De witte 924S van Duco en Hidde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duco Hidde
    924 Wannabe
    • Jul 2024
    • 42

Haha, helaasd is dat niet onze ruimte. Was het maar waar.Dat was een garagebedrijf waar we wat lieten doen voor we het zelf overnamen. Maar wij beschikken wel over brug en er zijn veel anderen bezeg waardoor er kennis is en hulp en diverse handige gereedschappen. Had niet gezien dat het die fotyo was. Dit is op onze brug:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Duco Hidde
      924 Wannabe
      • Jul 2024
      • 42

Sorry, iets te snel verstuurd met teveel typo's

Comment

• Riggard
        Moderator
        • Jan 2021
        • 729

Ook een prima schuurtje

Comment

• Duco Hidde
          924 Wannabe
          • Jul 2024
          • 42

Is er misschien iemand in het oosten van het land die 4 wielen ( velg met band) of alleen velgen te leen heeft? Het is voor onze 924S, dus de 5 gats versie. We willen onze originele bbs velgen mooi laten maken en dan nieuwe banden erop. Is dus maar voor paar weken. Zonde om dan iets te kopen.
          hoor graag
          Duco

Comment

• Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 1386

Je zou eens kunnen informeren bij Rick Burgers van 924Classic in Elst bij Nijmegen.

Comment

• Duco Hidde
              924 Wannabe
              • Jul 2024
              • 42

Heb er een stel gevonden. Bedankt !
              Iets anders: is er iemand met ervaring met de koppeling van de 924S ( dus eigenlijk van de 944). Ik weet niet of opzet van 924 gelijk is. Bij ons blijft de pedaal aan de bodem vast zitten. De eerste helft komt hij gewoon omhoog maar 2e deel dus niet. De eerste ideeën waren dat dit kwam door lucht in het systeem. We hebben al een nieuwe hulpcilinder klaar liggen, en dachten dan goed te ontluchten. Door Haynes komen we op mogelijke ander oorzaak. Dat betreft dan de koppeling vork, de as daarvan en het druklager. Dat laatste kan kapot zijn, de as kan klemmen en de vork verbogen. Ik gok er een beetje op dat het , in verband met 20 jaar stilstand, de as is. Nu de startmotor er nog af is zou je daarbij kunnen komen. Ik durf niet met wd40 oid in te gaan spuiten , weet iemand een truc om eea goed te krijgen zonder dat we de versnel bak weer uitmoeten bouwen, de tussen as los moeten halen om bij de koppeling te komen. Ik kan gewoon niet geloven dat er na 72K km iets is met vork of druklager? Hoor graag. Gr
              Duco

Comment

• Vlaanderen
                924 Wannabe
                • Jun 2024
                • 64

Ik had een dergelijk probleem met mijn 951. De oorzaak was lucht in het systeem. Ontluchten van de koppeling gaat niet heel gemakkelijk. Met een druktankje vanaf het reservoir doordrukken en ontluchten bij de hulpcilinder gaat het best.

Comment

• Duco Hidde
                  924 Wannabe
                  • Jul 2024
                  • 42

Dank je Vlaanderen. Dat is dus in lijn met de eerste gedachte. IK ga in ieder geval kijken wat er gebeurt. Je kan er namelijk ( met brug) naar kijken. Maar als er nog ervaringen zijn met die vork as dan hoor ik het graag.
                  gr
                  Duco

Comment

• Ryan
                    924 Wannabe
                    • May 2024
                    • 69

Het zou kunnen dat de koppelings vork iets is gaan roesten in die 20 jaar en dat hij een beetje vast is gaan zitten. Dat die verbogen is lijkt mij niet, aangezien hij 10-15mm dik is uit mijn hoofd.

Lucht us het systeem lijkt mij ook het waarschijnlijkst.

Comment

• Duco Hidde
                      924 Wannabe
                      • Jul 2024
                      • 42

Ja denk dat ik ook die 2 scenario's ga proberen. Gangbaar maken van de vork op de as en de lucht in het systeem. Dank vast.

Comment

Working...