Hendriks 924 swiss special

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hendriks
    924 Wannabe
    • Mar 2015
    • 28

    #16
    Re: Hendriks 924 swiss special

    Oh sorry ik was niet duidelijk. De benzine die erin zat was weinig, heb meteen 55 liter getankt met de injectorreiniger. Zal bij de volgende (halve) tankbeurt nog een flesje erin doen!

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #17
      Re: Hendriks 924 swiss special

      Kan ,
      Maar ik zou de spinnekop maar eens goed bekijken en de plunjer handmatig schoonmaken.
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • M.B.H.
        924 Freak
        • Feb 2008
        • 6043

        #18
        Re: Hendriks 924 swiss special

        En kortsluiting in je startmotor dynamo bekabeling kijk er mee uit .
        Vervangen zou ik zeggen.
        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

        Comment

        • Thijsch
          924 Gek
          • Apr 2013
          • 914

          #19
          Re: Hendriks 924 swiss special

          Startmotorbekabeling inderdaad, kijk ook in die gele huls. Zelfs daarin gaat de bekabeling rotten door de hitte vd uitlaat. Als de kabels in orde zijn en hij doet nog steeds gekke dingen, doet mij denken aan witte blokje.

          Beetje vettig/olie in de inlaat is niet ongewoon, zit ook een darmpje voor de carterontluchting dacht ik.

          Comment

          • Hendriks
            924 Wannabe
            • Mar 2015
            • 28

            #20
            Re: Hendriks 924 swiss special

            Top! Heel erg bedankt voor de suggesties! ik ga er maandag weer naar kijken, kabels nalopen zodat ik kan kijken waar de kabelbreuk zit. Op een Engels forum gevonden dat het ook wel eens in de bovenste kabel kan zitten, daar kan ik dus zonder brug bij. Ondertussen ook even vrienden geworden met de garage bij mijn ouders dus daar mag ik de brug gebruiken
            Daarna komt de plunjer aan de beurt!

            Over de Swiss Special: vandaag heb ik een rondje porsche dealers gemaakt en naar meer info gevraagd, en kan nu via via in contact komen met de directeur van de AMAG, als het goed is weet hij er alles van zodat ik hem goed kan gaan renoveren/herstellen. Ben er nu super blij mee en heb weer zin om er mee bezig te zijn

            Comment

            • Hendriks
              924 Wannabe
              • Mar 2015
              • 28

              #21
              Re: Hendriks 924 swiss special

              toch maar vandaag al de bekabeling nagekeken, waar heel veel vragen van kwamen! op pelicanparts heb ik de elektrische schema's gevonden, maar die komen niet helemaal overeen met die van mij. Hier zie je de rood/zwarte kabel die van het dashboard de startmotor aanstuurt. Normaal gesproken hoort ie aan de onderkant ook rood/zwart te zijn (begreep ik uit het schema), maar bij mij is ie denk ik vervangen. Er zat dan ook veel isolatietape omheen. Klopt het wel dat dit de kabel is die de startmotor aanstuurt? Hier is waarschijnlijk dus een kortsluiting mee? Heeft het zin om de krimpkous open te halen (dus met de zwart rode draad) omdat daar kortsluiting in kan zitten? Of zal het er onder zitten?
              2015-04-19 20.08.49.jpg

              Verder ook andere kabels nagelopen en zag dit kabeltje zielig liggen:
              2015-04-19 20.07.58.jpg
              hier zat ie denk ik in:
              2015-04-19 20.08.30.jpg

              iemand enig idee waarvoor die is?

              En verder lag er aan de andere kant van de accubak (bij de bestuurderszeide) nog een drietal onaangesloten kabels, ook geen idee waar die voor zijn/ waren.
              2015-04-19 20.07.36.jpg

              alvast bedankt voor het antwoorden!

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                #22
                Re: Hendriks 924 swiss special

                Dat zielige kabeltje lijkt mij van de luchtweger .maar kijk uit als die er niet op zat kan dat een reden hebben als die schakeling sluiting maakt met massa in je luchtweger....... bij de meeste 924 vindt je die schakelaar niet alleen bij de vroege type ,en dan kan het zo zijn dat er een verkeerde luchtweger gemonteerd is.
                Maar aangezien je een stekker hebt en een weger met luchtstromingsschakelaar lijkt dat wel te kloppen.
                En ja dat klopt die stuurt je startmotor aan en zo te zien is er al aardig mee geknutselt.
                Maar de draden over of naast of onder je startmotor daar moet je naar kijken dus volg die draden en je komt er vast achter dat daarin
                De problemen zitten .
                Last edited by M.B.H.; 20-04-15, 22:49.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Hendriks
                  924 Wannabe
                  • Mar 2015
                  • 28

                  #23
                  Re: Hendriks 924 swiss special

                  Yes! hij doet het weer! na een tijdje niks gedaan te hebben vanwege studie heb ik er gisteren en vandaag weer naar gekeken. Heb een nieuwe accu besteld, bij het aansluiten deed de startmotor het weer normaal, blijkbaar zat het draadje vandaag even goed. Daarna de luchtinlaat schoongemaakt en de plunjer met wat WD40 gesmeerd. Na wat pruttelen kwam hij weer op gang!
                  Meteen een nieuwe kabel besteld zodat ik die vandeweek erop kan monteren om verdere kortsluiting te voorkomen.

                  Comment

                  • Hendriks
                    924 Wannabe
                    • Mar 2015
                    • 28

                    #24
                    Re: Hendriks 924 swiss special

                    Ondanks het goede bericht van afgelopen week heeft hij het eergisteren toch weer begeven . Na nieuwe bougiekabels (van 1 kOhm) te hebben geplaatst, een nieuwe accu erin te hebben gezet en de luchtinlaat volledig schoon te hebben gemaakt (en de carterontluchting weer vast getapet) was ik onderweg naar de garage om o.a. de startmotor/dynamo kabel te vervangen en wat andere dingen te laten doen (wilde ook het ontstekingstijdstip laten controleren).

                    Na nog geen kwartier hoorde ik na een tik vreemd geluid uit de motorkap komen en merkte ik daarna dat de motor uit zichzelf gas gaf. Toch maar stil gaan staan door half tegen de motor in te remmen en hem maar af gezet en de ANWB gebeld.
                    Zei vertelden mij dat er een backfire was geweest, juist door een verkeerd afgesteld ontstekingstijdstip nu is de arm van de luchtweger krom. Met de CO schroef is hij tijdelijk wat bijgesteld zodat hij 'maar' op 2000 toeren stationair loopt en er benzine als een malle uit de uitlaat komt, maar het was voldoende om naar huis te rijden.

                    Op marktplaats kan ik een complete nieuwe luchtweger met spinnekop krijgen vanaf 50 euro, de ANWB zei dat het rond de 300 en 500 euro zou gaan kosten (oke nieuw kosten ze wel 350 euro). Is dit makkelijk zelf erin te zetten en hebben jullie tips waar ik op moet letten? ik hoorde wel dat ik de spinnekop absoluut niet moet openmaken omdat deze onder druk in elkaar gezet is en je hem niet meer lekvrij dicht krijgt.

                    Alvast bedankt! als het niet lukt of echt te moeilijk is laat ik het uiteraard bij de garage doen, maar het zag er niet al te ingewikkeld uit...

                    Comment

                    • jimfrey944
                      Administrator
                      • Jan 2008
                      • 4534

                      #25
                      Re: Hendriks 924 swiss special

                      mijn ervaring met backfire is dat alleen het ronde plaatje krom slaat de arm is zodanig sterk dat deze niet gouw zal verbuigen
                      ik denk dat je er bent met een nieuw rond plaatje op de arm
                      dat is makkelijk te doen een boutje los en weer vast iets afstellen en weer gaan
                      alles omzetten vergt toch nog wel wat specialisme in afstellen en dergelijke
                      sigpic

                      porsche 924 martini 1977
                      porsche 924 50 Jahre edition 1982
                      BMW X3 3.0 high exclusieve

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        #26
                        Re: Hendriks 924 swiss special

                        Een luchtweger zo jij hebt is moeilijk te vinden.
                        Ik heb er genoeg liggen maar precies die niet meer,
                        Als je die van jou opstuurd kan ik hem wel repareren,
                        Geef maar een pm wat dat je waard is.
                        Ik zou er zeker niet 1 via markt plaats of zo kopen .....of het moet de zelfde kwa type zijn.
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • Hendriks
                          924 Wannabe
                          • Mar 2015
                          • 28

                          #27
                          Re: Hendriks 924 swiss special

                          dat zou fijn zijn! ik zal je een PM sturen. degene die ik op internet vond was deze (http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...reviousPage=lr) en dat was ook degene die er nu in zit, wellicht is deze al eerder een keer vervangen.
                          Wat is er anders aan bij die van mij? Omdat hij nog uit 78 komt?

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            #28
                            Re: Hendriks 924 swiss special

                            Die van jou heeft een luchtstromings schakelaar
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            Working...