Een perfecte 924 verder perfectioneren
Collapse
This topic has been answered.
X
X
-
Ja die olie kwam er wel als een soort stroop uit. Klopt.Maar uhm. Iemand belang bij een bijna gloednieuw achterruitrubber? Ik kon de pennen niet loskrijgen om te stellen. Daarom heb ik het oude rubber maar weer gemonteerd. Het is absoluut voor de achterruit, Het heeft mij €89 gekost bij Partworks. Voor €75 is ie van jou. Halen, brengen, verzenden (kosten voor de koper), we kunnen het erover hebben. -
Mooi zo.Die olie is als stroop zeker.
Dat dit zo'n effect kan hebben !
Goed om weten.Leave a comment:
-
Altijd weer fijn als je iets hebt kunnen oplossen. Zoals ik al schreef was het schakelen (vooral naar de 3e versnelling tijdens het Sauerlandweekend nou niet direct een feestje. Ik heb over van alles zitten piekeren. Alles was zoals het moest zijn. Het enige dat ik nog kon doen was een oliewissel. Dat heb ik vanmiddag gedaan. Ik heb er nu Castrol Transmax MV 75W90, een volsyntheet in zitten.
Deze dus:
Castrol_Transmax_Manual_Transaxle_75W90_1_Liter__34626_std.jpg
Ik had bij de vorige olie (Castrol 80W90) voor deze zekerheid nog de additief van Liqui Moly toegevoegd. Dat is er nu natuurlijk ook uit. Ik heb zojuist een proefrit van pakweg 40 kilometer gemaakt en hèhè, eindelijk is het goed. De bak schakelt nu als boter. Het is zelfs een genot om naar de 3e versnelling te schakelen. Kortom, de oliewissel was dus de oplossing in deze.
Bleef over het gerammel van de achterruit nadat ik het rubber had gewisseld voor een nieuw. Ik had direct nadat ik het nieuwe rubber had gemonteerd al het gevoel dat dat rubber iets minder hoog was als het oude. In de tijd dat de versnellinsbak leegliep heb ik het oude rubber weer gemonteerd. Tijdens de proefrit geen geklapper meer gehoord........................................................
Houden we over de wispelturige oliedrukmeter. Ook daar ben ik mee aan de gang geweest. Vooral een nieuwe massa aangelegd. Geen verandering. Alles maar weer in elkaar gezet en accepteren dat deze Gremlin het voor nu heeft gewonnen. Maar, ook hier lijkt een oplossing voor te zijn. Ik zag tijdens het ritje van zojuist, dat de meter heel af en toe onder het rijden en bij stationair draaien ook een "goeie" waarde aangeeft, althans de waarde die ik eerder had. Het zou me niet verbazen als de meter niet helemaal goed meer is. Kan natuurlijk, want ik vermoed dat die ook 42 jaar is. Maar eens zien of ik er ergens eentje van iemand even kan lenen om te testen.
Kortom: mie is weer heppie
Leave a comment:
-
Ja zat zelf ook wel te denken aan de afstelling, maar die is eigenlijk niet veranderd. Buiten dat, dan zou hij voortdurend moeilijk schakelen. En dat is niet zo.Leave a comment:
-
Mooi verhaal en ik vermoed dat de derde op de foto de jouwe is.....
Kan je de pennen van de koffer niet bijregelen? Heb je dan toch nut van die nieuwe (dure) rubber.
En als het schakelen naar derde iets moeilijker gaat.kan dit dan ook niet aan de pook en zijn verbinding liggen?
Zou zonde zijn om weer al dat werk te doen als het iets eenvoudigers is.
Weer stof tot nadenken en wie weet heeft iemand anders de (simpele) oplossing.
750 km is wel een aardige test !Leave a comment:
-
Weekendje Sauerland met de 924vrienden zit erop. Prachtig weer, mooie tocht en in totaal zo'n 750 km gereden.
Helaas was de oliedrukmeter nog niet van plan om zich normaal te gedragen. Geeft nog steeds teveel aan. Of................. nee daar denk ik maar niet aan. Zal toch even een nieuwe massa maken voor het metertje. De laatste keer dat ik daarmee aan het stoeien ben geweest had ik geen gelegenheid om even te rijden om te zien of het nu wel goed was. Na het testen had ik het oude massadraadje er weer opgezet. Kennelijk toch niet zo'n goed plan. Enfin, van de week maar even kijken.
Ook de versnellingsbak begint zich nu helaas van een slechte kant te laten zien. Eigenlijk al vanaf de revisie van het differentieel schakelt ie af en toe moeilijk naar de derde versnelling. Hij haakt soms en het lijkt alsof hij gewoon niet in zijn drie wil. De ene keer wel en de andere keer niet. Dat deed ie voor de revisie van het differentieel niet en het begint, naar het lijkt, erger te worden. Ik ga eerst maar eens van olie wisselen. Er zit nu 80W90 van Castrol in en ik ga over naar Castrol Transmax manuele transaxle 75W90 vol syntheet GL4. Hopenlijk gaat dat enig soelaas bieden
En nog een dingetje. Ik heb het rubber van de achterruit vervangen. Nu rammelt de achterruit. Hé das gek. Maar bij het monteren van het nieuwe rubber had ik het vermoeden, dat het oude rubber iets hoger was dan het nieuwe. Dus dan ligt de achterruit wat strakker. Het lijkt dus ook echt zo te zijn. Dus toch maar weer even het oude rubber monteren en dan luisteren of tijdens de proefrit voor de oliedrukmeter het rammelen weg is.
Verder heeft de auto prima gelopen en hadden we niet tot nauwelijks last van benzinelucht in de auto bij geopend dak of raam. Wel ervoor gezorgd, dat de tank niet helemaal nokkievol afgetankt was.
Ach twee anderen hadden meer pech. Een 944-1 met een gebarsten radiateur en een 924S die er zomaar mee ophield moesten afgesleept worden.
IMG-20260425-WA0059.jpgLast edited by Beer924; 29-04-26, 18:26.Leave a comment:
-
Zonder veel woorden...
skw=477955123&itmmeta=01KPRZP2RR7E215F8J1CQDV7JB&hash=item5e235df419:g:GuoAAOSwBCRkfalF&itmprp=enc%3AAQALAAAA8GfYFPkwiKCW4ZNSs2u11xB4I6P2XL7QQ7JS8A1dmlYi4xuaTPPDTOf2G7r7xGyUvIfQ1iAeVC4pYBuH4JIcQC%2B%2BO69qqagMaWHjXU%2F5g4vJfEC%2BSCin8IpWf3n0agb2HJp1QxbUrw%2BIpfFrMiz5L%2BW0RFCS93loTQ1Z4TufjT43rCGMgxs1HmbGeBTZqWDtK4cc%2FTa0GY4lloU0FenFaIO09tvgqkUfR2WZ9bmOVs8yHVU3u81Ogo5otqGijmhsmAlgGVa8yoTM1CE9i4QY9VIwvW2rGvqieYePcd6QkjTQnkRigzbatadTBguMXQA4Uw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR76s2J-2Zw
Leave a comment:
-
Super Forum!
Wil jou project post niet verder spammen, toch bedankt voor het antwoord en zeer interessant leesvoer allemaal!
Bij mij ziet die kap er helemaal niet zo mooi uit, ik dacht eigenlijk dat dat eventueel een kunststof-kap was die ik dan kon vernieuwen. 4 mei haal ik eindelijk mijn wagen op en post dan veel foto's in mijn project pagina.
Leave a comment:
-
-
deze bedoelde ik eigenlijk... is die nog te vinden?bedoel je deze plaat ? fuel&brake lines headlamps 003.jpg
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Ha, dan ben je nog wel even bezig! Maar het klopt dat daar een zwarte plaat zit. Ik wist ook niet wat het was, maar het heeft wel degelijk een functie.
Op 02-11-2021 kreeg ik de volgende reactie van een forumlid Pierro:
There is also a battery shield which was fitted only to later cars with an alarm system (M533). Worth getting the shield with, it attaches to pre-marked holes in the hood and gives some additional protection to the positive terminal. Plate is just a few $’s with part# 94451120100.
Dit is wat een ander Porsche forum laat zien over deze plaat, die dus de bereikbaarheid van de accupool afschermd van buiten af (met gesloten motorkap) in combinatie met een alarm system, om dus het alarm niet buiten werking kan maken door de accupool lost te maken
Mooier kan ik het niet voor je maken Ben. Mooi forum hè!
Leave a comment:
-
Ik ben even je volledig verhaal aan het lezen, ik zie aan de overgang van je voorruit naar motorgedeelte een zwarte kap over de breedte van de voorruit. Is dit standaard? Of daarna geplaatst? De mijne heeft dit momenteel niet, waardoor er veel vuil naar binnen valt ...Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren
Opeens valt mijn oog op een zwarte plaat die aan de achterzijde van de motorkap is gemonteerd, ter hoogte van de accu. Wat is dit? Als ik op internet kijk kom ik niet verder dan dat het iets met beveiliging te maken heeft. Maar hoe of wat dan??? Aan de andere kant van de motorkap vind ik wel 3 gaten waar zelftappers in kunnen, maar daar zit verder niks.
[ATTACH=CONFIG]16119[/ATTACH]Leave a comment:
Leave a comment: