Als ik het in de handen heb kan ik het wat beter inschatten, maar ik gok dat het iets van een labyrint is om ervoor te zorgen dat de brandstof niet zomaar uit de ontluchter loopt oid.
Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard
Collapse
This topic has been answered.
X
X
-
Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driverComment
-
Maar dan nog Pierro. Waarom dan zo'n plastic buis ertussen. De overdruk komt via een uitgang boven op de tank, gaat over in een slang, dan die pijp, dan weer een slang en verdwijnt dan in het labyrint van slangen rondom de vulpijp. Die buis heeft kennelijk een specifieke functie binnen de ontluchting.Comment
-
Zoals Riggard al suggereerde heeft het ook de functie van dat de klotsende vloeistof (vooral bij volle tank) in de breather afgeremd wordt.Maar dan nog Pierro. Waarom dan zo'n plastic buis ertussen. De overdruk komt via een uitgang boven op de tank, gaat over in een slang, dan die pijp, dan weer een slang en verdwijnt dan in het labyrint van slangen rondom de vulpijp. Die buis heeft kennelijk een specifieke functie binnen de ontluchting.
ik heb zelf nooit ereen opengemaakt, want dan heb je een nieuwe nodigLast edited by Pierro; 02-10-25, 14:51.Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driverComment
-
Zo dacht ik ook. Ben aan het informeren bij het doorgaans zeer goed geïnformeerde forum Transaxlegarage.de. Reuze benieuwd waar men daar mee komt. Vermoedelijk ook: is voor de ontluchting......Comment
-
Nee, die expansietank zit er ook nog. Althans bij mij loopt daar een slang naar toe. Daar heb ik niets aan gedaan. Je moet dan de bekleding loshalen en de vorige eigenaar heeft een strook van die bekleding over de velsnaad van het achterruit geplakt. Die ruit zit in nieuwe rubbers en ik heb gelezen wat een ongelooflijke moeite het hem heeft gekost omdat ruitje met dat nieuwe, dus stugge rubber erin te krijgen. Of ik had de bekleding moeten lossnijden met het gevaar dat dat plastic uitzet of krimpt en ik dan tegen metaal aan zit te kijken. Al met al blijft het ontluchtingsverhaal heel ingewikkeld. Kennelijk hebben ze iets bij de ontwikkeling niet goed gedaan, wat gedurende de tijd hersteld moest worden.Comment
-
dit zit er in mijn c-stijl interieur overview 005.jpgMercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
-
Ja, jij hebt dus een iets nieuwer/ander model dan de mijne. Dit is volgens mij ook veranderd in de nieuwere modeljaren. Hieronder de foto's van de setup van mijne.

Die 'goot' waar jouw vulhals in ligt, ontbreekt bij mij. Ook sluit bij mij het witte plastic dat erop gaat (wat anders is dan bij jou), niet goed aan, dus dat moet ik oplossen, want daar kan mogelijk vuile lucht de cabine in komen. Ik heb 477 201 347 C nodig, en jij hebt als het goed is 944 201 047 03
De 2 slangen naar de C stijl ontbreken ook bij mij.Last edited by Riggard; 03-10-25, 08:40.Comment
-
De mijne is van 04/1983 dus is dat een van de latere producties dan?
Wat mij wel opviel is dat de deksel die over dit geheel zit was af fabriek rondom met die zwarte kit helemaal luchtdicht afgedicht, mischien als voorzorg, maar ik heb geen last van benzinelucht in de cabine.
Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
-
Ik denk dat wij hetzelfde type hebben Pierro. Die van mij is van 1984. En dan ziet de slangenwirwar er anders uit dan bij de auto van Riggard.
En ook bij mij was er een laag kit aangebracht, kennelijk om het luchtdicht (althans naar binnen toe) af te sluiten. Ik weet van een medeforumlid dat die kit nog bij Porsche te koop is. Je moet dan wel een rol van pakweg 10 meter afnemen allen voor die afdekplaat.........
20240420_134734 web.jpg
Links boven de pijp zie je nog net de slang die naar het extra expansietankje in het rechter binnenscherm loopt.
Comment
-
Dit lijkt dezelfde kit/butyltape als bij de achterlichten. Deze lijkt mij inderdaad bedoeld om het luchtdicht te krijgen. Kun je overigens voor een paar euro via aliexpress bestellen.
'Probleem' met deze auto's is dat ze onderdruk in de cabine hebben als je een raampje of dakje open zet, daardoor 'zuigt' de auto lucht via allerlei gaten naar binnen. Bij een lekkende kofferbakseal (of achterlichten zonder deze kit) betreft het dan uitlaatgas, en ik verwacht dat als de seal rond die tankslangen niet goed is, het benzinelucht betreft. Grote kans dat daar ook een deel van mijn probleem zit, want de achterlichten + kofferbak zijn inmiddels wel goed geseald.Last edited by Riggard; 03-10-25, 11:26.Comment
Comment