Comment

• Risky147
          924 Wannabe
          • Dec 2024
          • 31

Originally posted by 924ERKE
          Goed en druk bezig.Tof dat je dat voor een vriend doet.
          Als opmerking van het vorig item ,dacht ik te weten dat de 924 nog gewoon door mensen gelast werd en niet door robots.
          Zeker de eerste serie's.
          De eerste lasrobots dateren in de industrie van de jaren zestig en waren nog in beginfase.
          Volgens mijn info werden lasrobots in de autoindustrie pas echt gangbaar vanaf de jaren 80.
          Je kan daarover beelden vinden op het net .Dan zou het misschien wel kunnen....
          Ik kan natuurlijk verkeert zijn en ik weet ook niet wanneer lasrobots het hebben overgenomen van de mensen .
          Dit is een foto van de fabriek in neckarsulm en volgens mij staan de onderdelen in een mal om zo aan elkaar te lassen.
          Zullen allicht ook al puntlassen geweest zijn en hier of daar een gewone lasnaad.

PXL_20250123_173550522.jpg
          We zijn een 3 tal auto vrienden en we variëren van een ford 67er Mustang tm een Volvo 144/480 :en de rest van de merken wat we leuk vinden o/a nu de porsche.
          Al moeten we (ik) wel oppassen wtb de ruimte.
          Want er staat ook nog een Peugeot 604 te wachten die ik 7;jaar geleden gekocht heb.

Wel leuk want je nooit alleen te pielen en altijd wel een paar handen voor handen.

Ik doe de techniek en laswerkzaamheden aan de auto's.

Wat ik zie aan de porsche's is niet echt handwerk maar goed ze lopen al vanaf 1975 en de witte is modeljaar 1980 en de donor van 1982.

Ik heb de hemels eruit en kan niet ontdekken wat het grote verschil zou zijn .

ik zie ook geen bomen op de weg om het niet te doen,
          Dat dak gaat er sowieso in want er moet toch een nieuwe dakplaat op omdat er een andere sloper bovenop heeft gestaan.

(Dat ging opzich prima ,een goede dak constructie haha)

Er zitten wel wat verschil tussen witte en de donor dat de donor afschroefbare neus heeft.
          ​​​​

Last edited by Risky147; 23-01-25, 20:36.

Comment

• 924ERKE
            924 Wannabe
            • Oct 2024
            • 93

Ik ben er gerust in dat het werk goed zal gedaan zijn hoor.
            Waarschijnlijk zit er ook geen verschil in en mocht je merken dat het niet stevig genoeg is ....is een versterking gauw geplaatst
            Een sloper op het dak? Ik huiver alleen al van het idee....wie doet nu zoiets? Zeker geen autoliefhebber
            Fijn dat je ook niet alleen bent....je hebt altijd feetback van je zielsgenoten en nu dus ook dit forum.
            Variatie in de liefde voor een bepaalde auto moet er zijn ....ik zie dit ook in onze club.
            Daar zit van alles tussen en of je nu klein rijdt of groot en duur.....iedereen heeft er plezier in en geniet van zijn eigen keuze.
            Dat is ook het plezante van een breed openstaande club.
            Er zit wel verschil op het type dat je hebt in de zin van onderhoud....sommige zijn,denk ik, echt wel moeilijk....
            Ik ben eigenlijk puur toevallig bij mijn 924 terecht gekomen.
            Het hebben van een oudje was al lang een wens en deze was toendertijd al ,verbazendwekkend schappelijk te kopen.....ondertussen weet ik al dat je wel moet blijven investeren in onderhoud ,maar dat is bij elke oude auto wel zo.
            Gelukkig heb ik ook al een zoon die gek is van de auto ....dus hij zal nog wel een tijdje in de familie blijven

Comment

• Risky147
              924 Wannabe
              • Dec 2024
              • 31

Ja ,het komt zeker goed hoor,
              ik zit al vanaf mijn 16e in het auto vak dus de ervaring is er.

Ik had natuurlijk de donor kunnen pakken die 100x beter is dan de witte maar heb mijn zinnen gezet op de witte.

Daar was ik uiteindelijk ook mee begonnen en die gaan we ook afmaken.

Het is dan ook wel een heel leuk verhaal met vele fotos van het begin tot eind al vraag ik me wel het verhaal achter de auto af
              Waarom hij grootste gedeelte van zijn bestaan geschorst is geweest en waarom de auto die je al meer dan 25 jaar hebt zo verwaarloosd en hem vervolgens door de sloop laat ophalen ?
              En de eerste 20;jaar bij de eerste eigenaarc maar 1x gekeurd is geweest ? Een heel bijzonder verhaal lijkt mij.

Tja het is een sloperij die stapelen autos op elkaar.
              Maar toen ik hem had gekocht hebben ze hem en mij zeer netjes behandeld echt een top bedrijf die Rutten

Mijn maat is al de punt lassen aan het uitboren en morgen gaat het voorraam er uit daar zitten nog wel 50 puntlassen onder denk ik pffft.

Ik ben in onderhandeling met een spuiter ik wou het eerst zelf doen maar ik wil deze 924 in perfecte staat hebben en daar kan ik zelf niet goed genoeg voor spuiten.
              Last edited by Risky147; 23-01-25, 23:43.

Comment

Working...