Een perfecte 924 verder perfectioneren

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steady Eddy
    924 Fan
    • Jul 2008
    • 212

Motorsteun zou ook trilling geven op ralenti.
    Om die te "testen": motor ondersteunen en licht liften met krik > trillingen weg > motorsteun overleden
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

Comment

• Riggard
      Moderator
      • Jan 2021
      • 712

Wat een ellende... maar je komt er vast uit. Success is going from failure to failure without loss of enthusiasm...

Gebaseerd op wat ik hoor en wat je schrijft verdenk ik de rechter motorsteun, die belast je ook als je een bocht naar links neemt... Allicht was ie al op sterven na dood en hebben alle werkzaamheden 'm het laatste zetje gegeven.
      De tip van steady eddy lijkt me ook een goede, had ik zo nog niet over nagedacht.

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1337

Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik onder het rijden een krik plaats om vast te stellen of het trilt. Of ik begrijp het niet helemaal

Comment

• Riggard
          Moderator
          • Jan 2021
          • 712

Originally posted by Beer924
          Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik onder het rijden een krik plaats om vast te stellen of het trilt. Of ik begrijp het niet helemaal
          Ik denk gewoon met stilstaande auto, of manifesteert het probleem zich alleen tijdens het rijden? Ik zou verwachten dat als je de bak in z'n neutraal zet en gas geeft, de trillingen er ook zijn?

Als dat niet zo is dan is dat ook alweer een interessant gegeven..

Comment

• Duco Hidde
            924 Wannabe
            • Jul 2024
            • 42

Potverdorie Beer, Wat een tegenvaller. Sterkte

Comment

• Beer924
              924 Gek
              • Aug 2021
              • 1337

Originally posted by Riggard
              Ik denk gewoon met stilstaande auto, of manifesteert het probleem zich alleen tijdens het rijden? Ik zou verwachten dat als je de bak in z'n neutraal zet en gas geeft, de trillingen er ook zijn?

Als dat niet zo is dan is dat ook alweer een interessant gegeven..
              Ja uiteraard snap ik dat. Ik zal eens kijken als ik de motor aan de voorzijde iets probeer "op te tillen" met een krikje en dan zien wat er gebeurt bij de rechter motorsteun. Als is het maar om het uit te sluiten. En nee het is er alleen tijdens het rijden. Bij stilstand loopt alles prima. Dan maakt de uitlaat ook geen idioot geluid of zo.

Doem scenario is natuurlijk, dat de bak dit alles veroorzaakt doordat er toch bij het vernieuwen van de lagers van het diff iets niet goed is gegaan. Al zou ik niet weten wat.

Comment

• Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 1337

Originally posted by Duco Hidde
                Potverdorie Beer, Wat een tegenvaller. Sterkte
                Jep. Ik ben maar even wat anders gaan doen........

Comment

• Beer924
                  924 Gek
                  • Aug 2021
                  • 1337

Hoe zal ik dit eens gaan vertellen. Beloof me dat je niet gaat lachen.
                  Je zoekt een gebrom in een bocht naar links. Komt ergens achter uit de auto. Het lijkt op iets wat dus kennelijk op iets van metaal dat ergens tegenaan metaal komt als je een bocht naar links maakt. Iedereen die bij je in de auto meegaat hoort hetzelfde. Ik ben dus niet gek. Hoewel... Maar goed, jullie hebben hiervoor kunnen lezen wat ik allemaal gedaan heb om de vibratie in de aandrijflijn, het gebrom en weet ik al niet meer op te heffen.
                  Na de proefrit gisteren was ik wel een beetje van slag. Vandaag toch maar weer verder. Toch ook maar even de vertuivers vervangen. Is dat ook maar gedaan. Nog een keer onder de auto om vooraan proberen te zien of er niet een motorsteun kapot is. Ik kan niet constateren wat daar op lijkt. Motor "opgekrikt", althans uit zijn hangende positie geduwd. Geen resultaat.
                  Ik kreeg nog een tip dat de uitlaat minstens 2 cm bij de transaxle vandaan moet zitten. Nou daar zitten wel 5 cm tussen. Dan maar weer een proefritje. Het is droog en een waterig zonnetje schijnt.

Hij loopt een beetje snel stationair, maar ik denk dat dat aan de afstelling ligt nu er nieuwe verstuivers in zitten. Even het co opnieuw laten afstellen.
                  Weer vastgesteld dat er gebrom is. Nu ook bij erg lage snelheid. Gekmakend. Het komt van achteren. Gestopt en de zijbakken in de koffer leeggemaakt. Had ik al een keer gedaan zonder resultaat, maar je weet maar nooit. Rijden. Gebrom. En dan krijg ik een ingeving. Het zal toch niet het reservewiel met de krik enzo.................................
                  Ik haal de bekleding weg en voel dat de krik niet vast zit. Metaal op metaal. Ook het reservewiel zit niet echt vast. Alles los in de koffer gelegd. Gebrom weg. Vibratie weg. Doodstille en vrijwel trillingsvrije aandrijflijn, waarbij ook het interieur vrij is van vibratie en trillingen. Een uitlaat die herrie maakt. Ja. Gevoelsmatig heb ik gewonnen. En nu?

Comment

• Riggard
                    Moderator
                    • Jan 2021
                    • 712

Geweldig nieuws!

En nu... Misschien kun je een kennis vragen ergens een flinke steeksleutel in de auto te verstoppen? Dan kun je weer even op zoek.

Comment

• Beer924
                      924 Gek
                      • Aug 2021
                      • 1337

Héhé gedraag je

Comment

• 924ERKE
                        924 Fan
                        • Oct 2024
                        • 276

Tja,wat een verhaal............maar het is opgelost op een simpele manier deze keer.
                        Was al bang dat je de motor er weer zou moeten uithalen.Gelukkig dus niet !
                        Daar ik ook als eens een kloppend geluid hoorde,en dat kwam ook uit de koffer, heb ik gewoon rond al mijn spullen dikke schuim gewikkeld.
                        Dat schuim heb ik gehaald van een afgedankte ligzetel voor in de tuin
                        Nu kunnen mijn spullen geen rechtstreeks contact meer maken met de carrosserie.
                        Een sleutel in een dikke poetslap draaien helpt ook al en bij een akkefietje onderweg ben je altijd blij een vod bij te hebben.
                        In mijn pechkoffertje zitten trouwens ook altijd handschoenen,een handdoek, vloeibare zeep en 1 l water.....kwestie van voorbereid te zijn.
                        Last edited by 924ERKE; 30-10-25, 18:48.

Comment

• Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 1337

Ik had alle losse (onder)delen, wielsleutels, keggen, reservelamp, olie, gevarendriehoek, handschoen en weet ik al niet meer in doeken gewikkeld. Die liggen los in beide bakken in de koffer. Dat een krik en de bijbehorende zwengel en ook nog het reservewiel, dat ik eruit had gehad om eens op te pompen niet goed vast zaten, tja daar had ik dan even in al mijn a-technische naïviteit niet aan gedacht.

Comment

• Steady Eddy
                            924 Fan
                            • Jul 2008
                            • 212

Krik kan veel oplossen en veroorzaken dus...
                            Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

Comment

• Beer924
                              924 Gek
                              • Aug 2021
                              • 1337

Mooi gesproken

Comment

• Duco Hidde
                                924 Wannabe
                                • Jul 2024
                                • 42

Super fijn zeg. Gefeliciteerd