Porsche 924 grijs van achter oom gekocht voor 50 euro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralf Rustenburg
    924 Wannabe
    • Jan 2025
    • 3

Porsche 924 grijs van achter oom gekocht voor 50 euro

• Ik heb een porsche 924 gekocht van mijn achter oom voor 50 euro. Het is een klus auto en ben er nu mee bezig om hem te restaureren. Volgens mijn achter oom loopt de motor. De motor staat los ik heb van mijn oom gehoord die een garage heeft dat ik eerst de distributie riem moet vervangen voordat ik hem mag gaan starten. Daar bij moet ik eerst de tandwielen schoon maken. Maar ik ben nu een betje met allerlij dingetjes bezig een van de spartborden is een plek door geroest dus ben nu naar een nieuw spard bord op zoek. Dit is mij eerste project aan een auto te sleutelen dus zou graag wat tips willen voor de 2 tandwielen schoon te maken en voor waar je een nieuwer rechter spartbord voor kan kopen.

+ More Options

+ More Options

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • 924ERKE
    924 Wannabe
    • Oct 2024
    • 83

Dag Ralf.
    Die prijs is natuurlijk symbolisch want het logo op de motorkap kost al ....en je oom wil je waarschijnlijk aansteken met een 924 microbe
    Hij ziet er op het eerste zicht nog redelijk uit en nu is hat aan jou om hem rijklaar te maken.
    Het ziet er ook geen vroeg exemplaar uit.Van welk jaar is hij?
    Gewoon eerst een haynes aanschaffen en hem een helemaal uit lezen....dan ga je al heel wat wijzer worden.
    Deze boeken komen nogal vaak voor op de tweedehandssite's....dus zoeken maar.
    En dan heb je nog je oom garagist....die zal er ook wel wat van weten.
    Op dit forum zal je ook een schat aan informatie lezen....en er staat heel wat op....zomaar....
    Koop een nieuwe distributieset en je bent vertrokken....de tandwielen zullen niet versleten zijn want zij krijgen normaal enkel de riem te verduren....
    Succes en we volgen jouw projectje....

Comment

• Ralf Rustenburg
      924 Wannabe
      • Jan 2025
      • 3

Hij komt uit 1985. Ook heb ik al een hynes owners manual gekocht.

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1033

Ralf welkom hier. Altijd leuk een nieuw project.
        Is het niet handig om eerst eens even een lijstje te maken van dingen die in een logische volgorde aangepakt moeten worden. Eerst eens APK klaar maken? Als je met de motor begint is het verstandig om eerst te kijken of er nog olie in zit. Of er nog koelvloeistof is. Daarna eens voorzichtig starten zonder bobine kabel, zodat ie niet aanslaat. Zo kun je alvast een klein beetje oliedruk opbouwen en kan de olie zich een beetje verspreiden door het blok. Die distributieriem houdt het bij het starten nog wel. Bekijk de riem eens op droogtescheuren of rafels. Dan pas doorstarten en kijken of de motor loopt.
        Plaatwerk is (gebruikt) volop te koop bij Stuttparts in Appelscha en Erik in Hardinxveld Giessendam. Beiden adverteren op marktplaats. Nieuw is niet meer verkrijgbaar. Alle technische onderdelen zijn goed verkrijgbaar, zowel gebruikt als nieuw.
        Maar nogmaals, maak eerst eens een lijstje met wat je allemaal wilt doen. Dan houd je overzicht. Als je als een kip zonder kop aan de gang gaat, loop je gegarandeerd vast. Succes met je 924. Wel blijven posten hè. Liefst met foto's.

Comment

• 924ERKE
          924 Wannabe
          • Oct 2024
          • 83

Zo zie je maar Ralf....er zitten echte bekwame mensen die je goed op weg gaan zetten op het forum.....opvolgen dus !
          Succes

Comment

Working...