Re: de '79 van Powerflux
De 25e was het dan (weer) zo ver: tijd voor een keuring. En deze keer bij een voor mij bekend bedrijf waar ik zelf mag sleutelen. Trouwens: die zelfde dag heb ik ontdekt dat het achterbankje ook te klappen is en dat kan net het verschil maken in benodigde ruimte. Dat deze auto een mooi ontwerp is wordt steeds opnieuw bevestigd
DSCF0657.JPG
het briefje na inspectie. niet iedereen hoeft te weten hoe ver ik heb gereden dus heb de naam geblurred.
vertaling:
- een disco-remlicht. knippert mee met het knipperlicht. een massaprobleempje, even wat kontactspray 61 erop en klaar.
- 4 stuks te droge banden. eerst zou het nog net kunnen, als de rest beter was, maar na bekijken van alle 4 was het toch te slecht voor de APK.
- aanlopende rem rechtsvoor
Dat valt toch heel erg mee voor een auto die sinds 2001 niet meer is goedgekeurd. Maargoed, ik had dan ook al best veel voorbereid en gerepareerd (het hele aan de gang krijgen alleen al..) De CO stond natuurlijk door het dak want die had ik uit de losse pols afgesteld, maar die had ik al gemeten en bijgesteld voordat de keurmeester een kans had om te beginnen met inspecteren.
Het remlicht was snel opgelost. tussendoor ook even een uitlaatbeugel vervangen die toch wat zwak was.
Het ziet er allemaal redelijk goed uit, maar de cardan-as klonk wat droog.. in de gaten houden dus. Ik vond het opvallend dat er heel selectief gerepareerd is. Het ene aan de linkerkant komt uit de fabriek van 30 jaar terug en het andere aan de rechterkant is relatief nieuw, bij wijze van spreken. Ik doe lekker elke reparatie goed vanaf nu!
DSCF0652.JPG
Ik heb al te horen gekregen dat deze manier van steunen een doodzonde is.. ik doe dat ook echt nooit meer nu ik het weet. Bij de 340, mijn andere wagentje, kan dit namelijk wel..
De aanlopende rem was niet een probleem van de remschijf maar van verroeste geleiders. Wiel eraf, remblokken loshalen, geleiders schoonkrabben, keramische toelie erop, paar keer pompen met de rem en dat probleem was ook getackled. Ik heb dus nu 2 goede remschijven over die ik bij voorbaat had aangeschaft, maar die ga ik toch vervangen. Dat is goed voor de verkoopbaarheid en zolang ik er in rij voor mijn eigen veilige gevoel..
DSCF0650.JPG
Dan nog de banden. ik had voor de zekerheid 2 van de 4 orginele velgen + banden (de banden niet origineel natuurlijk) meegenomen die ik erbij had gekregen. Maar er waren er 4 slecht dus we kwamen er twee te kort.. Eerst maar eens de oude eraf.
DSCF0660.JPG
Jesus, wat zijn die velgen zwaar trouwens..gelukkig passen nagenoeg alle VW-velgen dus hebben we twee velgen+band van een andere 924 gepakt die daar al heel lang stond. Hij staat nu dus op twee verschillende soorten velgen, maar ik moet dat dus binnenkort veranderen naar alle 4 de originele. Of meer dokken en verder rijden op nieuwe brede sloffen, daar ben ik nog niet uit. Dun stuurt makkelijker, dik plakt beter.
En de uitkomst hiervan
Capture.GIF
YES!
Hij rijdt nu ook flink pittiger op de goede instelling, eerst stond hij veel te rijk. Maar het kost ineens ontzettend veel moeite om hem koud te starten en draaiend te houden. Eenmaal warm geen probleem, dus ik denk het al wel te weten: de AAV. ik vermoed dat hij altijd open staat, en aangezien hij goed warm is afgesteld is hij koud dus te arm.
en dan nu naar vandaag in de volgende post!
De 25e was het dan (weer) zo ver: tijd voor een keuring. En deze keer bij een voor mij bekend bedrijf waar ik zelf mag sleutelen. Trouwens: die zelfde dag heb ik ontdekt dat het achterbankje ook te klappen is en dat kan net het verschil maken in benodigde ruimte. Dat deze auto een mooi ontwerp is wordt steeds opnieuw bevestigd
DSCF0657.JPG
het briefje na inspectie. niet iedereen hoeft te weten hoe ver ik heb gereden dus heb de naam geblurred.
vertaling:
- een disco-remlicht. knippert mee met het knipperlicht. een massaprobleempje, even wat kontactspray 61 erop en klaar.
- 4 stuks te droge banden. eerst zou het nog net kunnen, als de rest beter was, maar na bekijken van alle 4 was het toch te slecht voor de APK.
- aanlopende rem rechtsvoor
Dat valt toch heel erg mee voor een auto die sinds 2001 niet meer is goedgekeurd. Maargoed, ik had dan ook al best veel voorbereid en gerepareerd (het hele aan de gang krijgen alleen al..) De CO stond natuurlijk door het dak want die had ik uit de losse pols afgesteld, maar die had ik al gemeten en bijgesteld voordat de keurmeester een kans had om te beginnen met inspecteren.
Het remlicht was snel opgelost. tussendoor ook even een uitlaatbeugel vervangen die toch wat zwak was.
Het ziet er allemaal redelijk goed uit, maar de cardan-as klonk wat droog.. in de gaten houden dus. Ik vond het opvallend dat er heel selectief gerepareerd is. Het ene aan de linkerkant komt uit de fabriek van 30 jaar terug en het andere aan de rechterkant is relatief nieuw, bij wijze van spreken. Ik doe lekker elke reparatie goed vanaf nu!
DSCF0652.JPG
Ik heb al te horen gekregen dat deze manier van steunen een doodzonde is.. ik doe dat ook echt nooit meer nu ik het weet. Bij de 340, mijn andere wagentje, kan dit namelijk wel..
De aanlopende rem was niet een probleem van de remschijf maar van verroeste geleiders. Wiel eraf, remblokken loshalen, geleiders schoonkrabben, keramische toelie erop, paar keer pompen met de rem en dat probleem was ook getackled. Ik heb dus nu 2 goede remschijven over die ik bij voorbaat had aangeschaft, maar die ga ik toch vervangen. Dat is goed voor de verkoopbaarheid en zolang ik er in rij voor mijn eigen veilige gevoel..
DSCF0650.JPG
Dan nog de banden. ik had voor de zekerheid 2 van de 4 orginele velgen + banden (de banden niet origineel natuurlijk) meegenomen die ik erbij had gekregen. Maar er waren er 4 slecht dus we kwamen er twee te kort.. Eerst maar eens de oude eraf.
DSCF0660.JPG
Jesus, wat zijn die velgen zwaar trouwens..gelukkig passen nagenoeg alle VW-velgen dus hebben we twee velgen+band van een andere 924 gepakt die daar al heel lang stond. Hij staat nu dus op twee verschillende soorten velgen, maar ik moet dat dus binnenkort veranderen naar alle 4 de originele. Of meer dokken en verder rijden op nieuwe brede sloffen, daar ben ik nog niet uit. Dun stuurt makkelijker, dik plakt beter.
En de uitkomst hiervan
Capture.GIF
YES!
Hij rijdt nu ook flink pittiger op de goede instelling, eerst stond hij veel te rijk. Maar het kost ineens ontzettend veel moeite om hem koud te starten en draaiend te houden. Eenmaal warm geen probleem, dus ik denk het al wel te weten: de AAV. ik vermoed dat hij altijd open staat, en aangezien hij goed warm is afgesteld is hij koud dus te arm.
en dan nu naar vandaag in de volgende post!
Comment