ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Oil catch tank @ ebay, 500ml, 35euro inc verzending (klik)
    Last edited by ArvidW; 17-08-11, 13:07.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      Re: ArvidW's Porsche 924

      dat is een mooi formaat.
      thuis maar eens op meten of die er tussen past, ergens.
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        Re: ArvidW's Porsche 924

        Ik heb ruimte zat !
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • -Bassie-
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 4367

          Re: ArvidW's Porsche 924

          jah jij wel
          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            Re: ArvidW's Porsche 924

            Het oil catch tankje is binnen. Het ziet er voor het geld niet slecht uit al was er wel iets mis in het design; tussen het in- en uitlaatpijpje zat geen schot dus het tankje zal alleen echte druppels uit de leiding afscheiden.

            Na heel wat zaag, vijl en boorwerk heb ik er een tussenschot in gezet:

            2011-8-17%u0025252520Oil%252520catch%252520tank%25252001.jpg
            2011-8-17%u0025252520Oil%252520catch%252520tank%25252002.jpg
            2011-8-17%u0025252520Oil%252520catch%252520tank%25252003.jpg

            Ik ben zeer benieuwd hoe goed zo'n tankje de olie afscheid. Als het mijn luchtfilter droog houd ben ik tevreden.
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • ArvidW
              924 Gek
              • Aug 2008
              • 1035

              Re: ArvidW's Porsche 924

              Vandaag wezen rijden op zandvoort samen met een goeie vriend van me. We hebben in totaal 2 heats (20min) in de regen gereden en 2 heats op droog wegdek.

              Ik stond / sta werkelijk waar versteld hoe geweldig een 924 op het circuit rijdt. In de regen gaan al die bmw'tjes achterstevoren het circuit af maar een 924 blijft netjes rechtdoor gaan. Een 944 S2 ging ook de vangrail in aangezien hij elke bocht met kwispelende staart uitkwam. Het gebrek aan veel vermogen in een 924 is voor een beginner zoals ik echt een voordeel. Verder is het weggedrag heel prettig, erg stabiel en vergevingsgezind.

              Op droog asfalt wordt je wel behoorlijk voorbij gereden op de rechte stukken maar in de bochten kun je in de toerklasse goed meekomen, je hoort gewoon dat je sneller weer op het gas kan dan de bmw voor je.

              De remmen beginnen na 10 minuten echt minder te worden (pedaal tegen de grond) maar alsnog remmen ze best aardig, niet gevaarlijk slecht. Ze voldoen prima om leuk wat rondjes te kunnen rijden.

              Ik vind het echt een aanrader voor iedereen om je 924 eens mee het circuit op te nemen, het was lang niet zo eng als ik gedacht had en je voelt gewoon dat de auto het kan hebben. Zelfs al rijdt je maar 1 heat van 20minuten, dat is genoeg om te ervaren wat een 924 ongeveer in huis heeft, en dan kijk je gelijk heel anders naar je auto
              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

              Comment

              • -Bassie-
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 4367

                Re: ArvidW's Porsche 924

                mooi dat je het leuk vodn.

                ik ga over 1 maand ook rijden maar dan 1 keer 30 minuten dus dat word ff rijden en dan laten afkoelen en dan weer rijden.
                maar ik ga het wel zien.
                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Super vet! Remmen zou ik je geen zorgen om gaan maken, gewoon wat eerder beginnen met remmen zodra ze heet zijn geworden. Na 20minuten rijden remde ze nog wel maar niet super hard.

                  Ik weet niet hoe lang geleden je je remvloeistof ververst hebt maar het is niet onverstandig dit nog even te doen voordat je gaat rijden. Kost 8euro aan olie + zeg uurtje werk en het geeft wel een veilig gevoel. (kun je gelijk upgraden naar DOT4, dat geeft je misschien 2 minuten langer een goeie remdruk...)
                  Last edited by ArvidW; 24-08-11, 22:02.
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • Guest

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Hee,
                    ik wist niet eens dat je als publiek,
                    zandvoort op kan,

                    Wat kost het ? en hoe regel je het, lijkt me super vet om een keer te doen (een keer, nouja wel vaker

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      is begin dit jaar ververst naar Dot 4.
                      gelijk met nieuwe remleidingen en nieuwe remslangen staalomvlochten van goodridge.
                      en er zitten green stuf remblokken in voor.

                      remt op de weg zeer goed zeker als ik ze lekker warm rem verder geen ervaring er mee.
                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • ArvidW
                        924 Gek
                        • Aug 2008
                        • 1035

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        vrijrijden.nl en dan een dag uitzoeken. Verder heb je nodig:
                        - 25euro per sessie
                        - helm (ik had brommerhelm)
                        - kennis van vlaggen (5minuutjes leeswerk)

                        Kaartjes koop je aan de balie, reserveren kan en hoeft niet, zo druk is het ook weer niet. Veel simpeler kan eigenlijk niet!

                        @Bassie, perfect, dan hoef je geen echte problemen te verwachten denk ik Het is geen ideale setup maar het functioneert
                        Last edited by ArvidW; 24-08-11, 22:13.
                        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          Ja dat hoop ik ook.
                          Hier in vathorst zit een leuk stukje waar je wel leuke ovaaltjes kan rijden.
                          Rechte stuk 140 en dan vol in de ankers en dan weer gas er op en zo door dan heb ik geen problemen met de remmen.
                          Rechte stuk is dan rond de 500 meter lang gok ik.

                          Ik ga 30 minuten rijden kost 50 euro.
                          En kan dan een half uur later nog 30minuten rijden als ik wil.
                          En anders kan ik met m'n buurman mee rijden.
                          Bij mij is er geen helm plicht en het is 's avonds.
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          • ArvidW
                            924 Gek
                            • Aug 2008
                            • 1035

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            Gaat vast leuk worden, en zoals Joost hier al eerder zei: "het gaat erom dat je lol hebt"

                            Zelfs mijn uitstapje de grindbak in was niet erg (onderlip zit zodanig hoog dat je hem niet kapot rijdt in het grind)
                            Last edited by ArvidW; 24-08-11, 22:26.
                            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                            Comment

                            • Guest

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              Super vet,
                              ga ik zeker binnen kort doen ik zag 12 september,
                              ik ga eens even kijken of ik hem dan al weer in elkaar heb :p

                              Weet iemand toevallig ook hoe je op de nordschleife kan komen

                              Comment

                              • -Bassie-
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 4367

                                Ja dat is ook zo.
                                En dat moet zeker lukken.

                                Moet je even voor zoeken op internet voor de ring.
                                Kijken wanneer er touristen farhte is.
                                En dan gewoon er heen en rijden.
                                Schijnt ook leuk te zijn om op te rijden maar wel groot. (20km)
                                Last edited by -Bassie-; 24-08-11, 22:46.
                                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                                Comment

                                Working...