Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
I'm part way through more restoration work on the turbo and as I now have the torque tube removed so I can tackle the RMS, I'm considering if I should get the torque tube rebuilt?
I've spun the torque shaft by hand and there does not appear to be any play or grinding but there is some noise...
success ermee
Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver
Ik kijk al een tijdje naar het mogelijk probleem dat je kan hebben met de transaxle
(daarom huiver ik er ook van,want dat is nu juist iets wat ik niet graag zou meemaken....)
en er bestaan verscheiden filmpjes van .Er zit er zelfs eentje bij waar een jongedame de klus klaart;-)
Echter zeker niet makkelijk om het goed te doen en de lagers zijn niet goedkoop want blijkbaar zijn het toch geen gewone lagers.
Er zijn verschillende firma's, waaronder ook rose passion waar je een inruil kan krijgen tegen (vond ik toch) nog een vrij schappelijke prijs.
Natuurlijk moet je dan het geheel naar daar opsturen en vice versa....weeral een kost.
Ik heb ook al een firma gezien die de lagers vervangt zonder het geheel er vanonder te halen....hoe ze dit doen, vertellen ze er natuurlijk niet bij...
Zoals je schrijft kan je gelukkig alles uitbouwen met je ogen dicht ,maar voor de transaxle hoop ik dat 4 handen zal hebben....is ook leuker werken.
Succes !
Ja er is veel over te vinden. Ook een paar heel duidelijke video's. Maar inderdaad, die lagers kosten wat. En het zijn er 4......Ik denk dat het reviseren wel te doen is. Uit en inbouwen is ook weer een heel gedoe. Maar daar heb ik wel een paar extra handjes voor die me graag willen helpen. Dus dat komt wel goed. Eerst nog even rondkijken hoe ik het een beetje financieel verantwoord kan blijven, alhoewel dat eigenlijk al helemaal niet meer reëel is.
Ik ben momenteel ook bezig met het reviseren van mijn transaxle en wanneer je de transaxle uit de auto hebt dan is het reviseren erg simpel. Ik kan eventueel alle benodigde gereedschappen voor je regelen. Lang draadeind, buis op de aandrijf as eruit te slaan. Moeren en ringen en een paar platen zodat je goed de kracht op de lagers verdeeld.
Ik ben ook erg druk bezig geweest met de verdeling van de lagers in de transaxle en heb de afstand van het eerste lager in de versnellingsbak tot het lager in de krukas opgemeten en een gelijke verdeling gemaakt
Ik heb ze bij partworks besteld. +/- €350 volgensmij. Fvd verkoopt ze ook.
Ik zag dat ze bij Rosepassion ook te koop waren voor €50 per stuk. Ik mis dan alleen de geribbelde buitenkant. Maar volgens mij is dat toch alleen maar een kunststof ring die om het lager heen geschoven wordt om het lager te klemmen in de buis. Of heb ik dat verkeerd?
Ik zag dat ze bij Rosepassion ook te koop waren voor €50 per stuk. Ik mis dan alleen de geribbelde buitenkant. Maar volgens mij is dat toch alleen maar een kunststof ring die om het lager heen geschoven wordt om het lager te klemmen in de buis. Of heb ik dat verkeerd?
Dat kan kloppen, maar dan moet je het oude lager uit elkaar halen en het nieuwe lager er opnieuw in klinken. En veel oude delen opnieuw gebruiken.
Ik zou er alles vernieuwen. Het rubber heeft over het algemaan na 40+ jaar zijn beste tijd wel gehad.
I'm part way through more restoration work on the turbo and as I now have the torque tube removed so I can tackle the RMS, I'm considering if I should get the torque tube rebuilt?
I've spun the torque shaft by hand and there does not appear to be any play or grinding but there is some noise...
Comment