Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riggard
    Moderator
    • Jan 2021
    • 826

De tent was binnen 3 dagen al bezorgd, en vandaag was het weer wel goed... Zoonlief was ook heel benieuwd naar de tent, dus opgezet en de klep erin gelegd, moet zeggen dat ie qua ruimte perfect is; past in de tuin en genoeg ruimte om wat kleine(re) delen te spuiten.
    ... Dus meteen de klep in de primerfiller gezet. Zitten nog wat imperfecties in, dus hij zal (lokaal) nog wat gespoten moeten worden, maar we beginnen ergens te komen.

Comment

• Beer924
      924 Addict
      • Aug 2021
      • 1754

Verbazingwekkend hoe dit dan toch kan werken. En zeker als je er een beetje goede buitentemperatuur bij hebt.

Comment

• Duco Hidde
        924 Fan
        • Jul 2024
        • 163

Mooi hoor

Comment

• Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1810

Briljant ding!
          Project 924....and nice driving

Comment

• Riggard
            Moderator
            • Jan 2021
            • 826

2e paasdag hadden we een ritje met de lokale Porsche club. De keuze was snel gemaakt, zo'n 911 is niet echt uniek, dus mocht de 924 weer van stal. Was 1 van de 2 transaxles van totaal 27 auto's. Heel leuk ritje gehad. Wel een startprobleem toen ik na afloop wilde wegrijden (lang moeten starten), maar uiteindelijk startte de auto, en daarna niks geks meer gezien.

Qua werkzaamheden staat het even op een laag pitje, ik ben dit weekend begonnen aan wat laswerk aan de camper, dus dat heeft even prioriteit. Wel wil ik de afstelling nog iets rijker zetten, en dan staat eind april alweer het 924 vriendenweekend gepland. Ik overwoog even de 996 daarvoor te pakken (dan kan ik daar wat 'vlieguren' mee maken), maar eigenijk is de 924 gewoon te leuk.
            Last edited by Riggard; 07-04-26, 19:41.

Comment

• Riggard
              Moderator
              • Jan 2021
              • 826

Weinig te updaten, de camper vereist ook wat (las)werk en aangezien die buiten staat, werk ik daar nu het weer wat beter is en het wat langer licht is het liefste aan. De 924 vereist geen (urgent) onderhoud, dus dat kan ook s winters tijdens de donkere dagen. Af en toe pak ik m uiteraard wel voor een ritje.

Het enige wat ik dit jaar nog wel gedaan wil hebben is de motorkap spuiten. Dat is helaas een kwestie van schuren, primer filler, nog meer schuren, enzovoorts. Vandaag was het weer tijd voor een nieuw laagje filler. Het vordert gestaag, maar de klep was helaas verre van strak.
              ​​​​​
              ​​​

Binnenkort ook maar eens proefpassen op de auto en kijken of alles wat uitlijnt.

Comment

• Beer924
                924 Addict
                • Aug 2021
                • 1754

Lijkt me een goed plan. Stel dat het niet echt lekker past. Heb je alles voor niks gedaan.

Comment

• captainfrasca
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 3642

Lekker bezig!
                  Porsche isn't just a car, but a way of life!
                  1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                  Lees hier de regels van 924forum.nl

Comment

• 924ERKE
                    924 Fan
                    • Oct 2024
                    • 606

Als je het mooi wilt hebben moet je helaas soms afzien.
                    Dat kofferdeksel weegt ook wel wat minder dan de originele ,denk ik.

Comment

• Beer924
                      924 Addict
                      • Aug 2021
                      • 1754

Hey Erke. Het is geen 911!

Comment

• 924ERKE
                        924 Fan
                        • Oct 2024
                        • 606

Neen hoor maar deze vervanger is toch uit kunststof of vergis ik mij en het originele kofferdeksel weegt toch wel wat.
                        Niet dat ik dat vroeg om na te gaan of dit enig invloed zou hebben op het rijgedrag van de auto.
                        Nog een vraag.aan Riggard.Heb je ondertussen al ervaring met het brandstofrelais van volvo ?
                        Om even een paar posts terug te gaan .

Comment

• Beer924
                          924 Addict
                          • Aug 2021
                          • 1754

Erke. Je hebt het maar steeds over de kofferdeksel, maar volgens mij is Richard toch echt met een motorkap bezig......

Comment

• 924ERKE
                            924 Fan
                            • Oct 2024
                            • 606

Heel juist ,de motorkap ....heb het al heel de tijd fout geformuleerd.....bedoeling was uiteraard hetzelfde, de motorkap !

Comment

• Beer924
                              924 Addict
                              • Aug 2021
                              • 1754

Hahahaha vandaar dus mijn opmerking dat het geen 911 was

Comment

• Riggard
                                Moderator
                                • Jan 2021
                                • 826

Brandstofrelais van de volvo ligt hier, maar eigenlijk wegens de veelvoud aan klusjes en projecten geen tijd voor. Gegeven dat ik nu ook voldoende (reserve)relais heb om verder te gaan, gaat dat project denk ik even de ijskast in.

Ik heb gister de onderkant van de motorkap nog een klein beetje verstevigd met epoxy en glasvezel. Te zien op de foto's als kruis, hoop dat dat iets scheelt met de laatste schuurwerkzaamheden. Het probleem is dat als je met schuren iets van kracht zet, de klep indeukt, waardoor je niet echt goed kunt schuren. Dat werd al wat beter met de vorige laag over het gehele oppervlak, en zal nu hopelijk nog beter zijn.

Nu weer even wachten op mooi(er) weer om wat stof bij elkaar te schuren.

Comment

Working...