De witte 924S van Duco en Hidde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duco Hidde
    924 Wannabe
    • Jul 2024
    • 17

De witte 924S van Duco en Hidde

Zo, ik start hier maar even een nieuw topic over de Duitse 924S uit 1987 die Hidde ( kleinzoon) en ik samen aanpakken. Eerder schreef ik bij ""even voorstellen"". Vandaag hebben we schoon gemaakt onder de tank en daarbij met name de rubber resten van de ophanging van pomp en filter vrij gemaakt ( vastzittende bout resten). Aan het helemaal schoonmaken en behandelen kwamen we niet toe. Jullie begrijpen hieruit dat de tank weg is. En dat ging super snel. Ik denk nog geen 10 minuten. Een meevaller. Er onder ziet eea er niet slecht uit trouwens.
    De vraag die nog open stond is waarom onze koppeling pedaal niet terug komt. Het indrukken bouwt weerstand op, tot over de helft en dan gaat het makkelijk , maar hij komt niet terug. Uit analyse blijkt dat we eerst maar eens zeker moeten stellen dat er geen lucht in het systeem zit. Maar de ontluchting hebben we nog niet gevonden.
    Een nieuw raadsel is de handrem. Die werkt prima maar alleen op het naar voren rollen. Naar achter doet hij niets. Dat heeft toch niets te maken met de verwijderde versnellingsbak? Iemand een tip?

Met groet
    Duco
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1155

Heb je trommels of schijven achter? Ik denk schijven hè. Dan weet ik niet hoe het zit.........Vermoedelijk aparte trommeltjes met remschoenen waarvan het spul vast zit aan één kant.

Comment

• Duco Hidde
      924 Wannabe
      • Jul 2024
      • 17

Ha Beer924, ja schijven en de remmen zijn vorig jaar gereviseerd. Dacht dat de handrem daar ook onder viel. Zal verder zoeken.. Fijne vacantie

Comment

• Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1751

De koppeling gaat met de remvloeistof dacht ik. Dus zorg dat die in orde is
        Project 924....and nice driving

Comment

• Duco Hidde
          924 Wannabe
          • Jul 2024
          • 17

Klopt en de ontlucht nippel zit op de hulp cilinder. Om erbij te kunnen moet de startmotor eerst weg. Gaan we gauw proberen . Morgen eerst weer even aan onderzijde werken ter hoogte van verwijderde tank

Comment

• Vlaanderen
            924 Wannabe
            • Jun 2024
            • 46

De koppeling ontluchten gaat alleen met een drukontluchter. Op de manier van remmen ontluchten (2 pers en pompen) werkt ook niet. Vacuumontluchter: vergeet het maar.

Comment

• Duco Hidde
              924 Wannabe
              • Jul 2024
              • 17

OK, Das weer wat lastiger. Ik weet namelijk bijna zeker dat de remmen na de revisie uiteindelijk met druk ontluchten is gevuld . ik nam aan ook de koppeling. Ga navraag doen. dank

Comment

• Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 630

Volgens mij heb ik ergens nog wel een dekseltje van het rempotje wat ik met de 3d printer heb gemaakt & waar een slangfittung op zit. Afhankelijk van waar je woont (Beverwijk/Heemskerk hier) kun je die wel een keer lenen.

Comment

• Duco Hidde
                  924 Wannabe
                  • Jul 2024
                  • 17

Ha Riggard, dat zou mooi zijn, maar is wel wat ver. Wij zitten in het oosten. Maar mn Kleinzoon, waar ik de Porsche mee doe, is ook aan het 3d printen geslagen. Heb je misschien het programma nog?
                  Ik neem dan aan dat je nog steeds moet ontluchten aan de gebruiker zijde ( hulp cilinder, remklauw)?
                  grt
                  Duco

Comment

• Duco Hidde
                    924 Wannabe
                    • Jul 2024
                    • 17

Even een nieuwe, mogelijk wat domme vraag. Kan het zijn de de 924S geen achteras stabilisatie heeft? Ik zie daar in het 944 Haynes boek van alles over maar bij ons zit niets wat daar ook maar in het minst op lijkt. Is het ergens in de geschiedenis van onze auto verdwenen of hoort het er gewoon niet. Ik kom daar niet goed uit. Had de 924 ( zonder S) dat dan ook niet? Wie helpt me uit de brand?
                    Vandaag overigens de tank opgehaald in Belgie! Hele rit.
                    Groet
                    Duco

Comment

• Riggard
                      924 Fan
                      • Jan 2021
                      • 630

Volgens mij was het een optie (sportonderstel) op de S.

Benieuwd of het veel verschil maakt. Hier ligt er ook nog 1 te wachten gemonteerd te worden.

Comment

• 924ERKE
                        924 Fan
                        • Oct 2024
                        • 150

Is er af fabriek dan niks geplaatst....volgens mij wel hoor.
                        Last edited by 924ERKE; 26-05-25, 19:07.

Comment

• Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 1155

Als er af fabriek een stabilisator zou zijn geplaatst (geweest) dan zou je de bevestigingspunten moeten kunnen zien toch? Je kunt volgens mij niet zomaar een stabilisator op de achteras plaatsen.

Comment

• Duco Hidde
                            924 Wannabe
                            • Jul 2024
                            • 17

Nee . zo denk ik ook. Ik zal eens goed gaan kijken en nader vragen. Het even checken leidde tot niets, maar ik zal eens goed zoeken. Heeft er iemand misschien een fot ter plaatse met de stabilisatie?
                            gr
                            Duco

Comment

• Riggard
                              924 Fan
                              • Jan 2021
                              • 630

de punten zitten ook op auto's die geen rolbar hadden. Sommige modellen zijn al voorbereid op een rollbar, sommigen niet. De rolbar zit gemonteerd aan de brede 'buis' zeg maar waar de torsiestaven in gaan.

Comment

Working...