Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Ja, dank je! Het meeste vaal is er inmiddels af (Commodant). Moet inderdaad wat langer gaan poetsen, heb nog wat mooie spullen van meguiars staan (polish/wax en een glaze). Nu alleen wat meer tijd.
Tsja die velgen. Dat is een hoofdpijn dossier aan het worden....Eindelijk de juiste wielsleutel, denk je wat. Heb 4 originele velgen met redelijk rubber erop klaarliggen, alleen die velgen die je nu achter onder de auto ziet zitten met een spacer vast (kun je die zo van je as trekken/hoe zit dat vast?). Mijn originele velgen passen natuurlijk weer niet op die spacers achter....grrr.... Kortom, heb dus een setje van 2X4 originele bouten liggen om ze zonder spacer erop te zetten, of 2X spacer om achter te monteren + 2X4 bijpassende bouten om de velgen weer vast te zetten. Nu is optie 1 makkelijk, echter twijfel hoever de wielen dan weer in de wielkast verdwijnen...dus wellicht mooier met spacers te doen?
(voor het idee, voor ligt nu 195/65 14" en achter 205/60 15". Dat wordt straks dus 185/70 14")
Zijn het spacers met eigen tapeind of met gaten erin? Anders verlengde wielbouten scoren of moeren op het tapeind. Originele wielen zonder spacer vallen behoorlijk weg in de wielkast, ziet er een beetje iel uit.
Setje velgen heb ik niet liggen, hooguit 1 volwaardig reservewiel met rubber uit de jaren 80.
Klus geklaard! En de oude set op marktplaats gezet. Mocht iemand interesse hebben: 2X origineel 195/65 14" en achter 2X niet origineel 205/60 15" met spacers 2,5 cm en bouten, stuur een pm!
Dank je! Ben er zelf ook blij mee, eindelijk een set matchende velgen. Kostte wat moeite voor een op het oog simpele klus.
De ondergrond is trouwens ook niet vlak, maar zal eens checken hoe recht die is. Ik zag wel dezelde set rode koni's eronder liggen. Zou dus vlak moeten staan?
Je hebt gelijk Thijs, bijna helemaal recht....
In ieder geval, direct resultaat voelbaar. Minder nerveus, strakker op de weg Heerlijk gereden vanmiddag!
Weer even een korte update!
Vandaag de Km-teller kabel vervangen en de koplampen (één door, steenslag). Met dank aan Martin voor de suply's! Beide klusjes vielen erg mee.
Zelfs de kabel trekken ging soepel! Daarmee de auto APK ready (denk ik).
Verder een poetsmachine op de kop weten te tikken en aan het polijsten geslagen. Met commodant. Resultaat is aardig,maar nog niet waar het zijn moet.
De moterkap leeft echt op, alleen de zijpanelen blijven echt een dikke tint afwijken van de portier. Gewoon nog eens doen denk ik, voordat ik met de wax (macguyars) aan de gang ga.
Comment