Kan ik beamen. Ik heb dat inderdaad al veel en vaak gelezen. Met name op Duitse fora. De hogedrukpomp levert kennelijk voldoende opbrengst.
Witte sloop porsche Rutte
Collapse
X
-
Ja okee dank voor jullie antwoord,
ik neem aan dat het wel gedonder geeft als de pomp nog stuk in de tank zit zijn aanvoer zit aan de pomp en moet dan langs een pomp die stil staat.
Ik heb nu alles buiten de benzine tank om aan en afvoer er ligt een cm dik roest op de bodem van de tank dus kan sowieso niet gebruikt worden...
Maar trekt als malle met deze tijdelijke oplossing.
Ik ga eens kijken voor zo'n filter kan nooit zo duur zijn als zon pompje.Last edited by Risky147; 14-08-25, 20:21.Comment
-
Comment
-
Toen ik de 924 aan het opknappen was zat ik ook met de in tank pomp. Deze heb ik toendertijd vervangen met de filter variant en dit werkt nog altijd super.
De hogedrukpomp zit natuurlijk ook onder de brandstof tank dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat deze droog komt te staan.
Als de originele pomp in de tank het niet meer doet zit hij wel zodanig in de weg dat er niet genoeg brandstof kan worden aangezogen.
Als het goed is zit er een druk accumulator na de hogedrukpomp, kan natuurlijk ook geen kwaad om even te controleren in wat voor een staat deze verkeerd, bij mij begon de accumulator op een gegeven moment te lekken/zweten. Ik geloof dat ze niet heel makkelijk er af te halen zijn.Ik zat al te denken aan een druk pot ertussen te zetten zoals bv de oudere bmw golf enz hebben.Comment
-
Oke ik ga ermee aan de bak ik ga nu eerst de tank en voorterrein van de donor Porsche demonteren.
Dank voor jullie duidelijke uitleg!!!
Tis ook een pompje wat erg verborgen zit en ook relatief weinig over geschreven wordt .
ik kan me daarbij voorstellen dat een niet kenner zich op zo'n pompje kan vergaloperen, want ik denk dat een 924 daar flinke problemen mee kan hebben door geen goede benzine stroom door blokkade van het stilstaande pompje.
Link voor de videos om de 924 lopende te zien en wat andere grappige filmpjes van het reilen en zeilen rondom de 924 zoals aankoop ophalen rdw keuring en schuren plamuren lassen enz
Comment
-
Ik zie die tank strainer op de foto's via de link van Riggard.
Ziet er dus uit als een gewone open schroefstop met een kunststoffilter erop.
Hoe ziet die pomp van de tank er eigenlijk uit ?
Ik vermoed dat de aansluiting extern op de zelfde manier is uitgevoerd.
Was zo maar iets aan het denken.Als de pomp defekt is .
Kan het binnenwerk dan niet gewoon worden verwijderd ?
Zo krijgt de tweede brandstofpomp dan toch vrije toevoer....of is dit niet mogelijk ?Comment
-
De pomp bestaat uit een flens, daarachter een motor en daarachter het filter. In theorie zou je ook alleen de flens kunnen gebruiken, maar dan zou je een oplossing moeten vinden voor het filter, want dat zit van origine aan de motor. (is overigens ook vaak vergaan/stuk!)Comment
-
Zoals je schrijft is de filter vaak vergaan bij einde werking en leven of vroeger....
Heb ondertussen gezien hoe het er uit ziet en die filter is maar een grof type metalen gaas...
je zou dus gewoon na de aansluiting indien je toch een filter wilt, er eentje kunnen tussen bouwen.
Mocht ik dit voor hebben dan liet ik die filter voor wat hij was, want volgens mij doet hij toch niet veel (en wie haalt dit er nu uit om het te controleren of te reinigen....geen kat...)
Bovendien heeft de 924 meer branstoffilters zitten dan een spaceshuttle....
Het nieuwe stuk is natuurlijk galanter en beter....Comment
-
-
Goede morgen 924 liefhebbers,
Ik kom toch in de knel met de interieur kabelboom van het nieuwere type
Met name een andere aansturing benzine pomp en dynamo en kachel ventilator aansturing.
Nou is dat wel op te lossen maar heel veel meten en solderen.
Maar ik ga toch liever voor de makkelijkere uitweg (hoop ik) en ga op zoek naar een 79er kabelboom
Is er iemand op het forum die nog een kabelboom heeft liggen en hem aan mij wil verkopen of ruilen met 1 van de vele onderdelen die ik heb liggen ?
Mvg Dirk
Comment
Comment