Dit is een voortzetting van het project "Porsche 924 - '85 van Diederik", ik heb deze na enkele jaren stilstand van hem overgenomen. Doel is om er lekker mee te gaan touren in en om de provincie Utrecht waar ik woon. Mijn naam is Hans en ik ben iets ouder dan deze 924, maar in mijn bouwjaar was het model al wel op de markt. 
De auto is momenteel geschorst en heeft sinds 2018 geen APK meer. Er moet e.e.a. gedaan worden om deze er weer op te krijgen zoals nieuwe banden, lekke uitlaat (spruitstuk) repareren en nog wat andere kleinere dingen.
Eerste prioriteit was de motor weer tot leven wekken, dit is gelukt door de brandstofpomp te vervangen en het bijbehorende relais te overbruggen (volgende stap: uitzoeken waarom deze niet werkt). Gelukkig werkt het k-jet systeem tot nu toe verder wel goed mee.
Door de lange stilstand en ouderdom zijn er cosmetisch zowel exterieur als interieur de nodige gebreken. Binnenin is het met de vele regen welke we hebben net zo nat als buiten. Ik heb het interieur en achterste deel van de vloerbedekking verwijderd om schoon te maken en te laten drogen. De lekkage komt via het targadak (schroefje van de wind deflector is door de carosserie geboord en zorgt voor een gaatje in de afvoergoot en één van de afvoertjes is lek aan de binnenkant. Verder moeten de achterlichten opnieuw gekit en is de rubber rand van de kofferbak niet meer zo goed. Exterieur heeft de nodige ervaring in de vorm van deuken en deukjes. De lak is ook niet zo mooi meer, deze 924 was wit maar is lang geleden in een soort Kalahari Beige gespoten.
Waarom de 924? Ik heb nooit zelf een auto ouder dan 1990 gehad, maar ga wel wekelijks bij de buurman helpen zijn klassiekers op de weg te houden. Dit zijn overwegend VW's. Een eigen project zat er al aan te komen, en kreeg thuis de handen op elkaar voor een Porsche (het mocht geen aftanse roestbak zijn) en met de VW techniek onderhuids kan ik ook bij de buurman terecht voor hulp.
Ik zal af en toe een update posten!

De auto is momenteel geschorst en heeft sinds 2018 geen APK meer. Er moet e.e.a. gedaan worden om deze er weer op te krijgen zoals nieuwe banden, lekke uitlaat (spruitstuk) repareren en nog wat andere kleinere dingen.
Eerste prioriteit was de motor weer tot leven wekken, dit is gelukt door de brandstofpomp te vervangen en het bijbehorende relais te overbruggen (volgende stap: uitzoeken waarom deze niet werkt). Gelukkig werkt het k-jet systeem tot nu toe verder wel goed mee.
Door de lange stilstand en ouderdom zijn er cosmetisch zowel exterieur als interieur de nodige gebreken. Binnenin is het met de vele regen welke we hebben net zo nat als buiten. Ik heb het interieur en achterste deel van de vloerbedekking verwijderd om schoon te maken en te laten drogen. De lekkage komt via het targadak (schroefje van de wind deflector is door de carosserie geboord en zorgt voor een gaatje in de afvoergoot en één van de afvoertjes is lek aan de binnenkant. Verder moeten de achterlichten opnieuw gekit en is de rubber rand van de kofferbak niet meer zo goed. Exterieur heeft de nodige ervaring in de vorm van deuken en deukjes. De lak is ook niet zo mooi meer, deze 924 was wit maar is lang geleden in een soort Kalahari Beige gespoten.
Waarom de 924? Ik heb nooit zelf een auto ouder dan 1990 gehad, maar ga wel wekelijks bij de buurman helpen zijn klassiekers op de weg te houden. Dit zijn overwegend VW's. Een eigen project zat er al aan te komen, en kreeg thuis de handen op elkaar voor een Porsche (het mocht geen aftanse roestbak zijn) en met de VW techniek onderhuids kan ik ook bij de buurman terecht voor hulp.
Ik zal af en toe een update posten!
Comment