Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 514

ah grappig, dat wist ik niet, en wat is een fatsoenlijke prijs? Heb je allicht een linkje daarheen? ik heb sowieso nog de ambitie om een reserve-modelletje in het dashboardkastje te leggen

Comment

• Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 514

Redelijk stil hier, en dat komt omdat ik eigenlij vooral rij, en weinig sleutel. Er staat nog wel het e.a. op mijn to do lijstje, maar eind september ga ik ook met de 924 vriendenclub richting Eifel, dus wil me ook geen grote projecten meer op de hals halen.

Alleen... vorige week viel tijdens het rijden wat vermogen weg, en bij stilstaan viel de motor uit, oeps. Snel een veilig plekje gezocht en de auto geparkeerd. De boosdoener bleek een compressor slang die al eerder was losgeschoten, dus met 2 minuten was ik weer onderweg.

Betreft deze koppeling

Dit was alleen wel de 2e keer dat het gebeurde, eerder was op vakantie in Duitsland. Dus heb even contact gezocht met Ciprian, maker van de kit. Leuk gesprek gehad en hij gaf aan dat ik 1 van de oudere kits heb, en daarin een ge-3d-printe flens zit, die in de nieuwe kit van alu is. Hij heeft ze uiteraard niet op voorraad, maar de volgende keer dat ie weer een set laat maken, komt de alu variant mijn kant op. Aangezien dat nog even duurt, en ikzelf ook een 3d printer heb, stuurt hij mij ook het 3d modelletje nog, kan ik een reserve/vervanger printen.
      Keurig opgelost, fijne gozer.

Heb vanavond alles daarom even los gehad om eens te kijken hoe de situatie precies was;

Als je goed kijkt zie je 2 dingen;
      1. de flens is vervormd, en je ziet het niet helmaal, maar daardoor sloot deze ook niet meer goed af en is er sprake van een luchtlek in het compressorgedeelte.
      2. De 'hals' waar de inlaatslang omheen gaat, lijkt wat samengeknepen om het alu, waarschijnlijk vervorming over tijd, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom deze op termijn losser gaat zitten en los schiet.
      Denk dus een slimme move dat ie inmiddels van alu is.

Ik ga even nadenken of ik een vervanger print in ASA of een ander hittebestendiger filament, of voor de time being even snel wat las. Updates volgen.
      Last edited by Riggard; 02-09-24, 22:26.

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 898

Het is hier inderdaad lekker rustig..... zal vanwege het mooie weer zijn. Ik was een beetje moe geworden van de klus aan de tank en versnellingsbak dus moest weer even hoognodig naar onze stek aan de middellandse zee in Zuid-Frankrijk Dit keer maar kort, althans in onze ogen, want half september moet ik helpen bij een verbouwing bij een van de kinderen. Daarom was ik ook blij dat de 924 nu klaar is, want ook ik "moet" met de 924 naar de Eifel. Ik ben reuze benieuwd hoe de auto zich nu gedraagt kwa benzinelucht, versnellingsbak en uitlaat.

Comment

• Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 514

Printer staat aan, maar heb toch besloten ook maar even snel wat in elkaar te lassen. Dan heb ik in ieder geval een plan A en plan B. Niet het mooiste stukje wat ik ooit gelast heb, maar prima functioneel. Het zit inmiddels ook op de auto. Nu eens kijken of er qua performance iets te merken is, een lek in je inlaattraject is nooit goed, en die Kjet is wat dat betreft ook gevoelig.

Comment

• Riggard
            924 Fan
            • Jan 2021
            • 514

Net teruggekomen uit Duitsland met het 924 vriendenweekend, was weer erg gezellig en de porsche hield zich goed. Het is gewoon een genot om te rijden. Op de autobahn nog even goed op z'n staart getrapt en dat hield zich prima.

Toch blijven er nog wat verbeterupntjes.... als ik een raam open zet, of het dak, komt er rooklucht binnen, en als het wat regent, heb ik altijd natte plekken bij de wielkast achter binnenin. Ook wil ik wel eens weten hoe het mengsel nu is met de compressor erop, denk dat daar nog winst te behalen is. En last but not least... er hangt hier nog een stabilisator voor de achterkant, die er eigenlijk onder hoort. Kortom... er is weer een to-do lijstje. Updates zullen volgen.

Kleine uitdaging is dat ik ook nog bezig ben met het opknappen van een nieuwe garagebox; ik kon de box naast de mijne ook kopen, dus we zullen de activiteiten wat moeten afwisselen

Comment

• Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 514

Gister ben ik meteen begonnen met wat klusjes. De kofferrubber had ik al liggen en ook een nieuwe butyl seal strip voor de achterlichten (tip; zoek 'butyl strip' op aliexpress, ben je voor een paar euro klaar...)
              Helaas vergeten foto's te nemen van de montage, maar dat is min of meer loshalen en rondom de lamp plakken

En hier de nieuwe kofferbak rubber, ergens in Duitsland besteld voor een paar euro per meter.

Nu is de vraag of het helpt, we zullen het zien (nouja, ruiken) met de eerste proefrit.
              Voordat ik dat ga doen, wil ik eerst de wideband sensor (spartan) er nog op hebben. Gister alvast de montage een beetje uitgedacht. Een dezer dagen aan de slag met de soldeerbout en daarna onder het dashboard. Hier alvast een preview, de klok heb ik vervangen voor het AFR metertje, niet 100% in stijl, maar het kan slechter. De sensor is als het goed is ook via app uit te lezen, dus allicht dat na de eerste proefritjes, de originele klok weer teruggaat.
              Last edited by Riggard; 01-10-24, 20:56.

Comment

• Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 898

Daar heb je pietlut natuurlijk weer. Maar wat voor een verlichting zit er in dat klokje. Ik heb ervaren dat die nieuwerwetse klokjes allemaal led verlichting hebben. Veel te fel. Mooi rubber bij de achterklep. Ben ook benieuwd of dat inderdaad helpt.

Comment

• Riggard
                  924 Fan
                  • Jan 2021
                  • 514

Yup, het lichtje is wel tamelijk fel, en van dat witte led, maar kan ook uit. Oplossing voor nu gaat denk ik zijn om alle lampjes met LED te wisselen. Maar als alles goed staat qua mengsel, gaat de originele klok weer terug denk ik.

Comment

• Beer924
                    924 Gek
                    • Aug 2021
                    • 898

Veel beter ook. En geen ledjes in die klokken. Dat is geen pan in zo'n oud beestje.

Comment

Working...