Porsche 924 2.0 1981 - Onyx Green

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ben924
    924 Wannabe
    • May 2022
    • 47

Porsche 924 2.0 1981 - Onyx Green

Beste forumleden,

Mijn naam is Ben, afkomstig uit België. Sinds eind 2025 ben ik de trotse eigenaar van een Porsche 924 uit 1981, uitgevoerd in de prachtige kleur Onyx Green. De wagen werd aangekocht in Nederland (Eindhoven).

Ondertussen heb ik reeds de volgende werken laten uitvoeren:
    • Distributieriem
    • Waterpomp
    • Bougies
    • Koppelingsset
    • Bilstein schokdempers vooraan
    • Bilstein schokdempers achteraan
    • Diverse pakkingen en dichtingen vervangen

Momenteel in uitvoering:
    • Volledig nieuwe tapijtenset (aangekocht via eBay)
    • Stoelen en achterbank worden herbekleed bij een lokale stoffeerder

Hierbij alvast een foto van het moment van ophalen.

Nog op de verlanglijst:
    • Nieuw dashboard
    • Vernieuwd interieur
    • Herstelling achterbumper
    • Polieren van de wagen
    Hopelijk binnen een maandje terug op de baan 🙏
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
  • Riggard
    Moderator
    • Jan 2021
    • 826

Welkom, prachtige kleur en strakke wagen! waar heb je de tapijten gehaald? Mijne kunnen ook wel wat liefde gebruiken.

Comment

• 924ERKE
      924 Fan
      • Oct 2024
      • 606

Knappe auto ,die dus nog mooier gaat worden.
      Welkom, en uit welke streek kom je ?
      Laat me gokken .........

Comment

• Duco Hidde
        924 Fan
        • Jul 2024
        • 163

Welkom hier. Wat een mooie auto. Prachtige velgen ook. En goede plannen. Ben ook wel venieuwd naar die interieur set. Zoek al e en naar stof voor berijders stoel.

Comment

• Ben924
          924 Wannabe
          • May 2022
          • 47

Originally posted by Riggard
          Welkom, prachtige kleur en strakke wagen! waar heb je de tapijten gehaald? Mijne kunnen ook wel wat liefde gebruiken.
          Bedankt Riggard,
          Ik heb de Tapijten op Ebay besteld, via Duitsland. Ze zouden eind april geleverd worden, ik ben heel benieuwd en ga ze hier zeker posten. Heeft iemand nog een goede tip wat ik kan gebruiken als geluidsdemping onder de vaste tapijten?

Hier is de link, waar ik ze bestelde: Kompl. Teppichsatz für Porsche 924 mit Seitenteilen, vollwertig Reserverad Dl-Br | eBay

Comment

• Ben924
            924 Wannabe
            • May 2022
            • 47

Originally posted by 924ERKE
            Knappe auto ,die dus nog mooier gaat worden.
            Welkom, en uit welke streek kom je ?
            Laat me gokken .........
            Bedankt, ik ben van Belgisch Limburg, Tongeren.

Comment

• Ben924
              924 Wannabe
              • May 2022
              • 47

Originally posted by Duco Hidde
              Welkom hier. Wat een mooie auto. Prachtige velgen ook. En goede plannen. Ben ook wel venieuwd naar die interieur set. Zoek al e en naar stof voor berijders stoel.
              Bedankt! Ik zelf vind de kleur ook echt super, ik kom hem niet vaak tegen eigenlijk...: "De Onyx Green".

Ik heb 2 stoelen met een heel goede basis tweedehands gekocht (150 euro). Dus waar er aan binnenwerk (veren, mouches), verstelknopjes, rails ,... niets meer aan gedaan moet worden. Deze bracht ik nu binnen samen met mijn achterbank om met Skai leder te laten bekleden , in periode correcte uitvoering. Het is kostelijk... Maar ik kocht de wagen ook voor een 'prikje', dus ik wil hem nu echt helemaal mooi zetten. Dit wilt zeggen dat ik binnenkort 2 goede stoelen met een soort van skai overtrek over ga hebben. Deze doe ik voor een kleine prijs weg als mijn nieuwe gemonteerd zijn. Later post ik van alles nog foto's. Momenteel staat de wagen nog in de garage voor de laatste dichtingen etc te monteren.

Vandaag bracht ik de invoer bij de douane ook in orde. Dit ging super vlot via een online portaal, niet van Belgische gewoonte... Dus nu is hij administratief klaar om naar de keuring te gaan, ik kan niet wachten!!!

Aankopen deze week:
              - een volledige stickerset voor op de motor (daar bij mij 1 of 2 stickertjes niet meer aanwezig zijn)
              - zwarte targa dak hoes

Comment

• 924ERKE
                924 Fan
                • Oct 2024
                • 606

Haha, een stoere galliër met een mooie 924.....uit de streek van Ambiorix.
                En als je nieuwe stickers plaatst dan ben ik er zeker van dat de rest top gaat worden....zoals Beer de zijne.

Comment

• Riggard
                  Moderator
                  • Jan 2021
                  • 826

Originally posted by Ben924

Bedankt Riggard,
                  Ik heb de Tapijten op Ebay besteld, via Duitsland. Ze zouden eind april geleverd worden, ik ben heel benieuwd en ga ze hier zeker posten. Heeft iemand nog een goede tip wat ik kan gebruiken als geluidsdemping onder de vaste tapijten?

Hier is de link, waar ik ze bestelde: Kompl. Teppichsatz für Porsche 924 mit Seitenteilen, vollwertig Reserverad Dl-Br | eBay
                  Thanks, ik ben ook benieuwd! als ze je bevallen ga ik ze ook overwegen.

In mijn auto heb ik goedkope schuim-isolatie op aliexpress besteld (zo'n rol) van zo'n 8mm dik. Bevalt tot op heden prima

Comment

• Beer924
                    924 Addict
                    • Aug 2021
                    • 1754

Welkom hier Ben met je mooie 924. Verrekte mooie kleur. Wat betreft het vernieuwen van het dashboard: dat kan wel een dingetje worden. Zijn geen goeie gebruikte te vinden. Allemaal (of echt wel de meeste) hebben ze scheuren. Nieuw nog wel verkrijgbaar tegen mega bedragen. Je hebt ook overzet dashboards voor redelijke prijzen. Maar dat moet je willen.
                    Als er nu toch kale plaat onder je vloerbedekking zit, zou ik eerst antidreunplaten plakken. Dat scheelt al veel geluid. En daarna, net wat Richard zegt, wat van die schuimisilatie vor het zachte gevoel van het tapijt. Lees je vooral eens in in de projecten. Er lopen er een paar hele leuke. Succes met al je verbeteringen. En vertel er vooral ook over met foto's erbij.

Comment

• Ben924
                      924 Wannabe
                      • May 2022
                      • 47

In het weekend nog even bij de garagist langs gegaan om
                      enkele dichtingen etc langs te brengen die werden geleverd.

Laatste loodjes nu, alvorens hij naar de belgische autokeuring kan.

Ik merkte op dat mijn logo los zit, dus de twee pinnetjes die zitten gewoon los in de motorkap, iemand een idee
                      hoe ik dit het best bevestig?
                      This gallery has 2 photos.

Comment

• Beer924
                        924 Addict
                        • Aug 2021
                        • 1754

Ben, aan het embleem zitten twee pennetjes. Die worden aan de binnenzijde van de motorkap vastgehouden door twee klemmen. Zie de foto. Te koop bij Partworks voor €7,99 of zoiets.

Bevestiging embleem motorkap.jpg

🏎Snelle verzending tot 18 uur ⭐160.000+ tevreden klanten 🔩14.000+ reserveonderdelen voor Porsche➡️ WHT004974, 7L5853611B

Comment

• Ben924
                          924 Wannabe
                          • May 2022
                          • 47

Super, gelijk besteld, bedankt! Een nieuw rubbertje zit er ook nog eens bij dan, top.
                          Ik ben nu rustig aan het uitkijken naar een nieuw dashboard, de mijne is echt extreem beschadigd, dus ik denk dat een cover zelfs niet mogelijk gaat zijn..
                          This gallery has 1 photos.

Comment

• Beer924
                            924 Addict
                            • Aug 2021
                            • 1754

Mooi dat je er mee geholpen bent. Een nieuw dashboard zal een probleem worden of je moet er pakweg €1400 voor over hebben. Je zou eens kunnen informeren bij Stuttparts of Erik die beiden adverteren op MP. Misschien dat Classic924. nog een "mooi" gebruikt exemplaar heeft dat misschien beter is dan hetgeen je hebt.
                            Kleinanzeigen van Ebay, zeg maar een Duitse marktplaats is voor mij ook altijd een goeie bron voor onderdelen.
                            Het probleem met de dashboards van een 924 is dat er drie verschillende materialen in de opbouw zijn gebruikt. Bij temperatuursverschillen zetten die alle drie op een andere manier uit. De bovenlaag is van heel dun vinyl en daaronder zit een schuimlaag. Dat scheurt als eerste. Dat neemt uiteraard het vinyl mee. Op het Duitse PFF (Porscheforum) vind je de wereld aan informatie over dit thema met uiteenlopende oplossingen.

Linkje: https://www.pff.de/wcf/search/?q=arm...sortOrder=DESC

Comment

• 924ERKE
                              924 Fan
                              • Oct 2024
                              • 606

Dit filmpje eens bekijken. https://www.youtube.com/watch?v=CxUOJ59v_bM
                              Zijn dash zag er ook verschrikkelijk uit en hij heeft het toch echt mooi gekregen.
                              Na heel veel werk welliswaar en het dashboard moet er ook uit ,maar dat je moet je toch indien je een andere betere wil plaatsen.
                              Eric zal zeker iets liggen hebben maar die is dan ook weer ettelijke jaren oud....het is een beetje een moeilijk vraagstuk tussen duur nieuw en geduldig renoveren.
                              Misschien dat je de onderzijde dan ook meteen in de polyester steekt.
                              tja, die dashboarden van de 924 en .....menig rijdt er met een slecht exemplaar rond.
                              Nog een goede raad voor als je later een mooi exemplaar hebt.....bij volle zon , beschermen met een isolatiecover !!!
                              Last edited by 924ERKE; 30-03-26, 19:36.

Comment

Working...