Vanavond ben ik toch nog wat verder gegaan, de lekkende injectoren zitten/zaten mij niet lekker. Nu had ik gelezen dat dit zou kunnen komen doordat de luchtstelschroef te ver open staat, waardoor de plunjer van de spinnekop/verdeler niet goed terugkomt en benzine naar de injectoren blijft gaan.
Om dat te testen kun je 1 van de banjobouten van de injectoren loshalen en de benzinepomp overbruggen. Er moet dan geen brandstof stromen. Als dat wel zo is, moet je de schroef terugdraaien. Zo gezegd, zo gedaan. De schroef terugdraaien heeft inderdaad invloed of op de benzine eruit stroomt of niet, maar er bleef toch een klein beetje benzine sijpelen.
En.... terwijl ik dat allemaal aan het doen was, kwam ik erachter dat er een gat in mijn luchtfilterhuis zat. Ik denk een keer te wild gesleuteld ofzo.


In overleg met Ciprian heb ik dat vanavond hersteld met een plastic plaatje en wat epoxy. Niet mooi, maar je ziet het niet en het werkt wel.


De sijpelende benzine laat ik voor nu even, mijn vermoeden is dat de spinnekop/verdeler z'n beste tijd gehad heeft. Nu had ik nog een reserve liggen, die ik gisteravond helemaal gereviseerd heb. Ik durf het alleen niet meer aan om deze voor het weekend, zonder drukmeter erop te zetten, dus dat ga ik na het weekend doen. Mocht dat het niet oplossen ga ik 4 nieuwe injectoren halen, maar het lijkt me sterk dat ze alle 4 zouden lekken.
Om dat te testen kun je 1 van de banjobouten van de injectoren loshalen en de benzinepomp overbruggen. Er moet dan geen brandstof stromen. Als dat wel zo is, moet je de schroef terugdraaien. Zo gezegd, zo gedaan. De schroef terugdraaien heeft inderdaad invloed of op de benzine eruit stroomt of niet, maar er bleef toch een klein beetje benzine sijpelen.
En.... terwijl ik dat allemaal aan het doen was, kwam ik erachter dat er een gat in mijn luchtfilterhuis zat. Ik denk een keer te wild gesleuteld ofzo.


In overleg met Ciprian heb ik dat vanavond hersteld met een plastic plaatje en wat epoxy. Niet mooi, maar je ziet het niet en het werkt wel.


De sijpelende benzine laat ik voor nu even, mijn vermoeden is dat de spinnekop/verdeler z'n beste tijd gehad heeft. Nu had ik nog een reserve liggen, die ik gisteravond helemaal gereviseerd heb. Ik durf het alleen niet meer aan om deze voor het weekend, zonder drukmeter erop te zetten, dus dat ga ik na het weekend doen. Mocht dat het niet oplossen ga ik 4 nieuwe injectoren halen, maar het lijkt me sterk dat ze alle 4 zouden lekken.

Comment