Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Gisteravond maar eens de finishing touches gelegd aan de 'koeler' die wat rijwind naar binnen geleidt; iets groter, niet meer paars en de uitblaasopening verstelbaar gemaakt. Nu wordt het toch echt tijd voor een proefrit... bij warm weer
Afgelopen weekend in Heteren geweest voor de transaxle meeting, top georganiseerd en erg naar m'n zin gehad. Dat was ook de 'test' van de koeler... nou, die is geslaagd, prima briesje en ook goed te richten. Het mooie weer lijkt de laatste paar dagen echter ver te zoeken ;')
Een ander klusje wat al even op mijn 'lijstje' stond, is de stabilisator achter. Ik had alle delen al liggen en het e.a. uitgedacht. Uitdaging die ik heb, is dat mijn achteras er niet voor is voorbereid. Dat wil ik oplossen met 2 grote buisklemmen waar ik de steun op maak. De 'rubber' heb ik geprint.. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus bij deze wat foto's van het proefpassen, dat ging prima... Dus nadere updates volgen.
Vanavond het klusje afgemaakt, viel eigenlijk alles mee. Ik zat er al best even tegenaan te hikken, maar dat was achteraf nergens voor nodig.
Of het goedgekeurd wordt? In Nederland hebben we de apk, die is niet zo descriptief als bv. de tuv. Doel is dat een auto veilig is en alles deugdelijk vast zit (itt. de tuv die een auto veel meer met de fabrieksspecificatie vergelijkt.)
Naar mijn inschatting is dit deugdelijk; het enige wat verschilt tov. het origineel is de beugels van de stang aan de achteras + de droplinks, de rest is origineel. Over 2j zullen we het zien
Toch een gerief , zo'n schaarlift.En het ziet er heel goed gedaan uit.
Hier in Belgie zijn ze soms 'te streng', zeker als er iets toegevoegd wordt dat niet origineel is.
Maar de auto's zijn inmiddels al zo oud dat jonge keurders er geen benul van hebben hoe het in elkaar stak destijds......en dat is een voordeel.
Tja, tegenwoordig moeten ze meer van informatica kennen dan van techniek ......spijtig.
Want technische kennis is toch zo waardevol.
Ja... die schaarlift heb ik echt geen seconde spijt van gehad; had ik veel eerder moeten doen. De auto staat er gewoon overheen geparkeerd en als ik wat wil doen, dan is het een kwestie van een paar blokken eronder en binnen een minuut hangt ie in de lucht. Van de winter moet de bak & tank eronderuit ivm. benzinelucht, dan is dit wel prettig werken.
Enige wat ik nog mis is een goede platte stoel voor eronder, zoiets: image.png
Een ander euvel waar ik last van heb, is dat de motorkap is gaan roesten. Flink balen, want hij stond net mooi in de lak. Probleem lijkt van binnenuit te komen, tussen het 'frame' van de motorkap en de 'skin' is bij de slotplaat roest ontstaan. Nu had ik daar bij het spuiten/kaal halen al wat hersteld, maar niet goed genoeg blijkbaar.
Dat laat eigenlijk 2 opties;
1. De bestaande motorkap herstellen door het roest eruit te slijpen en dan (deels) opnieuw spuiten.
2. Een nieuwe motorkap.
Aangezien het mij geen eenvoudige reparatie lijkt + het risico dat het terugkomt, heb ik besloten voor optie 2 te gaan, maar wel met een twist.
Ik heb gekozen voor een kunstof motorkap. Stukje gewichtsbesparing op een plek waar dat zin heeft en het zal nooit gaan roesten. Nadeel is dat ik weer mag schuren en plamuren, en waarschijnlijk pas van het voorjaar kan gaan spuiten.
De purist zal zeggen dat het heiligschennis is, maar originaliteit is een station dat ik al gepasseerd ben. Daarnaast is het toepassen van glasvezel panelen iets wat Porsche zelf met clubsport modellen ook regelmatig deed. Mijn filosofie met de auto is om dicht bij origineel te blijven, met her en der een subtiele modificatie die het rijgedrag ten goede komt, daar past dit binnen.
Deze is het geworden; de pasvorm schijnt een hit and miss te zijn, dus dat is even een gok. De kosten vielen met 280 euro inclusief verzenden mee, en uiteindelijk moet deze met eventueel wat wat polyester(plamuur) prima passend te maken zijn.
Fiberglass Hood Porsche 924 inkl. frame -Including the original mount-Basic white gelcoat-Light and strong Fiberglass Hood Porsche 924 inkl. frame -Including the original mount-Basic white gelcoat-Light and strong
Zo'n stoel zag ik al eens bij lidl....van parksite en best te betalen.
Dat kofferdeksel waardeer ik ook wel....wist niet dat dit bestond.
Daarom is dit forum zo goed.
Je krijgt steeds oplossingen voor een probleem
Ben benieuwd naar de passing enzo. Maar daar vind jij vast wel wat op als het niet goed is. Toitoitoi zullen we maar op z'n Duits zeggen.
En wat Erke zegt klopt. Er is zoveel goeie info hier. Er bestaat een WhatsApp groep Porsche transaxle passie waar ook heel veel (goeie) informatie wordt gedeeld maar waar je uiteraard niks terug kunt vinden. Zo jammer.
Vandaag de Porsche weer eens gepakt om naar het werk te rijden en de stabilisator te testen. Het verschil tussen de hoeveelheid 'bodyroll' voor vs. achter lijkt iets minder te zijn, kan ook placebo zijn natuurlijk, maar in ieder geval zit alles er goed onder.
Volgende klusje wordt er 1tje waar ik al enige tijd tegenaan hik; de bak eronderuit, zodat de tank eronderuit kan & ik de slangen bovenop kan vernieuwen. De benzinelucht in de auto als ik met open ramen rijd, ben ik wel een beetje zat.
Enige nadeel is dat er nog flink wat benzine in de tank zit, dus dat worden nog een paar extra (woon-werk) ritjes voordat die klus kan beginnen. Van de ervaringsdeskundige Beer begreep ik wel dat de achteras los moet... Nog meer reden om er geen zin in te hebben ;') Misschien probeer ik op voorhand wel alvast of de bouten een beetje gangbaar zijn... ik vrees het ergste, dat spul zit waarschijnlijk al 45 jaar op dezelfde plek.
Comment