Barnfind 924S (zonder de schuur..)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Airspeed
    924 Fan
    • Nov 2025
    • 116

Barnfind 924S (zonder de schuur..)

Na m’n voorstel topic, vind ik het leuk om af en toe wat te delen over de voortgang van m’n recente aankoop van een ‘project car’.
    Het is een auto van bouwjaar 11-1985, dus modeljaar ‘86.
    Veel over het avontuur van de aanschaf staat al in het voorstel topic, wil niet teveel herhalen.

De vorige eigenaar heeft de auto vanaf 1988 tot zijn recente overlijden in eigendom gehad, dus ik ben derde eigenaar. Nou ja, t.z.t. dan, eerst maar weer eens lopend maken voordat ik ermee naar de RDW ga.

Vandaag voor het eerst wat aan de auto gedaan: schoonmaken! Denk dat ik daar nog wat langer bezig mee gaan zijn..
    Er zit nog veel nattigheid in de voorste vloermatten, dus ik laat de deuren (rechter nu ook open gekregen: van binnenuit, want slot zelf zit vast, draait niet met de sleutel) maar een poosje open staan. De bekleding gaan loshalen is beter, maar ja, ergens vind ik dat bijna zonde.

Huidige staat (zie foto’s): Veel (de meeste) onderdelen lijken van een afstandje in nog redelijke staat, maar ik denk dat vrijwel alles ‘aandacht’ nodig gaat hebben. Zo zijn beide dorpels door en dan bedoel ik dat je je hand er nu al in kan steken zonder geport te hebben met schroevendraaiers oid.
    Een nieuw voorruit rubber zal zeker een keer noodzakelijk zijn als de ruit eruit in om de oranje randjes hier en daar te behandelen.

Hierna wat foto’s van het interieur!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
  • Airspeed
    924 Fan
    • Nov 2025
    • 116

Het interieur is er echter beter aan toe dan ik had verwacht! Alleen de linker voorstoel heeft de bekende scheuren in de bekleding, maar het kan erger en de rechter is erg netjes!
    Vooral de kleur van de middenbaan (soort paars) vind ik fraai en er staat zelfs ‘Porsche’ schuin in de bekleding als je beter kijkt!
    De scheuren in het dashboard vallen me ook mee ondanks dat deze nooit binnen gestaan heeft zover ik weet.
    This gallery has 4 photos.

Comment

• Airspeed
      924 Fan
      • Nov 2025
      • 116

De motorruimte ligt vol rommel: vooral het dempingsmateriaal van de onderkant van de klep is volledig hard geworden en verteerd. Daar had ik een nwe stofzuigerzak voor nodig!
      Helaas is veel aangetast door corrosie. Lijkt verder wel compleet.
      This gallery has 4 photos.

Comment

• Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1786

Ja, dat isolatiemateriaal is echt ruk inderdaad. Maar als de auto verder hard is, heb je wel een goede basis!
        Project 924....and nice driving

Comment

• Airspeed
          924 Fan
          • Nov 2025
          • 116

Tnx Ronald!

Weet iemand of er een soort van nood ontgrendeling voor de achterklep bestaat ?
          Ik krijg de sleutel nml niet ver genoeg in het slot gestoken en draaien lukt dus al helemaal niet.
          Alvadt bedankt!

Comment

• Riggard
            Moderator
            • Jan 2021
            • 755

Wat je kunt doen is in de kofferbak kruipen, tapijt loshalen ter hoogte van beide sloten en dan handmatig het witte schuifje (dat met stangetjes aan het slot is verbonden) proberen te bewegen (richting het slot).

Dat spul is nogal gevoelig voor roest, en het schuifje is plastic, dus ik zou eerst alles even flink in de kruipolie zetten.

In theorie moet het kunnen, in de praktijk? Succes

Comment

• Airspeed
              924 Fan
              • Nov 2025
              • 116

Originally posted by Riggard
              Wat je kunt doen is in de kofferbak kruipen, tapijt loshalen ter hoogte van beide sloten en dan handmatig het witte schuifje (dat met stangetjes aan het slot is verbonden) proberen te bewegen (richting het slot).

Dat spul is nogal gevoelig voor roest, en het schuifje is plastic, dus ik zou eerst alles even flink in de kruipolie zetten.

In theorie moet het kunnen, in de praktijk? Succes
              Tnx! Ga ik proberen, het is daar achterin iig weer schoon 😊

Comment

• Ronaldbm
                924 Addict
                • Aug 2014
                • 1786

Even goed inspuiten met wd 40. Na inweken, kofferdeksel omlaag duwen en dan sleutel draaien. Anders idd kruipen in die bak!
                Project 924....and nice driving

Comment

• Airspeed
                  924 Fan
                  • Nov 2025
                  • 116

Originally posted by Ronaldbm
                  Even goed inspuiten met wd 40. Na inweken, kofferdeksel omlaag duwen en dan sleutel draaien. Anders idd kruipen in die bak!
                  Ik krijg de sleutel er niet eens in, dus het wordt zeker kruipen.

Comment

• Airspeed
                    924 Fan
                    • Nov 2025
                    • 116

Vandaag de wielen eraf gehaald om de banden te laten verwijderen. Gelukkig had ik nog een reserve setje wielen 😊 IMG_2603.jpg IMG_2601.jpg IMG_2600.jpg

Comment

• Airspeed
                      924 Fan
                      • Nov 2025
                      • 116

Gekropen en gelukt!
                      kofferruimte bekleding is ook nog erg netjes vond ik. IMG_2619.jpg IMG_2618.jpg
                      Attached Files

Comment

• Beer924
                        924 Gek
                        • Aug 2021
                        • 1485

Tjonge jonge. Dat wordt nog wel een project(je). Ik zie hier volgens mij een compleet restauratie project. Met alleen "opknappen" kom je er denk ik niet. Of vergis ik me nu? Ik zou hem volledig strippen, kijken wat je overhoudt en alles, maar dan ook echt alles (aan de foto's te zien ontkom je daar volgens mij ook niet aan) aanpakken. Wat betreft de motor zou ik alleen heel voorzichtig proberen om hem aan de krukas rond te draaien. Zo kun je zien of ie los is. Ik vermoed zomaar, dat een een beetje nieuwe benzine en een volle accu niet genoeg gaan zijn om de motor aan het lopen te krijgen. Maar de 924 wonderen zijn de wereld nog niet uit.
                        In augustus 2021 kocht ik een in mijn ogen (en ook volgens velen hier), een perfecte 924. We zitten nu in november 2025, vele euri's armer, 60 forum pagina's verder en hij/zij is nog niet af. En dan heb ik het alleen nog maar over het technische deel. De volledig roestvrije carrosserie en het interieur verkeerden wel in perfecte staat. Misschien een tip voor jou als je er aan de hand van "ons" forum niet uitkomt: In Duitsland is een heel actief forum, www.Transaxlegarage.de. Dat gaat alleen over transaxles en daar is uiteraard ook veel informatie. In dat forum leeft het "Gurkenprojekt". Een soortgelijk project als het jouwe........
                        Enfin, uiteraard wens ik je veel succes en als je vragen hebt stel ze gewoon hier. Er is altijd wel iemand die een passend antwoord voor je heeft.

Comment

• 924ERKE
                          924 Fan
                          • Oct 2024
                          • 394

Tja, ben een beetje van hetzelfde idee als Beer.Je hebt veel moed en euro's nodig om dit tot een goed einde te brengen !
                          Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit zelfs een amerikaans model en dat zie ik aan die koolstoftube in jouw spatbord.
                          Zoals ik al zei,ik kan fout zijn want ik weet niet of dit voor de europese modellen soms werd geplaatst.
                          Doet ook afbreuk aan het vermogen, dacht ik.
                          Vind ook de drukaccumulators beetje raar zitten boven op de motor.....lijkt me ook niet origineel met ,als het zo is , die brandstofleiding boven het spruitstuk.
                          Heb natuurlijk zelf geen S.....;-)
                          Ik zou gewoon alles demonteren aan de carrosserie en kijken waar je uit komt.
                          Nog niet te veel zaken kopen want als je merkt dat dit project dreigt uit te draaien op een finaciele strop, kan je jouw centen zeker nog recupereren met de nog goede onderdelen te verkopen ....
                          Wens je veel succes en vind het toch zonde dat er mensen zijn die zo'n auto zomaar laten verloederen......

Comment

• Steady Eddy
                            924 Fan
                            • Jul 2008
                            • 250

Koolstofcanister was ook bij Europees model.
                            Drukaccumulators en toevoerleidingen benzine zijn origineel (die laatste zijn zeker te controleren op lekkages/vervangen mocht je eventueel willen starten).
                            Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

Comment

• Airspeed
                              924 Fan
                              • Nov 2025
                              • 116

@Erke en @Beer: jullie hebben ook volgens mij helemaal gelijk hoor!
                              Het kan blijken dat het het allemaal niet waard is, of voor mij niet haalbaar, dus ik neem jullie adviezen zeker ter harte!
                              Ik heb nog wel wat “horror” foto’s in voorraad inmiddels..

Comment

Working...