liquid glass car coating

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pierro
    924 Fan
    • Feb 2015
    • 400

liquid glass car coating

Misschien niet helemaal het "juiste" forum hiervoor, maar mijn Mercedes W124 van 1989 heeft nog steeds de originele lak en in goede staat verkerend, maar de horizontale delen (dak, kofferdeksel en motorkap) vertonen net iets minder glans dan de rest.
    Ondanks polijsten en in de was zetten is het niet meer zoals nieuw en zie je toch verschil ten opzichte van de deuren en dergelijke.
    Zie veel over het gebruik van "Liquid glass coating tov Ceramic coating", maar hoor graag ervaringen van jullie met dit product en vooral op de wat oudere laklaag.
    Last edited by Pierro; 22-08-25, 18:34.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver
  • Riggard
    Moderator
    • Jan 2021
    • 712

Zelf m'n daily wel eens in de ceramische coating gezet. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van hoe duurzaam dat spul is, maanden later parelt het nog steeds af, met normale wax was dat wel anders.
    De glans vond ik wel meevallen, maar allicht heb je meer- en minder vullende coatings, waar het uiteindelijk om gaat is in hoeverre de micro-scratches gevuld worden.
    Al eens een (lichte) polijstbeurt overwogen?

Comment

• Ronaldbm
      924 Addict
      • Aug 2014
      • 1766

Sorry, geen ervaring mee. Maar het porsche forum staat er volgens mij vol mee!
      Project 924....and nice driving

Comment

• Nielsemans
        924 Wannabe
        • Feb 2025
        • 18

De horizontale delen worden harder geraakt door de zon dus daar zal je wat verkleuring van hebben en vooral als het nog een uni lak is. Je vraag over de glas of ceramische coating komt terug op de bestandsdelen van de coating maar voor de consument heeft het hetzelfde resultaat. Het is een beetje een verzamelterm geworden. De consument kent een glascoating maar de poetser gebruikt soms een ceramische. Wil je het laten doen? Bel de meest lokale detailers en voel wat de leukste lui zijn. Ga je het zelf doen? Dan zou ik goed zoeken naar een coating die zich richt op een uni lak zonder blanke lak (volgens mij is de W124 nog zonder blanke lak)

Comment

Working...