Een perfecte 924 verder perfectioneren

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Addict
    • Aug 2021
    • 1785

Altijd weer fijn als je iets hebt kunnen oplossen. Zoals ik al schreef was het schakelen (vooral naar de 3e versnelling tijdens het Sauerlandweekend nou niet direct een feestje. Ik heb over van alles zitten piekeren. Alles was zoals het moest zijn. Het enige dat ik nog kon doen was een oliewissel. Dat heb ik vanmiddag gedaan. Ik heb er nu Castrol Transmax MV 75W90, een volsyntheet in zitten.
    Deze dus:
    Castrol_Transmax_Manual_Transaxle_75W90_1_Liter__34626_std.jpg

Ik had bij de vorige olie (Castrol 80W90) voor deze zekerheid nog de additief van Liqui Moly toegevoegd. Dat is er nu natuurlijk ook uit. Ik heb zojuist een proefrit van pakweg 40 kilometer gemaakt en hèhè, eindelijk is het goed. De bak schakelt nu als boter. Het is zelfs een genot om naar de 3e versnelling te schakelen. Kortom, de oliewissel was dus de oplossing in deze.

Bleef over het gerammel van de achterruit nadat ik het rubber had gewisseld voor een nieuw. Ik had direct nadat ik het nieuwe rubber had gemonteerd al het gevoel dat dat rubber iets minder hoog was als het oude. In de tijd dat de versnellinsbak leegliep heb ik het oude rubber weer gemonteerd. Tijdens de proefrit geen geklapper meer gehoord........................................................

Houden we over de wispelturige oliedrukmeter. Ook daar ben ik mee aan de gang geweest. Vooral een nieuwe massa aangelegd. Geen verandering. Alles maar weer in elkaar gezet en accepteren dat deze Gremlin het voor nu heeft gewonnen. Maar, ook hier lijkt een oplossing voor te zijn. Ik zag tijdens het ritje van zojuist, dat de meter heel af en toe onder het rijden en bij stationair draaien ook een "goeie" waarde aangeeft, althans de waarde die ik eerder had. Het zou me niet verbazen als de meter niet helemaal goed meer is. Kan natuurlijk, want ik vermoed dat die ook 42 jaar is. Maar eens zien of ik er ergens eentje van iemand even kan lenen om te testen.

Kortom: mie is weer heppie

Comment

• 924ERKE
      924 Fan
      • Oct 2024
      • 629

Mooi zo.Die olie is als stroop zeker.
      Dat dit zo'n effect kan hebben !
      Goed om weten.

Comment

• Beer924
        924 Addict
        • Aug 2021
        • 1785

Ja die olie kwam er wel als een soort stroop uit. Klopt.Maar uhm. Iemand belang bij een bijna gloednieuw achterruitrubber? Ik kon de pennen niet loskrijgen om te stellen. Daarom heb ik het oude rubber maar weer gemonteerd. Het is absoluut voor de achterruit, Het heeft mij €89 gekost bij Partworks. Voor €75 is ie van jou. Halen, brengen, verzenden (kosten voor de koper), we kunnen het erover hebben.

Comment

Working...